Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 5 av 5
    Banned Maries avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    62
    Post Thanks / Like

Standard Allmänt och blandat OT

Citat Ursprungligen postat av Garfield Visa inlägg
    Du behöver inte svälja någonting.
    För mig är det ÄNTLIGEN JUL, sen får du tycka vad du vill
    Det brukar du ju...
    Eftersom julen är en kristen högtid är det knappast vare sig ditt eller mitt tyckande som avgör när julen börjar, utan vad Kyrkan säger. I år är det ju dessutom extra tydligt, då den 24 december är 4:e söndagen i advent.

Däremot tillönskar jag med största glädje både dig och alla andra en riktigt god och välsignelserik juletid!

Skriver mycket! Hanlottas avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    52
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Marie Visa inlägg
    Eftersom julen är en kristen högtid är det knappast vare sig ditt eller mitt tyckande som avgör när julen börjar, utan vad Kyrkan säger. I år är det ju dessutom extra tydligt, då den 24 december är 4:e söndagen i advent.
    Det stämmer nog för en person som är religiös... Men för mig som inte är speciellt religiös är julen barnens högtid. Julen är en tid när man är ledig, laddar batterierna, umgås med släkt och vänner, äter god mat, ger varandra presenter, m.m.
    När den tiden infaller väljer jag och många andra själva. Tyvärr verkar det som om religiösa människor har ett tvång att pracka på andra människor sin tro och att deras sätt att se på olika saker är den enda rätta.

Avslutningsvis önskar jag dig och alla andra en God Jul och Ett Gott Nytt År oavsett anledningen till att ni firar jul.

Skriver mycket! @nderzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    54
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hanlotta Visa inlägg
    Det stämmer nog för en person som är religiös... Men för mig som inte är speciellt religiös är julen barnens högtid. Julen är en tid när man är ledig, laddar batterierna, umgås med släkt och vänner, äter god mat, ger varandra presenter, m.m.
    När den tiden infaller väljer jag och många andra själva. Tyvärr verkar det som om religiösa människor har ett tvång att pracka på andra människor sin tro och att deras sätt att se på olika saker är den enda rätta.

Avslutningsvis önskar jag dig och alla andra en God Jul och Ett Gott Nytt År oavsett anledningen till att ni firar jul.
    Bra skrivet, instämmer helt och fullt
    //Anders
    GI på Rörken.
    TL och AI på storbana.

Tidigare hojar:
    Yamaha RD 125
    Honda CB 750 K
    Honda CB 750 K
    Honda VF 750 F
    Suzuki GSX 1100-EF
    Yamaha FZR-1000
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Kawasaki GPz1100
    Triumph Sprint ST ABS-06

Aktiv skribent totteds avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    65
    Post Thanks / Like

Standard Förbjud julen

SMC bör arbeta för att förbjuda julen i alla dess former. Traditioner är endast ovanor i finkläder.

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Nov 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Har Du blivit förbudsivrare på "gamla dar" Totte? Minns Dej från åttiotalet,bl.a. när vi "spelade" biljard & drack pilsner på Villa Löwenhertz!Tror det var -82,om jag nu minns rätt.Tror Du körde nån BMW-GS,eller år jag totalt ute o cyklar?Har inga problem med julen,blir alltid inbjuden.Men det är ju ett jävla stressande hela dec.månad.Många är ju helt slut när julen inträffar.
    http://www.drivkraftenschopper.se/
    http://asterix661.spaces.live.com/
    http://moahenriksson.blogg.se/
    http://drivkraftenschopper.wordpress.com/

Asterix sponsor & bidrags jägare med cancer & gott humör
    No More Teardrops

Obotlig optimist!

Liknande ämnen

1. Broms och Kurv Kurs på blandat underlag.
    Av A_C_E i forum SMC - Blekinge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 22:46
  2. allmänt
    Av boxer i forum Allmänt MC-diskussioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 20:50

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg