Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 3 av 3
    Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jul 2008
    Post Thanks / Like

Standard SMC:s 1:a majrunda

Är medlem i SMC sedan förra sommaren och har funderat lite på här med bla 1:a majrundan.

SMC Norrbotten anordnar denna runda men den kretsar alltid (som jag förstått det) kring fyrkanten. Kan tänka mig att majoriteten medlemmar finns inom detta område, men jag sår ett frö...kanske SMC Norrbotten kan tänka sig att ordna denna runda någon annanstans i länet eller varför inte utgå från tex Luleå med annan färdväg än runt fyrkanten?!

Så här efter snart ett år som medlem har jag fått känslan att SMC Norrbotten är väldigt mycket SMC Fyrkanten. Träffar, korteger och annat trevligt kunde kanske anordnas av vår avdelning (självklart i samråd och med medlemmarnas gemensamma krafter) runt om i länet. Finns många vackra platser utanför fyrkanten dit vi kan åka tillsammans.

Sår som sagt bara ett litet frö och kanske kan det bidra till en bredare verksamhet inom vårt län

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Feb 2009
    Ålder
    42
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av pav Visa inlägg
    Är medlem i SMC sedan förra sommaren och har funderat lite på här med bla 1:a majrundan.

SMC Norrbotten anordnar denna runda men den kretsar alltid (som jag förstått det) kring fyrkanten. Kan tänka mig att majoriteten medlemmar finns inom detta område, men jag sår ett frö...kanske SMC Norrbotten kan tänka sig att ordna denna runda någon annanstans i länet eller varför inte utgå från tex Luleå med annan färdväg än runt fyrkanten?!

Så här efter snart ett år som medlem har jag fått känslan att SMC Norrbotten är väldigt mycket SMC Fyrkanten. Träffar, korteger och annat trevligt kunde kanske anordnas av vår avdelning (självklart i samråd och med medlemmarnas gemensamma krafter) runt om i länet. Finns många vackra platser utanför fyrkanten dit vi kan åka tillsammans.

Sår som sagt bara ett litet frö och kanske kan det bidra till en bredare verksamhet inom vårt län

en som håller i det borde troligast veta.

te veta;P
    Senast redigerat av Ducatii den 2009-03-29 klockan 11:53.

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jan 2009
    Post Thanks / Like

Standard Frösådd av pav....... :-))))

Hejsan pav
    Vi uppskattar alla förslag och konstruktiv aktivitet från medlemmarna.

Med reservation för att jag blivit felinformerad.
    1:a Majrundan, dvs fyrkanten runt, har funnits i över 20 år. Det är ca 15 år sedan som SMC Norrbotten tog över arrangemanget och det är numer en kulturell tradition.
    Bakom detta arrangemang ligger oerhört mycket ideéllt arbete (flera månader) och kostnader vilket jag inte hade någon aning om förrän jag satt med i styrelsen. Är du intresserad av mer detaljer så hör av dig.

Pga arbetetsomfattning utsåg vi ifjol Amdassadörer från de olika orterna i fyrkanten som inte sitter i styrelsen för avlastning med de praktiska frågorna. Det ligger ändå nog mycket arbete kvar på styrelsen. Styrelsen behöver även få arbeta med andra frågor också än 1:a Majrundan. Det är första året som dessa finns så vi får utvärdera det i efterhand.

Men finns det intresse och personer som är beredd att göra arbetet med att arragera något liknande i andra delar av länet så är ni så välkomna. Hör av er!

Som sagt var så behöver vi fler och nya aktiva krafter till styrelsen också. Hör av er till sammankallande i valberedningen Ulf Nordqvist
    ulf-nordqvist@telia.com

Vänligen Kristina Hillar
    SMC Norrbotten

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •