Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 4 av 4
    Skriver mycket! Mathiass avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard Startmotors mc-dag

Det är faktiskt lite pinsamt att skriva inledningen men det hela slutar bra.

I våras vid motormässan i Malmö så kom några från Startmotors fram och frågade om jag kunde stå och representera SMC vid deras MC-dag den 30/8. "Ja, självklart" sa jag (det är faktiskt inte varje dag som klubbarna i länet vill ha med oss på det viset). Tiden gick och det blev sommar och sommaren gick och det blev "höst". Den 29/8 ca kl 18 får jag ett samtal på mobilen i stil med
    "Du har väll inte glömt mc-dagen, va"
    jag svarar "när är den?"
    "I morgon"
    Oj, oj, oj. Jo den hade jag glömt.
    Som tur var så var det inget viktigare inbokat den dagen, så jag sa att jag kommer.
    Väl nere i Trollsjön i Eslöv så sätts ett tält upp med lite flaggor och vepor och en dator för att kunna värva lite medlemmar.

När kortegen kommer, som går mellan Marieholm och Eslöv, så är det ca 230 hojar. Alla har ju betalt en start avgift och Startmotors har bestämt att överskottet från kortegen skulle gå till SMC´s skadefond.
    Jag fick alltså äran att ta emot en check (visserligen hemmagjord men ändå) på 5800:-.

SMC tackar Startmotors för detta och hoppas att ni lyckas med era fortsatta arrangemang.
    Senast redigerat av Mathias den 2008-09-03 klockan 21:31.

Skriver mycket! Leif H..ojs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ålder
    64
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mathias Visa inlägg
    .......Jag fick alltså äran att ta emot en check (visserligen hemmagjord men ändå) på 5800:-.
    SMC tackar Startmotors för detta och hoppas att ni lyckas med era fortsatta arrangemang.
    HÄÄÄÄRLIGT! Va kul att få vara med om en sån överraskning. Tänk om nåt sånt kunde hända här också. Pengagåvan kommer ju hela mc-sverige till gagn. Tack från oss i mittsverige för ert engagemang!

Vi kanske syns om ett par månader i Dalarna.

- Leif i Sundsvall

Skriver mycket! Maria Nordqvists avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Bra jobbat Mathias. Tack Startmotors för bidraget till Skadefonden! Räknar med att du drog in ett antal nya SMC-are också?

Skriver mycket! Mathiass avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

3 st faktiskt (få men några) och några som blev intreserade av BKK

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •