Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 2 av 2
    Skrivit ett fåtal inlägg IP_Freelys avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Post Thanks / Like

Standard Svårstartad Suzuki Savage

Min sambo har en Suzuki Savage 400. En encylindrig liten hoj som hon köpte förra året. Den har mer eller mindre hela tiden varit svårtstartad. Nu vägrar den starta över huvudtaget. Har haft en bekant som var här och plockade isär den och efter mycket om och men så gick den igång. Sen gick vi ut och provstartade den lite då och då. Och sen så vägrade den starta helt plötsligt igen. Dessutom så började det att ryka och brinna i kopplingsvajern när vi försökte hjälpstarta med hjälp av ett batteri?? Mottager tacksamt tips eller förslag på vad det kan vara. Eller om nån känner någon i närheten av Bro som för en skälig ersättning vill komma och titta på den så tveka inte utan hör av er... Vill gärna ha sambon med mig när jag är ute och åker
    Tacksam för hjälp och tips, Janne

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Mar 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Att kopplingsvajern börjar brinna kan jag bara få till ett jordfel. Någonstans vid styret kanske en +kabel har jordat till styret. Då går strömmen från motorblocket som borde vara minus, genom kabeln upp till styret.

Mät med en multimeter mellan styret och metalldelar vid styret ner mot blocket. Borde ge 0 i spänning. Får du spänningsskillnader kan det vara jordfel.

Ett annat alternativ är felkoppling när du kopplade hjälpbatteriet till hojen.

Liknande ämnen

1. Motorproblem suzuki 550 -84
    Av P-O Noren i forum Mektips och Teknikfrågor
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 21:03
  2. Säkringarna på en Suzuki Savage 400
    Av IP_Freely i forum Mektips och Teknikfrågor
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 18:50
  3. Suzuki Bandit 600
    Av XJ900 i forum Mektips och Teknikfrågor
    Svar: 2