Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 5 av 5
    Skriver mycket!
    Reg.datum
    Sep 2015
    Post Thanks / Like

Standard Försäkringbolag protesterar mot MC-olyckor på grund av grus

Skriver mycket! Alexander76s avatar
    Reg.datum
    Feb 2016
    Post Thanks / Like

Standard

"Nu slopar SMCs partner Svedea självrisken i olyckor som beror på grus under sommarmånaderna. Det är en åtgärd för att öka uppmärksamheten kring problemet"

Nice, men jag menar hur i hela friden kommer slopad självrisk att öka uppmärksamheten kring problemet? Eller är det jag som brister i läsförståelse?
    Typhoon 50 > MP3 500 > Versys 650 > T120 > Vespa 300 > CBR650R > 765RS

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ålder
    41
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Alexander76 Visa inlägg
    "Nu slopar SMCs partner Svedea självrisken i olyckor som beror på grus under sommarmånaderna. Det är en åtgärd för att öka uppmärksamheten kring problemet"

Nice, men jag menar hur i hela friden kommer slopad självrisk att öka uppmärksamheten kring problemet? Eller är det jag som brister i läsförståelse?
    Du läste om det här inte sant? det finns med i nyheter på diverse sidor och forum, snacket går.....gratis reklam och det sprider sig med ett syfte, kanske kommer andra bolag känna sig tvingade att följa, bnolagen kommer i slutändan påverka via lobbyisterna i korridorerna, för det är ekonomi som gäller då, minskad intäkter= minskad vinst = minskad skatt....
    If loud pipes save lives, imagine what learning to ride that thing could do.

Skriver mycket! jan-olovjs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    69
    Post Thanks / Like

Standard

Det vore mycket bättre att försäkringsbolagen gick ihop och bråkade med trafikverket som missköter sig, olyckorna kostar pengar och onödigt lidande.
    Jan-Olov

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ålder
    41
    Post Thanks / Like

Standard

Att stångas direkt med ett gäng byråkrater kommer enbart kosta pengar och slösa tid samt energi. Man måste fixa opinion, lobba bakom kulliserna hos de som sätter reglerna för sagda byråkrater.
    If loud pipes save lives, imagine what learning to ride that thing could do.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •