Gilla Gilla:  4
Resultat 1 till 5 av 5
    Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2017
    Post Thanks / Like

Standard Onebike.se - någon som har handlat hos dom?

Tänker köpa en ny hjälm och har siktet inställt på Shoei X-Spirit 3 efter att ha kollat lite på https://sharp.dft.gov.uk/helmets/
    www.onebike.se har väldigt bra pris på den produkten, så mycket lägre än andra så jag blir lite fundersam (restlager, B- eller C-produktion?).
    Någon här som har erfarenhet av Onebike, som handlat där?

Skrivit ett fåtal inlägg IvanBorings avatar
    Reg.datum
    Sep 2016
    Post Thanks / Like

Standard

Har inte handlat där själv men de får bra recensioner på Google och Trustpilot. Däremot blir jag alltid lite skeptisk när man inte har en fysisk adress angiven på sin hemsida. Dessutom går det angivna telefonnumret på hemsidan till en privatperson i centrala Uppsala. I mina ögon verkar det då som det är en person som plockar hem prylar efter hand som folk beställer.

Nu behöver detta inte betyda att det är dåligt utan det kan säkert funka bra.
    Senast redigerat av IvanBoring den 2020-03-20 klockan 22:46.
    I Sverige är lagom bäst. I alla andra länder är bäst bäst.

3. Gilla Cilvertown gillade inlägget
    Skrivit ett fåtal inlägg Stefan Sacaks avatar
    Reg.datum
    Mar 2020
    Post Thanks / Like

Standard

Hej!

Beställde ett Dainese underställ. Hade inte min storlek hemma så beställdes från Italien och jag fick på lovad tid. Trevligt bemötande i telefon. Handlade på KLARNA. Se varan först betala om nöjd. Inga pengar ute i onödan.
    Senast redigerat av Stefan Sacak den 2020-03-22 klockan 21:51.

5. Gilla Cilvertown, HkanB gillade inlägget
    Aktiv skribent anders rs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Jag köpte ett helställ för +10000 kr via dem och är nöjd med bemötande och leveranstid mm(iofs 2018).

7. Gilla Cilvertown gillade inlägget
    Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2017
    Post Thanks / Like

Standard

Jag beställde hjälmen. Något gick snett vid första försöket (tekniskt strul). Fick snabbt svar från Onebike, beställde på nytt, fick återkoppling och leverans dagen efter. Strålande! Dessvärre hade jag vid det senare försöket lyckats missa att ändra storlek och fick hem en XS istället M. Mailade Onebike som instället ringde upp mig och löste problemet under helgen och jag har nu en storlek M hemma. Services var utöver vad jag från början hade förväntat mig. Personen som driver företaget och hans bror har tidigare under många år arbetat på ett känt ställe i Uppsala som säljer mc-kläder. Tack för alla tips i tråden. Kan verkligen rekommendera Onebike.se
    Senast redigerat av Cilvertown den 2020-03-29 klockan 20:38.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •