Har sökt på google men hittar inget om hur man gör.
Har sökt på google men hittar inget om hur man gör.
För att göra det enkelt för dig, skulle jag istället rekommendera att montera en sådan här:
https://www.koso.com.tw/products-det...id=885&lang=en
Har en sån på min VStrom. Varnar genom att blinka om spänningen lämnar referensområdet. Klocka och yttertemp får du på köpet.
Speak with a soft voice, but always carry a big stick
Kör: Honda CRF1000L DCT -18
Var kan jag sköpa en sån då?
Och vad kostar dom
Senast redigerat av anders61 den 2019-09-28 klockan 22:49. Anledning: Byte av text
Twostroke.se säljer koso produkter.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride that thing could do.
Tyvärr så hade dom inget nu!
Tror jag köpte min här:
https://www.louis.eu/artikel/koso-mu...ument/10034905
Fast det förutsätter ju lite mer inköp så frakten bli rimlig.
Speak with a soft voice, but always carry a big stick
Kör: Honda CRF1000L DCT -18
Eller ett billigare alternativ:
https://www.biltema.se/bat/elutrustn...are-2000041046
IP65-klassad, så den borde överleva på en MC.
Speak with a soft voice, but always carry a big stick
Kör: Honda CRF1000L DCT -18
Enklare och billigare att montera en lampa som på en bil!
Om man kan elektronik, ja, då är det kanske enklare.
Skillnaden mellan en bil och din motorcykel är att generatorn på en bil normalt har aktiv magnetisering. På motorcykeln däremot är det i ditt fall en permanentmagnet-generator. Så det finns avsevärda skillnader.
Inget omöjligt. Om man kan elektronik som sagt.
Det finns kort sagt inte någon färdig "koppla-in-lampan-här" anslutning på din motorcykel.
Men för att bli konstruktiv:
Jag har en sådan där Koso-mätare liggande som inte används.
PM om du är intresserad av den.
/B
Enklare? Njaa...då hade du inte behövt fråga här...Koso-mätaren kopplas in med tre kablar, varav du kan strunta i en om du skippar klock-funktionen.
Billigare? Vet ej, förutsätter att motorcykeln kommer behöva någon form av logikkrets som översätter ett dynamiskt värde (laddspänning eller laddström) till ett digitalt värde (kontrollampa av eller på). Med kringkomponenter kan det mycket väl bli dyrare än en färdig lösning.
Speak with a soft voice, but always carry a big stick
Kör: Honda CRF1000L DCT -18
Tyvärr så har jag inet pengar till det nu Tack ändå
Jag hade en dylik på min förra hoj, funkade kalas och enkel inkoppling till batteriet visar hur mycket kräm du har i systemet, då ser man om laddningen är ok eller för hög/låg.
https://www.aliexpress.com/wholesale...itch_new_app=y
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride that thing could do.
Eller denna om du vill ha den snabbare.
https://www.lightinthebox.com/sv/p/l...UaAro7EALw_wcB
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride that thing could do.
Jag har 13.8 volt på batteriet men jag har lärt ming att kopla in en lampa nu. + från tändningslåset och andra sidan koppla in på D+ på generatorn.
Ska bara hitta den kabeln i härvan!
Senast redigerat av anders61 den 2019-10-01 klockan 22:01.
Tack för det