Gilla Gilla:  6
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22
    Skrivit ett fåtal inlägg chrillekryckas avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Jag upplevde tvärtom, att det var mycket vunnet med att ha kört bil i massa år. Hade en lektion i trafiken, resten (9 lektioner) var på konbanan, tog en uppkörningslektion som var blandat konbana/trafik.

Har man kört bil i många år kan man förhoppningsvis massor av de regler och saker som händer i trafiken, det är ju ingen större skillnad på trafikreglerna beroende av vilket fordon du framför. Exempelvis - en som inte kört bil innan vet inte hur man beter sig hastighetsmässigt vid på/avfart till motorväg. Det vet man om man kört bil i 10 år.

Samma med moppeerfarenhet - jag visste hur ett tvåhjuligt motorfordon fungerade bättre än om jag inte kört moppe. Gashanden är mindre ryckig, använda reglage som koppling, växelförare, bromsar - ja det satt där lättare helt enkelt, trots att jag inte kört moppe på 15 år när jag tog A-kortet.

Men vi är alla olika ju.
    Hej där, i just detta fall tycks åtminstone du och jag vara ganska lika

Skrivit ett fåtal inlägg chrillekryckas avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Post Thanks / Like

Standard

Vill bara säga ett par ord nu när jag tagit ett par lektioner...

WHOAAA!!! Jag fattar verkligen varför folk älskar att köra mc! Det känns ju som att sitta på en raket, vilken acceleration! Helt underbart, även om jag siktar på en lite softare glidare när jag har kortet i handen. Planen är att jag ska köra upp i april -20, och köra risktvåan nu i höst.

Ojojoj, jag är verkligen helt såld, kan faktiskt inte förstå att jag inte tagit tag i detta förrän nu. Men allt har ju sin tid

3. Gilla HkanB gillade inlägget

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •