Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 7 av 7
    Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jul 2019
    Post Thanks / Like

Standard Önskas hyra mc för uppkörning

Hej!

Jag har uppkörning på mc i slutet av denna månad, och tyvärr har körskolan ingen hoj att låna ut den dagen...

Så jag chansar på att slänga ut en fråga här:
    Är det någon som har en hoj som är relativt enkel att köra upp med, som kan tänkas låna ut den 1 dag? Betalar naturligtvis för det och jag har kört rätt mycket förut, så jag kan garantera att inget kommer att hända med den.

Har en gsxr 750 - 01, som är alldeles för klumpig att göra manöverbanorna med, men som man kan låna medans jag lånar din mc. Så blir du inte utan över dagen!

Bor i Örnsköldsvik, så uppkörningen är ju då i lilla övik.
    Skulle vara oerhört tacksam ifall någon ville låna ut sin mc över dagen bara, så jag kan ta mitt efterlängtade körkort!

Hör gärna av er!
    Med vänlig hälsning
    Niclas

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ålder
    40
    Post Thanks / Like

Standard

Kan väl knappast vara för klumpig? är ju en sporthoj på 166kg.
    If loud pipes save lives, imagine what learning to ride that thing could do.

Skriver mycket! Alexander76s avatar
    Reg.datum
    Feb 2016
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av F800ST Visa inlägg
    Kan väl knappast vara för klumpig? är ju en sporthoj på 166kg.
    Jag har ingen erfarenhet av den hojen men min CBR650R har kanske världens sämsta svängradie, den skulle vara jäkligt kass på lågfarten om man inte övat en del på just den innan. Sporthojar brukar väl också ha ganska smala styren så att vräka omkring den i högfarten lär ju också vara lite sådär om man inte är van. Jag skulle nog välja nånting annat personligen.

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jul 2019
    Post Thanks / Like

Standard

Som Alexander sa, så går det naturligtvis att göra manöverbanorna med den.. Men svängradien är så dålig så att köra runt koner och göra vändningen i slutet av högfartsbanan blir väääldigt svårt. Lite som att skjuta sig själv i foten och försöka springa maraton, det går, men det blir jobbigt och svårt.

Allt annat funkar ju självklart på uppkörningen, det är bara just manöverbanorna som ställer till det.

Skriver mycket! Alexander76s avatar
    Reg.datum
    Feb 2016
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nicce Visa inlägg
    göra vändningen i slutet av högfartsbanan blir väääldigt svårt
    Hmm, har du testat? Just vändningen inbillar jag mig inte blir några problem med eftersom den görs i relativt hög hastighet och lutning och du har rätt mycket plats i rutan att utnyttja. Tror jag även tar tillbaka att det skulle vara svårt att "vräka omkring den med smalt styre", det är bara att motstyra som en mäderfäker så går det nog.

Eller så bara dyker du upp på din sporthoj och spikar alla momenten som den ninja du är. Dra upp lite koner nånstans och öva lågfarten som faaan, du får helt enkelt bli bra på att utnyttja den tillgängliga platsen för att kompensera den ruttna svängradien. Folk på sporthojar och cruisers får alltid extra cred av de andra man kör upp med

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jul 2019
    Post Thanks / Like

Standard

Har iofs inte testat högfartsbanan med den, utan det bara känns knivigt att få runt den. Sen lågfart har jag provat rätt mycket och där är det planering som gäller in i det minsta för att komma runt banan smidigt. Men det GÅR. Men det blir svårare. Mycket svårare.

Däremot så är det faktiskt bättre att bli duktig på att köra och göra uppkörningen på den mc man ska köra ut i trafiken senare, det är ju helt klart. Men det är också en liten chansning, som jag inte vågar ta, då jag helst inte vill misslyckas med sista momentet innan kortet ligger i min hand! ��

Skriver mycket! gundjs avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Post Thanks / Like

Standard

Har du kollat med närliggande handlare om någon har en beg hoj att hyra ut?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •