Gilla Gilla:  6
Resultat 1 till 8 av 8
    Skriver mycket!
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ålder
    40
    Post Thanks / Like

Standard Kurser nära värmland?

Tänkte om man skulle gå lite kurser för att bli en bättre förare men efter att ha kollat runt på hemsidan för värmland verkar det inte gå några kurser häromkring förutom grus. Jag kör en k1300 och vill därmed ha asfaltkurser.
    Är väl grundkurs och knix till att börja med då jag bara haft mc kort i 4 år.

Men vart finner man kurser, att leta på enskilda distrikts hemsidor är rörigt med alla olika kalendrar osv, så jag frågar här om någon vet datum, och kontakt för kurser nära värmland nu under våren sommaren?

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ålder
    56
    Post Thanks / Like

Standard

Det är förstås inget fel med KNIX och det är nog en bra början men jag tycker nog att lugn grupp på storbana skulle funka bra och kanske tom bättre med tanke på att du har en ganska stor hoj som kanske inte gör sig helt bra på en liten bana där KNIX-kurserna körs.

Dessa sidor är väl de som är bäst för att leta efter kurser:
    https://www.svmc.se/school/
    https://grundkurser.svmc.se
    https://www1.svmc.se/kurser

Vad gäller asfaltåkning så ligger nog Gelleåsen bäst till för dig. Kinnekulle ligger väl inte heller helt fel till.

Mvh,
    Ingvar

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ålder
    40
    Post Thanks / Like

Standard

Tror jag börjar med att boka en AK BKK på Gelleråsen, men vilka hastigheter ungefär är lugn, medel och snabb grupp?

Vill inte hamna i för snabb men ej heller för långsam.

Skriver mycket! OH-s avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av F800ST Visa inlägg
    Tror jag börjar med att boka en AK BKK på Gelleråsen, men vilka hastigheter ungefär är lugn, medel och snabb grupp?

Hur långt är ett snöre? Jag tror att eftersom du frågar så är det stor chans att du snarare passar i medel än lugn grupp. Men om det blir riktigt fel så löser instruktörerna det problemet på plats. Det viktiga är att vara där.
    Ole Holmblad - SGFPTH
    Kortedala MK
    KTM 1090 Adv R

Skriver mycket! HkanBs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Post Thanks / Like

Standard Byta upp sig går nästan alltid

Kort svar: Det löser sig.

Något längre: Det brukar vara hyfsat lätt att byta uppåt i fartgrupp. Inte alltid lika lätt att göra det åt andra hållet.
    Om det är första gången på bana/kurs kan det kanske vara fiffigt att börja i den änden där man kanske har bättre marginal till sina gränser? Kurvorna/Böjarna är en aning mer definitiva på bana än i på landsväg. Men det löser sig...det brukar det göra.

K1300s eller R är inget problem att köra gokart bana med. Det kräver bara lite mer av dig och du lär dig också mer...
    Jag har själv kört 1300s en hel del på gokartbana och som allt så det blir vad man gör det till, något bra alltså.

Den ena helgens långsamma grupp kan ibland vara snabbare än förra helgens medel och även omvänt. Det beror väldigt mycket på deltagarna och även del på vad för hojar det körs med. Så det beror på...och hur snabb snabb är går heller inte alltid att veta mer än att den sannolikt är snabbare än de två andra grupperna.
    Senast redigerat av HkanB den 2019-02-05 klockan 17:00.
    Here today! In next week tomorrow!

6. Gilla F800ST, OH- gillade inlägget
    Skriver mycket!
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ålder
    40
    Post Thanks / Like

Standard

Har bokat en BKK steg 1 den 20/4 på Gelleråsen i lugn grupp.

8. Gilla Maria Nordqvist, HkanB gillade inlägget
    Skriver mycket!
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ålder
    40
    Post Thanks / Like

Standard

Har nu genomgått steg 1...fan vad kul och en riktig AHA!-upplevelse.

Det här skulle vara krav för att få mc-kort, har man redan säg ett B kort för bil, skulle några steg hos smc school och lära sig köra hojen säkert räcka för att få A kort.

Lärde mig mer idag än jag gjort hos körskolan och de åren efter som jag haft kortet. NU kan jag börja träna på att bli en säker förare på vägen på riktigt. Enda jag ångrar är att jag inte gjort detta långt tidigare.

Blir att stämma av schemat med frugan och boka in steg 2 senare i sommar.

10. Gilla HkanB, roffe_s gillade inlägget
    Skriver mycket! HkanBs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Post Thanks / Like

Standard Jätteroligt att höra.

Har nu genomgått steg 1...fan vad kul och en riktig AHA!-upplevelse.

Det här skulle vara krav för att få mc-kort, har man redan säg ett B kort för bil, skulle några steg hos smc school och lära sig köra hojen säkert räcka för att få A kort.

Lärde mig mer idag än jag gjort hos körskolan och de åren efter som jag haft kortet. NU kan jag börja träna på att bli en säker förare på vägen på riktigt. Enda jag ångrar är att jag inte gjort detta långt tidigare.

Blir att stämma av schemat med frugan och boka in steg 2 senare i sommar.
    Jag antar att du som de flesta som gjort det du nyss gjort, märkte vilken skillnad det är på att åka hoj och köra hoj?
    Själv så åkte jag alldeles för länge innan tog tillfället i akt att börja köra i stället.

Mer än en har sagt att kurs på bana, tja åka bana i största allmänhet är bland det roligaste man kan göra med kläderna på.

Med det sagt så hur funkade det med fartgrupp? Lagom, bra eller inte alls ?
    Here today! In next week tomorrow!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •