Gilla Gilla:  1
Resultat 1 till 2 av 2
    Skriver mycket! OH-s avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Unhappy Långfredagsturen nedlagd

Nu ligger det till såhär: Långfredagsturen som en publik tillställning med road book är nedlagd.
    Det absolut övervägande skälet till detta är att gubben börjar bli gammal och vill ägna sig åt annat än rekognosering. Ni som inte ordnat rood book-körning anar nog inte hur många omgångar preliminärrekningar, tripmätarrekningar, omtänk, ommätning och timmar vid datorn det rör sig om.
    Sen finns det ett litet gnagande skäl som rör det att deltagarna har retat upp allmogen genom mindre hänsynsfullt beteende vilket bara riskerar att minska möjligheterna att i framtiden köra riktigt goa vägar.
    Ole Holmblad - SGFPTH
    Kortedala MK
    KTM 1090 Adv R

Skriver massor! Hampes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Jo, de flesta har nog förståelse för det stora arbetet som ligger bakom att varje år producera en roadbookkörning, med nya varianter på vägval, sträckningar och pausplatser.

Jag och en massa andra vill än en gång tacka dig och det lilla som till sist fanns kvar av Göteborgs Prima för många roliga vårturer med dina FÄRDIGTEJPADE roadbookrullar.

En liten solskenshistoria:

Förra året körde jag stopp på hojen just vid en gårdspassage uppe i Nossebro.
    Lantbrukets verkstad låstes upp och ställdes till mitt förfogande - men tyvärr var jag tvungen ringa efter hämtning.
    Jag blev inbjuden in i huset, fick veta massor om potatis - och blev sedan bjuden på lunch.
    Stekt lax med mos på mycket speciell potatissort: Andean Sunrise.

Inga sura miner där inte - trots att övriga deltagare brummade förbi mellan husen på gården i en strid ström.

Men, det finns andra mer lättretad människor - och dessutom vårkåta grusbusar som ibland har svårt att se var man kan gasa och inte.

Frågan är om det ens blir någon påsk i år, eller ens någon riktig vår - men det är i så fall ditt fel, det vet du!

Tack för jobbet du lagt ner på oss under alla dessa år!

Hampe

3. Gilla hamre gillade inlägget

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •