Skye
Reaktionspoäng
0

Profilinlägg Senaste aktivitet Inlägg Om

  • "Hej Gungner.
    Den har lockat intresse hos oss XL-åkare eftersom den känns som en VARADERO II med de uppdateringar vi velat ha sett.
    Du kan följa diskussionen vi har på vårt forum och du får gärna vara medlem och skriva. Inga problem, vi har fler V-strom ägare.
    http://www.xl-forum.se/viewtopic.php?f=1&t=2799 "

    Tack för inbjudan Skye. Kör numera en Triumph Tiger 1050 men nya V-strom är klart intressant! På med hasplåt så är den riktigt snygg tycker jag.
    Helnöjd med hojen den känns inte alls tung när man kör den tvärtom känns den kvick och lätthanterlig och framför allt enormt trygg i sitt uppträdande. Fjädringen är suverän när vägarna blir gropiga och allmänt dåliga. Snål på soppa tycker jag, snittet för mig ligger på runt halvlitern milen strax under om man tar det lugnt och strax över om man ligger på lite så att säga. Motorn är ju ett under av kraft och smidighet, inga vibrationer alls och växellådan är mycket lättväxlad om än lite trög de första 20 milen. Jag är helnöjd och längtar verkligen till våren.
    Haha, tack och Gott Nytt År själv! Jag smygläser fortfarande på transalp.se nu och då, och saknar min lilla 'valp ibland. Nåja, vi får se vad jag kör nästa år. :) På julannandagen tog jag förresten en 8-milssväng på små krokvägar, inte ett dugg kallt men fick väja för alla kullblåsta träd. Ha det gott!
  • Loading...
  • Loading...
  • Loading...
Top