Det blev en liten tur till Norge

Yxan

Member
HÄRLIGT!
Men hur man ens kan komma på tanken att välja mellan Finland och Norge = en gåta för mig ;-)
Hälsningar Mange
 

Lottafia

Member
HÄRLIGT!
Men hur man ens kan komma på tanken att välja mellan Finland och Norge = en gåta för mig ;-)
Hälsningar Mange
Kanske:
1) Även om det finska köket är välkänt som uruselt, så är det åtminstone inte baserat på fisk och både smakar och luktar därefter..
2) Vädret är med stor sannolikhet betydligt bättre....

Men båda är ju heltokiga val. Man kör väl för tusan inte NORRUT med hoj? Det är mycket varmare och skönare söderut... (och maten är bättre)
 

sannybo

Member
Kanske:
1) Även om det finska köket är välkänt som uruselt, så är det åtminstone inte baserat på fisk och både smakar och luktar därefter..
2) Vädret är med stor sannolikhet betydligt bättre....

Men båda är ju heltokiga val. Man kör väl för tusan inte NORRUT med hoj? Det är mycket varmare och skönare söderut... (och maten är bättre)
Normalt sett så håller jag med dig, men efter att ha sett värmen dit jag hade tänkt mig så fick det bli norrut.
Sen var jag som sagt lite trött på autobahn, så det var skönt att slippa det igen.
Men nästa resa åker jag åt rätt håll igen. :D
 

Lottafia

Member
Normalt sett så håller jag med dig, men efter att ha sett värmen dit jag hade tänkt mig så fick det bli norrut.
Sen var jag som sagt lite trött på autobahn, så det var skönt att slippa det igen.
Men nästa resa åker jag åt rätt håll igen. :D
Jag är just nu i ett behagligt varmt Österrike. Temperaturerna dagtid ligger sedan ett bra tag mellan 30 och 38 °C. Mycket behagligt om man följer de inhemska mc-polisernas goda exempel. Hjälm (så klart, lagkrav) mc-byxor, mc-stövlar, tunna mc-handskar och kortärmad pikétröja.
Autobahntransporten löser man enkelt med hojen på mc-transportsläp efter en bekväm dragbil, och sen upprättar man ett bekvämt basläger här nere. Det lokala köket gör det enkelt att underhålla trivselvikten.
Man behöver väl inte vara självplågare bara för att det är kul att köra hoj på bergsvägar?
 
Last edited:
Top