Ödmjukhet är inte din starka sida! Men vi är alla olika, som tur är!
Skriver du väl medveten om att din medlemsavgift används till en himla massa annat som vi andra tycker är bra!
Hej!
Åkte till jobbet i morse, med bil (som tur var) och svänge rpå E6:an norr ut vid på/av-fart 65 i Mölndal.
Svänger in på påfarten, som nyper i början (lätt utförsbacke) och öppnar upp efter ca. 30-40m.
Påfarten OCH avfarten "lagades" (med snabelbil) igår kväll vid 21:30 tiden. Lagningarna...
Hej!
Måndagen 1/8, dvs. måndagen direkt efter Bike Week, arrangerar KMK (Kortedala Motorklubb) en bandag på Gelleråsens motorbana.
Under 1/2-dagen finns också möjlighet att prova på att få instruktörshjälp för att utveckla din körteknik då flera av klubbens medlemmar också är aktiva AIA som...
Följande är saxat ur www.aftonbladet,se nu på morgonen:
CITAT
Mc i krock med bil – 30-åring dog
på E22 mellan Kristianstad och Tollarp.
En mc-förare i 30-årsåldern omkom i en kollision med en bil på E 22 mellan Kristianstad och Tollarp på söndagsmorgonen. Motorcyklisten körde in i bilen, som...
Till att börja med så hålle rjag med Er alla ang. kritiken om sadelhöjd. Det är i allra högsta grad individuellt. Justerbar sadelhöjd är det överlägset bästa lösningen (anser jag) och det finns några få tillverkare som har det på majoriteten av deras modeller (dock inte alla) ex. BMW.
Sedan en...
Både ja och nej! I de flesta fall ja men vid vissa extremare fall där man exempelvis är väldigt kortväxt men ändå vill köra enduro eller varför inte Paris Dakar ser jag väldigt få andra alternativ. Jag är övertygad om att det inte bara är Annie Seel som har vårt att nå ner på Dakar-monstrena men...
Det här med tester är inte lätt för det finns få saker som är så mycket fråga om tycke och smak och hur man som förare upplever en hoj som just en mc.
Skall teterna vara 100% objektiva får ju inga personliga åsikter finnas med vilket så gott som gör det omöjligt att utvärdera köregenskaperna...
Det är ett problem så till vida man tycker det är ok att alltid parkera på ett sådant sätt att man kan nå ner till en upphöjnad (ex. trotoarkant) och alltid be passageraren kliva upp på just den sidan!
ELLER så gör man som en av våra medlemmar i SMC Väst som tyvärr inte är med oss längre...
Tycker personligen man skall sätta ribban högt och att alla de finesser/egenskaper som för körningen är positiv gällande för resp. hojtyp skall vara norm när man testar! Orsak: Då sätter man press, i den mån tester över huvud taget påverkar tillverkarna, att plocka fram den för tillfället...
Ni är lika goda kålsupare allihop som fortsätter att föra en diskussion i denna tråden (inkl. jag också i och med detta inlägg) så ta åt er vare sig ni använder följande nick: "Efoo", "Phastas", "Hund" eller "puttepj".
Har ni inget vettigt att komma med som rör artikeln i Mc Folket senaste...
Snacka om OT! Denna typen av påpekanden skulle passa MYCKET BÄTTRE här: http://forum.svmc.se/forumdisplay.php?f=28 eller via mail direkt till SMC´s kansli!
I relation till vad denna tråden handlar om och tar upp är synpunkten du har minst sagt bagatellartad!
Mvh!
// Niklas
Div. förstärkningsplagg, vindtäta/vattentäta jackor mm. kan sitta hur löst som helst (och därmed rymma värmande tröjor/underställ mm.) så länge skydden (företrädesvis hårda) sitter på plats. Därför är de "nya" västarna/jackorna med inbyggda skydd, som man tar på innan jackor/skinnställ åker på...