Syster-Tysks funderingar.

En liten fjärt-blog i blogrymden, om allt som rör hojar och de som åker på dem.

1. Varför går inte SMC's verksamhet framåt i norr?

Det korta svaret är att, det gör den!

Men vi har andra problem att lösa, än vad man möjligen har söderut.

Därför tänkte jag under det här blog-inlägget försöka sprida lite ljus på vad vi gör, vad vi försöker och vad ni hjälper oss med.

Vårt största problem är avstånden. Det i sig är inget problem, utan vi trivs för det mesta med all skog och natur mellan husen. Problemet kommer snarare av kostnaderna det medför av dessa avstånd.

Låt mig ...
    Taggar: instruktörer, knix, norr Lägg till/redigera taggar
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. En spretig samling människor.

Ibland förstår jag inte riktigt varför saker och ting inte fungerar så smidigt som de borde. Varför har vi människor en tendens att strula till allting?

Jag strular säkert till saker jag med, och är nog lika lyckligt ovetande om det som människorna i min lilla berättelse som jag ska berätta.

Lill-Anders är en grabb som alla andra. Han går till jobbet när han ska, och har skoj med sina kompisar när tillfälle ges till det.

Han har nu flyttat till en mindre ...
    Taggar: skor, sliks, syster-tysk Lägg till/redigera taggar
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. Ur Bumsen - Nyttigheter

För ett tag sedan fick jag en beställning från BMW-Klubben för att skriva en artikel till deras medlemstidning Bumsen. Enjoy!

Det finns mycket som är nyttigt för oss!
    Äta broccoli, motionera regelbundet, besöka tandläkaren med jämna mellanrun etc, etc. Listan kan göras lång. Det tråkiga är att det mesta som är nyttigt oftast är saker man undviker. Varför man undviker dessa saker brukar ofta vara baserat på personligt tycke och smak, och andra gånger är är det baserat på en ...
    Taggar: bmw, bumsen, syster-tysk Lägg till/redigera taggar
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Whee..nterbloggen

När nu snön har lagt sig med ett centimetertjock täcke, och blir slask om ett par dar. Samtidigt som Patriks drömmar om sköskoteråkning verkar lika långt borta som nästa hojsäsong. Sitter jag här och funderar om man kanske skall blogga lite i vinter.

Hur svårt kan det vara?

Jag tänkte på nåt jag läste på Wikipedia för ett tag sedan, nämligen den älskade och hatade Wheelien!

När det kommer till acrobatik på fordon så är nog den mest välkända och utövade manövern ...

Uppdaterad 2011-12-07 klockan 22:31 av Syster-Tysk

Taggar: syster-tysk, wheelie Lägg till/redigera taggar
    Kategorier
    Okategoriserat