handdator

Visa fullständig version : VARNING för v243 mellan Kga och Nora

HonkyTonkMan
2007-07-03, 10:47
En varning utfärdas härmed för väg 243 mellan Karlskoga och Nora.:eek: Efter vägarbeten som inbegripit spridande av stenkross som underlag till slitytan, har på bara en vecka ett trettital bilar fått punktering av krosset. Den otursammaste har fått punka fem gånger på en vecka.:( Inga rapporter om motorcyklar som fått punka. Om två veckor ska asfalten vara lagd, då ska enligt VV problemet vara över.:rolleyes:

Källa: Karlskoga-Tidningen 3 juli 2007

Maciej
2007-07-03, 11:24
Åkte den vägen för ett två veckor sedan... var inget kul att åka där med hojjen på släp, jäklar vad det studsade.

Galne Dansken
2007-07-03, 17:01
...Inga rapporter om motorcyklar som fått punka. ...
Källa: Karlskoga-Tidningen 3 juli 2007

Tror mig att 2 sporthojer fick punka där i fredags på väg till kursen med California Superbike School...

Petra
2007-07-04, 11:58
Stackars satar som fick punka!

Jag tänkte köra via Nora söndags, men ångrade mej i sista sekund, svängde av i Kopparberg och tog vägen över Hällefors, Grythyttan.
Den var kanonfin. Så kommer ni norrifrån, ta den vägen.

HonkyTonkMan
2007-08-03, 13:08
Har nån kört Noravägen de senaste fjorton dagarna, så att vederbörande kan tala om hur väl Vägverket hållit sitt löfte att vägen skulle vara körbar igen vid det här laget?

FLH-77
2007-10-10, 11:00
Vägen är asfalterad och klar.Vägverket ersatte drabbade med förstörda däck, tror jag./K.

Galne Dansken
2007-10-11, 09:13
SMC har haft saken med den typ av "vassa sten cross" uppe med VV.

Och i den del av VV som ansvarar för vägarbeten kommer man att se över "produktions metoden" och man talar om för oss umiddelbart att man förstår problematikken. Dock har man inte tidigare förstått på centralt håll inanom VV att detta är ett problem. Detta nog eftersom att klagomålen har riktas lokalt.

Man kommer umiddelbart att jobba på en enkel lösning som är skyltning med alternativ väg.

Vi vett bl. a att f. ex. även korta sträckor med grus gör livet väldigt utrevligt f. flera MC turister som kommer till Sverige.

SMC har en samarbetsgrupp med VV, som träffas ganska ofta, och det är min känsla att vi kommer bra tillskott med en del åtgärder. Men, flera punkter kommer ta sin tid, VV´s apperat med under entrepenörer är ganska stort och det ger sig själv att man inte kan vända allt blixtrande snabbt (oven om vi gärna vill ha det så..)