handdator

Visa fullständig version : Bankörning på oskattad MC

-string-
2007-06-08, 15:26
Denna fråga riktar sig till någon i SMC som kommer närvara på Gelleråsen nu på söndag eller vet hur pass petiga SMC är vid besiktningen inför en bankörning.

Tjejen jag köpte min Honda av ignorerade skatteinbetalningen :mad: för att cykeln endå skrevs över på mig två dagar efter påställning. Ringde till Vägverket i onsdags pga jag saknade mitt skattemärke. "Den är ålagd med användningsförbud pga obetald skatt" fick jag till svar :eek:
Betalade in skatten igår och enligt min bank så är betalningen avslutad. Ringde Vägverket för att se om betalningen kommit in i deras system, vilket det naturligtvis inte gjort. Dock sa dom att det var ok att köra med Hondan på söndag om jag hade intyg från min bank att betalningen gått iväg. Min suveräna bank-kvinna på Länsförsäkringar fixade detta och intygen faxades över för 10 minuter sedan.

Frågan är nu ... kommer någon från SMC knorra över mitt temporära skattemärke som gått ut även om jag har intyget om betald skatt från min bank ?

sporTlovER
2007-06-08, 21:39
Denna fråga riktar sig till någon i SMC som kommer närvara på Gelleråsen nu på söndag eller vet hur pass petiga SMC är vid besiktningen inför en bankörning.

Tjejen jag köpte min Honda av ignorerade skatteinbetalningen :mad: för att cykeln endå skrevs över på mig två dagar efter påställning. Ringde till Vägverket i onsdags pga jag saknade mitt skattemärke. "Den är ålagd med användningsförbud pga obetald skatt" fick jag till svar :eek:
Betalade in skatten igår och enligt min bank så är betalningen avslutad. Ringde Vägverket för att se om betalningen kommit in i deras system, vilket det naturligtvis inte gjort. Dock sa dom att det var ok att köra med Hondan på söndag om jag hade intyg från min bank att betalningen gått iväg. Min suveräna bank-kvinna på Länsförsäkringar fixade detta och intygen faxades över för 10 minuter sedan.

Frågan är nu ... kommer någon från SMC knorra över mitt temporära skattemärke som gått ut även om jag har intyget om betald skatt från min bank ?

Jag talar nu av egen erfarenhet inte för smc-räkning
Det är mänskligt att fela! När vi var ner en grupp i maj, så hade en i gänget inte skattekvittot på vilket besiktingsmannen påpekade för honom, men han bedyrade att den var skattad men han hade inte hunnit med att ordna med det och missat lappen hemma, besiktingsmannen kan inte veta om hojen är skattad, och är den inte skattad kan den vara obesiktigad och oförsäkrad, så skattkvittot är deras "garanti" på att så är fallet. Men jag tycker ialla fall om du kan fixa fax och intyg på detta så, sen vet jag att det kan vara handläggningstid på vägverket..
Du har inte testat och ringt 0771-1141516 och läst in ditt regnr? Gör du det och de påtalar att fordonet är besiktigat och skatten är betalt, så borde det väl inte vara något att bråka om? Sen om du kör i trafiken så och du möter "harry haffa" så kanske de har andra synpunkter om inte skattugglan är på och man kanske får en erinran/böter för det:confused:

Galne Dansken
2007-06-08, 21:55
1. Denna fråga riktar sig till någon i SMC som kommer närvara på Gelleråsen nu på söndag eller vet hur pass petiga SMC är vid besiktningen inför en bankörning....

2. Frågan är nu ... kommer någon från SMC knorra över mitt temporära skattemärke som gått ut även om jag har intyget om betald skatt från min bank ?

1. SMC är väldigt petiga ;) Hojen ska vara i absolut säkert körbart skick.
Så om dina bromsar är paj, eller oljan läckar i din framgaffel, etc.. har du behov av en snabb mek..

2. Nej!
Men se till att du har den reg plåt som hör till hojen på. Och tar du med ditt kvitto är det elegant..

Konklusion; Du kan se fram till en bra, rolig och lärorik dag i gott sällskap på Gelleråsen..

-string-
2007-06-09, 16:59
Tack för era svar !

Jag kollade upp Hondan och skatten inte bokförd ännu. Gissningsvis trillar den igenom på måndag.
Nåja, jag har ju intyget från min bank så det borde ju vara great.
Syns på åsen !

Edit: Bortsett från skatten är naturligtvis hojen i kanon-skick :)