handdator

Visa fullständig version : Fortbildning

Richie
2007-06-02, 14:12
OK, vi har annonserat i både ÖP och LT (riktiga annonser, inte radisar som ifjol), satt upp affischer från Åsarna till Åre, skrivit i MC-Folket, mailat alla hojåkare i länet som vi hade adresser till, satt upp posters hos hojaffärerna, flyttat datumet från alla storhelger och hagelskurar, fått hit två pers från Folksam som ska lotta ut fina priser (bl.a. ett par rejäla brandsläckare), bjuder på lunch (ingår i avgiften på femtio spänn) och beställt perfekt väder.

Hur många kommer?

Två personer.

Alltså, är det överhuvudtaget meningsfullt att hålla på med kurser om det ska vara såhär?

Richie
2007-06-04, 08:15
Två personer.
Nio i Hedeviken. Frågan kvarstår.

De som kom var oerhört glada att vi flyttat fram till vettigt väder, tydligen är det färre som tycker det än som vill köra i hagelskurar.

Vi ska kanske köra i januari nästa år?

Esquire
2007-06-05, 20:52
Vi ska kanske köra i januari nästa år?
Tja... Det kanske finns någon hangar på gamla F4 som man kan hyra? :D

Men två personer? Vad gjorde alla Östersunds motorcyklister som inte var där? (Jag betvivlar ju att alla var på Optands flygfält och såg på dragrace.)

Min teori till varför det kom så få är att vi i huvudsak har två kategorier av hojåkare här i länet:
1. Unga grabbar som KAN köra hoj. De behöver ju inte hålla på med sånt där trams. De kan ju redan köra på bakhjulet och köra 120kmh längs Stuguvägen, då behöver man ju inte kunna bromsa eller krypköra. Men att de ser ut som att de ska ramla varje gång de stannar vid en rödljus är ju en annan sak...
2. Gamla gubbar som när de var unga körde en gammal Silverpil och nu sedan ett par år åker en glidare med krom och extra fransar. De behöver ju inte hålla på med sånt där trams. De har ju minsann kört hoj halva livet och aldrig orsakat någon olycka, och vem behöver kunna bromsa om man alltid kör 10kmh under max hastighet. Men att de måste paddla med fötterna i en kilometer efter ett rödljus är ju en annan sak...

Okej, något grova generaliseringar kanske. Men det var nog inte allt för långt från verkligheten.

Du kanske skulle kunna be de SMC-anslutna klubbarna i länet att fråga varför inte deras medlemmar var där?

Och nej, jag var inte där. Min ursäkt? Tja, till att börja med så är hojen avställd. Dessutom har jag vissa möjligheter att träna uppe vid Jämthalka när lusten faller på. ;)

Richie
2007-06-11, 10:02
Men två personer? Vad gjorde alla Östersunds motorcyklister som inte var där? (Jag betvivlar ju att alla var på Optands flygfält och såg på dragrace.)

Tja, en del var på träff i Mora och odlade ont i håret, några var på tur till Norge och resten...? För fint väder, kanske? Grejen är att det är svårt att hitta en helg där man inte krockar med nånting - jag fick på pälsen för ett par år sen då jag råkade lägga dem över Pingsthelgen, så jag undvek både Kristi Flygare och Pingst i år och då hamnade man här.

Nästa år ser det bättre ut med Pingstdagen den 11 maj så både helgen 17-18 och 24-25 maj kan gå. Synpunkter på det?

Asch
2007-12-23, 08:54
Tja, en del var på träff i Mora och odlade ont i håret, några var på tur till Norge och resten...? För fint väder, kanske? Grejen är att det är svårt att hitta en helg där man inte krockar med nånting - jag fick på pälsen för ett par år sen då jag råkade lägga dem över Pingsthelgen, så jag undvek både Kristi Flygare och Pingst i år och då hamnade man här.

Nästa år ser det bättre ut med Pingstdagen den 11 maj så både helgen 17-18 och 24-25 maj kan gå. Synpunkter på det?

*trådlyft*

Eftersom det inte verkar vara så många som har någon åsikt så går det antagligen bra. Personligen så passar bägge helgerna perfekt för mig.
Det går ju trots allt mot ljusare tider nu så det börjar ju dra ihop sig :D

Leif H..oj
2008-01-07, 20:19
*trådlyft*...Personligen så passar bägge helgerna perfekt för mig. Det går ju trots allt mot ljusare tider nu så det börjar ju dra ihop sig

Hej i Jämtland!

Bara så ni vet har vi i Västernorrland bokat Mittsverigebanan för årets länsgemensamma avrostning lördag 10 maj - pingsafton - efter noggrann eftertanke. Ibland kan det ju vara nån av er som är i krokarna av Sundsvall-Timrå-Härnösand som vill hänga på - det är öppet för alla. 100 kr tar vi ut. Öppet för insläpp mellan kl 09-14.

Vi ska slå ett slag för att dom som missar vår avrostning kanske kan åka upp till Jämtland - när det nu blir och om det är OK. Bättre att köra nånstans än ingenstans.

Leif Hemmingsson
Ordförande
SMC Västernorrland

Richie
2008-01-09, 20:09
Vi ska slå ett slag för att dom som missar vår avrostning kanske kan åka upp till Jämtland - när det nu blir och om det är OK. Bättre att köra nånstans än ingenstans.

Helt rätt.

Vi har spikat våra datum nu; vi avrostar 17 maj i Östersund, 18 maj i Hedeviken.

Esquire
2008-04-18, 02:56
Helt rätt.

Vi har spikat våra datum nu; vi avrostar 17 maj i Östersund, 18 maj i Hedeviken.
Nu är det inte ens en månad kvar till avrostningen i Östersund och en månad till avrostningen i Hedeviken.

Och den 17e så är det även öppet hus för MC och entusiastfordon på Bilprovningen i Östersund 08-14.

Asch
2008-05-11, 09:09
Nu är det inte ens en månad kvar till avrostningen i Östersund och en månad till avrostningen i Hedeviken.

Och den 17e så är det även öppet hus för MC och entusiastfordon på Bilprovningen i Östersund 08-14.

Nu när det bara är en vecka kvar... är det någon som vet om det kommer några?
JAG vet att jag ska komma men det hjälper ju inte....

Jag har inte kikat så noga efter annonser och reklam och kanske det är därför jag inte har sett nåt förutom i MC-folket?!

oavsett om det kommer folk eller inte så ser jag fram emot det i alla fall. Funderar nästan på att åka på BKK kursen den 31/5 men jag vet inte om jag har råd och får ledigt från jobbet. Någon annan som ska dit? Samåka?

Pärallan
2008-05-11, 17:34
Nu när det bara är en vecka kvar... är det någon som vet om det kommer några?
JAG vet att jag ska komma men det hjälper ju inte....

Jag har inte kikat så noga efter annonser och reklam och kanske det är därför jag inte har sett nåt förutom i MC-folket?!

oavsett om det kommer folk eller inte så ser jag fram emot det i alla fall. Funderar nästan på att åka på BKK kursen den 31/5 men jag vet inte om jag har råd och får ledigt från jobbet. Någon annan som ska dit? Samåka?

Kul att se någon som har tänkt åka dit. Själv är jag upptagen då, men hoppas ni får bra väder.

Richie
2008-05-16, 09:55
Jag har precis pratat med bancheferna på Jämthalka och Hedlanda och vi har gemensamt beslutat att ställa in årets avrostning pga vädret.

Det är vad jag vet första gången vi har tvingats ställa in, även om det var nära för två år sedan då vi chansade på att det vita vi såg på Vägverkets vägkamera i Ytterhogdal var solreflexer och inte snö...

Det här har återigen aktualiserat frågan om när vi ska hålla kurserna - för tidigt så riskerar vi skitväder, för sent så har folk "redan åkt 100 mil" och har bättre saker för sig.

Leif H..oj
2008-05-16, 10:05
Vad synd men det är ju svinaktigt kallt denna vecka, minusgrader även ute vid kusten. Västernorrland hade +25 C i lördags vid avrostningen. Vi får hoppas att våra medlemmar i Ånge läser detta och att det står inställt på hemsidan eran, för därifrån Västra kom bara 3 instruktörer och 1 vanlig kursdeltagare förra lördan. Dom har ju närmare till Östersund faktiskt och kanske tänkt åka på er avrostning??????

Folk kom långt ifrån till Härnösand förra helgen, Skellefteå, Umeå, Hudiksvall, Eskilstuna......bara för vår avrostning. Kul! Jämtlänningarna kan alltid vara med på våra utbildningar också.

En mc-kille från Duved är anmäld till BKK på gokartbanan i Örnsköldsvik nästa helg, 25 maj. Det finns platser kvar. Den kan ju vara bra som komplement till avrostningen också...passar alla typer av hojar och alla sorters förare från nya till erfarna. http://www.svmc.se/upload/Distrikt/Västernorrland/Dokument/utbildning/Affisch_BKK_Örnsköldsvik.pdf

På vår SCHOOL-sida finns platser kvar till HPH och Grusbus också, i Sollefteå och i Sundsvall olika dagar i juni.

Pärallan
2008-05-16, 10:18
Jag har precis pratat med bancheferna på Jämthalka och Hedlanda och vi har gemensamt beslutat att ställa in årets avrostning pga vädret.

Det är vad jag vet första gången vi har tvingats ställa in, även om det var nära för två år sedan då vi chansade på att det vita vi såg på Vägverkets vägkamera i Ytterhogdal var solreflexer och inte snö...

Det här har återigen aktualiserat frågan om när vi ska hålla kurserna - för tidigt så riskerar vi skitväder, för sent så har folk "redan åkt 100 mil" och har bättre saker för sig.

Jag tror att datumet detta år var bra, det är ju alltid en chansning med vädret. Hade vi haft avrostning den 10-11 maj hade det ju varit bättre. Vädret är ju inget att göra åt, men jag tror att man inte skall lägga avrostning för långt in på säsongen.

Asch
2008-05-16, 11:18
Jag tror att datumet detta år var bra, det är ju alltid en chansning med vädret. Hade vi haft avrostning den 10-11 maj hade det ju varit bättre. Vädret är ju inget att göra åt, men jag tror att man inte skall lägga avrostning för långt in på säsongen.

Trist att det blir inställt men jag tror inte heller på att lägga den senare! Man kan ju tyvärr inte lägga en beställning på sol hos SMHI!

Det är bara ta nya tag och jobba vidare!

En mc-kille från Duved är anmäld till BKK på gokartbanan i Örnsköldsvik nästa helg, 25 maj. Det finns platser kvar. Den kan ju vara bra som komplement till avrostningen också...passar alla typer av hojar och alla sorters förare från nya till erfarna. http://www.svmc.se/upload/Distrikt/V...nsköldsvik.pdf

Synd att jag redan är upptagen annars hade det varit ett bra alternativ till BKK på mittsverige. Det är ju trors allt "lite" billigare!

Finns det ingen möjlighet att köra nån BKK på gokart banan på lungre motorstadion?! Eller bara någon "banåkning" Jag är inte så insatt men det skulle kunna vara ett alternativ för att jämtlänningar ska få upp ögonen för SMC, för här verkar dem inte vara!

Richie
2008-05-16, 12:32
Finns det ingen möjlighet att köra nån BKK på gokart banan på lungre motorstadion?! Eller bara någon "banåkning"
Jodå, det är en idé vi haft och jag hade tom hittat en lämplig projektledare, men 'tyvärr' fick han jobb i två år med att bygga en väg i Bangladesh...

GOJL
2008-05-16, 13:16
... för sent så har folk "redan åkt 100 mil" och har bättre saker för sig.

Det där vill jag inte hålla med om, även om jag förstår tankegången. Vad kan väl vara bättre än fortbildning, oavsett tidpunkt!? Tror dessutom att några hundra mil utan någon ordentlig genomkörare gör att felaktiga beteenden sätter sig än mer. Jag kan dock ha fel...

För övrigt är det jag som är "mc-killen" och jag kan rekommendera bankörning. Gokartkörningen är dessutom mycket billigare än storbana, även om jag är inbokad där också. Ja, synd att Målle försvann, men nog skulle vi kunna få igång körning på våra gokartbanor här också. Vem håller i frågan?

Leif H..oj
2008-05-16, 13:32
För övrigt är det jag som är "mc-killen" och jag kan rekommendera bankörning. Gokartkörningen är dessutom mycket billigare än storbana,.....få igång körning på våra gokartbanor här också. Vem håller i frågan?

Det råkar vara så att både MCT Tomas och jag har fritidshus i Duved. Vi håller på gröntvittblått också ;) och har lite koll på om nåt kul mc-tjosan händer i Z-län också. Du GOJL kan ju snacka med Tomas N i Ö-vik nästa helg för han har nog en plan om att vi ska åka till andra gokartbanor också. Det vore kul om vi kunde ha fler SMC-godkända instruktörer för gokartbana som vi kan använda i flera distrikt. Då blir vi starkare i norr.

GOJL...du såg väl att det nu också är en gratisföreläsning öppen för alla med mc-intresse på kvällen före BKK i Ö-vik också...Niklas Lundin föreläser om däck, fjädring m.m. ute på havsbadet där många övernattar från lördag.

- Leif

Richie
2008-05-16, 14:16
Det där vill jag inte hålla med om, även om jag förstår tankegången.
Jag håller ju inte heller med om det, men jag har hört det flera gånger.

Det jag egentligen vill göra är dela upp det i en enklare Avrostning (som folk kan åka på varje år) och en Grundkurs (ungefär som Grundkurserna är nu, som de kan åka på lite mer sällan, eller bara som insteg till en BKK osv).
Då ska Avrostningen hamna tidigt på säsongen, kanske tom som ett par stationer på SMC-dagen, där man samtidigt kan göra reklam för Grundkurser, BKK och andra mer avancerade kurser.

Men, jag orkar inte driva den här frågan så himla aktivt, varken mot Riks eller SMC-Z... :-(

http://forum.svmc.se/showthread.php?t=1998

GOJL
2008-05-18, 12:17
... Vi håller på gröntvittblått också ;) ...
...vet jag inte vad det är, men däremot himmelsblått! :D

... GOJL...du såg väl att det nu också är en gratisföreläsning öppen för alla med mc-intresse på kvällen före BKK i Ö-vik också...Niklas Lundin föreläser om däck, fjädring m.m. ute på havsbadet där många övernattar från lördag.
- Leif

Jodå! Jag åker upp redan på fredagen, för att delta i BWM-klubbens träff. Vi ska ju diskutera precis samma problematik. Hur få fler engagerade, aktiviteter och deltagare. Föreläsningen ser jag fram mot och även varmare väder, men det tycks lysa med sin frånvaro...:(

Leif H..oj
2008-05-18, 12:27
...vet jag inte vad det är, men däremot himmelsblått!

Blått: Den stora blåa himlen över Jämtland (du är rätt ute där)
Vitt: De snöklädda vita fjällen
Grönt: De gröna ängarna och skogarna

Detta tillsammans blir som bilden......

HighfidelitY
2008-05-18, 20:28
Oj, det kanske var här man borde postat...Så förlåt för dubbelpost!

Nu tycker jag vi tar å styr upp en BKK i stan. Kan vi bli 20 pers så går det att ordna. Jag får ihop fyra personer å då behövs det bara sexton till!

Om det är nån som är intresserad kan jag försöka kolla med någon av gocartbanorna om vi kan hålla till där. Posta här om det låter kul!

Hoppas det är fler än jag som är sugen!

Mvh // Jocke

Asch
2008-05-19, 09:16
Oj, det kanske var här man borde postat...Så förlåt för dubbelpost!

Nu tycker jag vi tar å styr upp en BKK i stan. Kan vi bli 20 pers så går det att ordna. Jag får ihop fyra personer å då behövs det bara sexton till!

Om det är nån som är intresserad kan jag försöka kolla med någon av gocartbanorna om vi kan hålla till där. Posta här om det låter kul!

Hoppas det är fler än jag som är sugen!

Mvh // Jocke

Jag är sugen och jag kan tänka mig att vara med och hjälpa till att organisera.
Diskutionen är även upp på Sporthoj.com östersundstråden (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82967&page=43)
Hur ställer sig SMC - jämtland till detta initiativ? jag tänker på hjälp med planering, instruktörer, pengar, annonsering osv?

GOJL
2008-05-19, 10:05
...att jag känner till republiken Jämtland och dess flagga. Precis som Skåne tillhörde det Danmark en gång i tiden, vilket säkerligen förklarar både det ena och andra. Det tar vi dock en annan gång...
...båda är dock de enda regionerna/landskapen med egen flagga!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Skaneflagga.jpg/180px-Skaneflagga.jpg

... blåa himlen över Jämtland (du är rätt ute där)
...

Nja, där är du på helt fel väg...
...för jag menar det här...

http://www.mff.se/images/mfflogo.gif

För att fortsätta tråden är jag också med på en körning på gokartbana i Ö-sund. Förmodar att det är ute på Lungre som avses. Dock med en reservation avseende när det blir i tiden. Mycket uppbokat ett bra tag framöver.

GOJL!

Pärallan
2008-05-20, 09:29
Jag är sugen och jag kan tänka mig att vara med och hjälpa till att organisera.....

Hur ställer sig SMC - jämtland till detta initiativ? jag tänker på hjälp med planering, instruktörer, pengar, annonsering osv?

SMC Jämtland är tacksam för alla förslag till aktiviteter, och önskar att fler skulle engagera sig.

Vi skall ta upp frågan i styrelsen men kom gärna på SMC-dagen så kan vi prata vidare om detta, eller på motormässan där vi kommer att finnas.

Pärallan
2008-05-26, 20:04
Jag hörde idag från västernorrland att det finns platser kvar till helgens kurs, lördag är det BKK kurs och söndag är det sporthojkurs. Det var 30 platser till lördagen och 40 till söndag, dom hoppas att det blir fullt för att få fortsätta köra på mittsverige banan. Om det finns intresse av att köra så kolla på SMC School.
http://www.svmc.se/php/kurser

Mittsverigebanan och SMC Västernorrland torde ju vara ett bra alternativ för kurser då det inte är allt för långt dit.

GOJL
2008-05-27, 09:28
... Mittsverigebanan och SMC Västernorrland torde ju vara ett bra alternativ för kurser då det inte är allt för långt dit.

Vi hade ju en BKK i Övik nu i söndags. Ett samarrangemang mellan SMC och BMWklubben. Tyvärr var vi bara 13 st. men många andra arrangemang lockade. Vi i BMWklubben pratade om att försöka ordna två körningar till i år, och då försöka köra en i Östersund. När vi inte är så många aktiva i de här delarna, är det ju bra att vi kan samarbeta. Dock krävs det en del deltagare för att få ihop kurserna rent ekonomiskt. Viktigt är ju att försöka få ut till andra hur roligt det är :D, hur nyttigt det är :o, hur billigt det är ;), och sist minst men inte minst, hur socialt det är att träffa likasinnade knuttar:cool:.

Förhoppningsvis kanske vi kan fortsätta diskussionen på lördag, eller rent av fredag kväll. Jag bor på Antjärns Camping och kör från Östersund vid lunchtid. Någon mer från regionen som ska dit och vill "busa dit" tillsammans!?

Nu ska jag lägga om till asfaltsdäck. Fast grusdäck fungerar faktiskt riktigt bra på gokartbana, med fina sköna släpp...:o:D

vormannen
2008-05-27, 18:58
Jag hörde idag från västernorrland att det finns platser kvar till helgens kurs, lördag är det BKK kurs och söndag är det sporthojkurs. Det var 30 platser till lördagen och 40 till söndag, dom hoppas att det blir fullt för att få fortsätta köra på mittsverige banan. Om det finns intresse av att köra så kontakta Thomas Nilsson 070-2865107 eller Peter Jarnulf 070-5652454, kolla SMC school för mer info.

Mittsverigebanan och SMC Västernorrland torde ju vara ett bra alternativ för kurser då det inte är allt för långt dit.

Tjena!
Kul att man är med i tråden så här, men jag måste tyvärr dementera att varken jag eller Tomas är kontaktpersoner för denna skojiga aktivitet som hålls på SMC-riks-nivå denna gång.
Jag hänvisar till webbsidan: http://www.svmc.se/php/kurser

Däremot är jag utbildningsansvarig för Gruskurserna Steg I och Steg II, mer info om dom finns på: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1065#GrusBus Där finns för övrigt allt som erbjuds i kursväg i SMC Västernorrland.

Tomas Nilsson är MCT för Västernorrland och därmed övergripande ansvarig för samtliga utbildningar som vi anordnar i SMC Västernorrlands regi. Dock är alltså varken BKK eller Sporthojskursen i våran regi denna gång.
Hoppas detta rätar ut en del eventuella oklarheter.

Det är alltså Per Gjers man ska kontakta angående helgens skojigheter på Mittsverigebanan.
Det ser ut att bli en toppenhelg... kollade nyss vädret!!! :)

Väl bemött,
Peter

Pärallan
2008-05-27, 19:21
Tjena!
Kul att man är med i tråden så här, men jag måste tyvärr dementera att varken jag eller Tomas är kontaktpersoner för denna skojiga aktivitet som hålls på SMC-riks-nivå denna gång.
Jag hänvisar till webbsidan: http://www.svmc.se/php/kurser

Det är alltså Per Gjers man ska kontakta angående helgens skojigheter på Mittsverigebanan.
Det ser ut att bli en toppenhelg... kollade nyss vädret!!! :)

Väl bemött,
Peter

Jag ber om ursäkt för det, vi måste ha fått fel information.

HighfidelitY
2008-05-28, 14:27
Jag hörde idag från västernorrland att det finns platser kvar till helgens kurs, lördag är det BKK kurs och söndag är det sporthojkurs. Det var 30 platser till lördagen och 40 till söndag, dom hoppas att det blir fullt för att få fortsätta köra på mittsverige banan. Om det finns intresse av att köra så kolla på SMC School.
http://www.svmc.se/php/kurser

Ja för min del hade det passat utmärkt i helgen OM det inte hade varit för att jag ska byta hoj nästa vecka och vågar inte riktigt köra den som ska bytas in... Kan bli lite jobbigt att förklara för handlaren varför inbytesobjektet är buckligt! :D

Men jag tycker det känns som det är ganska många intresserade i Jämtland. Jag har pratat med en hel del folk och på sporthoj.com ser det ju ut att finnas några till. Så nog tycker jag vi ska fixa det här!

Pärallan
2008-05-28, 18:51
Men jag tycker det känns som det är ganska många intresserade i Jämtland. Jag har pratat med en hel del folk och på sporthoj.com ser det ju ut att finnas några till. Så nog tycker jag vi ska fixa det här!

Med erfarenhet av tidigare kurser och arrangemang så är det svårt att få ihop folk, tex avrostning som Rickard tidigare påpekat.
Jag anser att vi bör kunna samarbeta med västernorrland med våra kurser, det är trots allt inte långt dit och dom har ju en riktig bana. När jag själv ville köra sporthojskurs så var den närmsta på Gelleråsen Karlskoga, vilket gjorde det ännu svårare att komma iväg.

Det har ju också visat sig att våra medlemmar inklusive mig gärna åker till Sundsvall på diverse evenemang.

Asch
2008-05-29, 05:54
Med erfarenhet av tidigare kurser och arrangemang så är det svårt att få ihop folk, tex avrostning som Rickard tidigare påpekat.
Jag anser att vi bör kunna samarbeta med västernorrland med våra kurser, det är trots allt inte långt dit och dom har ju en riktig bana. När jag själv ville köra sporthojskurs så var den närmsta på Gelleråsen Karlskoga, vilket gjorde det ännu svårare att komma iväg.

Det har ju också visat sig att våra medlemmar inklusive mig gärna åker till Sundsvall på diverse evenemang.

Men det är väl endå ganska stor skillnad på en avrostning och en kurs av BKK stuk? eller har jag fel? Jag är ju iofs ganska ny i gemet men vad för kurser och arrangemang är det det finns erfarenheter av förutom avrostning och storsjön runt?!

Pärallan
2008-05-29, 14:24
Men det är väl endå ganska stor skillnad på en avrostning och en kurs av BKK stuk? eller har jag fel? Jag är ju iofs ganska ny i gemet men vad för kurser och arrangemang är det det finns erfarenheter av förutom avrostning och storsjön runt?!

Jo visst är det skillnad på kurserna, men just därför så borde mittsverigebanan vara ett mycket bra alternativ för detta. Det är ju en riktig bana med bra förutsättningar samt att det kostar en del att arrangera kurser.
Men självklart skall vi väll försöka få till en kurs även här om intresset finns.

Andra evenemang som lockat lite folk är ju t.ex. SMC-dagen, där det var 2st deltagare förutom styrelsen. SMC-dagen kommer för övrigt att ändra form till nästa år för att se om vi kan locka fler.
SMC-dagen hade ju varit ett bra tillfälle för medlemmar att träffa oss i styrelsen och diskuterat dessa frågor.
Vill också påminna om att vi kommer finnas på motormässan i helgen.

Asch
2008-05-29, 22:12
Jo visst är det skillnad på kurserna, men just därför så borde mittsverigebanan vara ett mycket bra alternativ för detta. Det är ju en riktig bana med bra förutsättningar samt att det kostar en del att arrangera kurser.
Men självklart skall vi väll försöka få till en kurs även här om intresset finns.

Absolut så är en "riktig" bana det bästa men detta medför ju större kostnader oxå. Nu när det efterfrågas en BKK kurs i östersunds trakten, fick jag uppfattningen i tidigare inlägg att det var lättare att hänvisa till Mittsverigebanan än att undersöka möjligheterna till att genomföra en kurs på hemma plan!

Jag vill inte på något vis säga att det va så du menade men det va så jag uppfattade det.

Jag ska försöka komma ut på motormässan och titta in i eran monter så man får ett ansikte på SMC Jämtland.

Lurch
2008-07-08, 08:01
Angående "riktig" bana, se mitt inlägg om Molanda i Järpen.

/Lurch

Leif H..oj
2008-07-08, 08:36
Angående "riktig" bana, se mitt inlägg om Molanda i Järpen.
/Lurch

SMC Västernorrland följer utvecklingen av en till Motorbana i mittnorden. Intressant! Av filmen på ditt inlägg i Jämtlandsforumet att döma så verkar Molandabanan vara sugande med härliga kurvor.

Sökte på Google Earth efter banan, men hamnade i Kongo/Afrika där det finns en plats som heter Molanda. Kan någon lägga ut platsen Molanda, Järpen på Google Earth så man kan titta från ovan hur det ser ut, tack. Eller finns den redan där under annat namn?

Välkomna förresten att anmäla er till BKK på Ö-viks gokartbana igen. Vi har bokat 6 september. Det är nära Jämtland....:)
Anmälningsformuläret: http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=4138
Affischen bifogas.