handdator

Visa fullständig version : Nu får vi ta det försiktigt! ALLA!

Mathias
2007-06-01, 15:32
Två hojvänner har gått bort på mycket kort tid. :(

Sitter och surfar på Sporthoj.com och har läst att två skåningar har dött inom cirka två veckor, nu får det vara nog. Säsongen har ju knappt börjat.

Tyvärr är det bara att inse, att vi måste se farorna innan de finns där.
Fasta hinder kan man kanske inte ändra på men utgå från att alla fordonsförare är "idioter" som är "blinda".
Bästa sättet att undvika farorna och hinna se dem är nog att hålla "koll" på er hastighet.

Jag predikar inte, men jag vill bara inte sitta och läsa att fler motorcyklister går bort.

Ta det nu försiktigt och kör med insidan av huvudet och ta det lungt med högerhanden.

Mathias a.k.a Maciver på Sporthoj.com

Monica
2007-06-02, 18:13
Mmmm....känns inte alls bra....oavsett vem det händer

Kanske vi måste bli mer kritiska mot hur vi själva beter oss i trafiken? Läser också på Sporthoj en del och det är mycket snack om bakhjulskörning och "jag höll 240 idag med passagerare, trodde inte hojen gick så fort".....osv.
Har varit ett antal gånger på flygrakan och tillsammans med vanlig trafik så stuntar man, ofta bara på ett hjul... Jättekul att titta på hur skickliga många är och beundran är stor....men....inte i trafik. Då blir man mest rädd och hoppas och ber att inget ska hända.....

Varför kan man inte ordna fler stuntträffar? Fler träningsdagar? på områden som inte är trafikerade....

Jag vet att det här är ett tabubelagt ämne och att många som kör sporthoj kommer att säga att "återfallsknuttarna" är minst lika farliga. Jag håller med. Det är skrämmande och se hur illa synkade en del är med sin hoj. Efter att ha varit flaggvakt på en BKK-dag så känner jag spontant att denna kurs skulle varit ett obligatorium innan man över huvud taget funderar på att åka på landsväg. Men.....det förtar inte heller faktum att oerhört många olyckor är speedrelaterade....

Som Mathias skriver...inget förmanande, men det gör ont i alla oss som finns kvar när vi mister någon....oavsett hur det gick till.....så mister vi en bit av oss själva.....

Svammel från en som håller livet kärt och älskar att åka hoj.....