handdator

Visa fullständig version : Tips på goa mc vägar i Kronoberg

monzza
2014-03-07, 23:09
Hej
Nu när säsongen närmar sig så tänkte jag att vi i denna tråd kunde dela med oss av våra tips på goa mc vägar i Kronoberg

Här är de vägarna jag mer än gärna åker

Lessebo- Skruv- Långasjö (Ljudervägen)
Lenhovda- Herråkra- Lessebo
Lessebo- Ormeshaga- Hovmantorp- Ingelstad

//Monzza

Galne Dansken
2014-03-08, 21:55
Lite tips, som jag och SMC delar med sig av - om trevliga MC-rutter / vägar i Kronoberg, samt hela Sverige - Holland, Schweiz och om typ en månad även Norge & Danmark..

Slå på din smartphone (iPhone eller Android - tyvärr inte Windows telefoner) och tanka hem SMC Appen

Kolla under Rutter klicka in på Kronoberg bläddra runt och hitta den rutt du vill köra. Klicka på Visa på karta, om du vill ha navigation ditt till rutten - klicka då på Hitta Hit, och du får navigation till rutten :wink:

Appen, app hemsidan, som innehåller 24.000 km svenska MC vägar - ingår som medlemsförmån i SMC :tummenupp
Att det sedan finns mängder av övrig info i appen - typ alla medlemsrabatter, klubbar, träffar, möten, kurser, MC sports tävlingar etc.. får man ta med på köpet..

I dom övriga länder som ingår SMC Appen nätvärk kommer likvärdiga data från SMC´s syster organisationer - och allt detta kommer då översättas till engelska i appen om man vill så (själv har jag jobbigt med Hollandska..)

NoMekk
2014-03-08, 22:47
Det där var RIKTIGT bra information!

Galne Dansken
2014-03-09, 00:19
Det där var RIKTIGT bra information! :)

Jag lägger upp ett par bilder från webbsidan, också..

Tror, en bra möjlighet även är att "rutterna" kan tankas hem i GPX eller KML (dvs garmin eller tomtom) om man nu vill ha rutterna i sin vanliga MC-navigator..

Självfallet, kan man själv spela in rutter när man kör.
Du, väljer själv om du vill dela dessa med andra i systemet, Facebook, Twitter, mail, eller ha dom alldeles privat!

Happy Riding...:angel:

BMW R90s
2014-03-09, 08:26
Har ingen smartfone