handdator

Visa fullständig version : En gipsad djävel, som e grinig!

jeSPer-2
2007-05-24, 07:55
Hej!

Förra onsdagen (16 maj) skulle jag till ducati malmö för att montera nytt bakdäck på min 748. På torsdag morgon skull jag nämligen köra broms o kurv kurs med SMC på knutstorp, något jag verkligen såg framemot, årets första bandag! Yea-ha!

Planerna bli dock ändrade i en korsning på nobelvägen i malmö, då en bil, totalt struntar i väjningspliken, och jag skrotar in i den ordentligt! Jag bli medvetslös direkt o hamnar på MAS. Jag minns för övrigt inget av händelsen, men enligt vittnen så bara körde bilen rakt ut, utan att se sig för ett skit!

Jag försökte meddela folket på knutstorp på morgonen via en kompis, men det gick nog inte fram då han inte hade rätt mobil med sig...

Jag har nu i efterhand via mail försökt få tillbaka pengar för körningen på knutan men utan resultat, man hänvisar till att man måste avboka minst två veckor innan! Jag kan förstå detta, men i dom flesta fall brukar man kunna få tillbaka pengar om läkarintyg kan uppvisas.

Jag vet att jag håller på att bli en bitter röv, men inte nog med att jag skall vara gipsad i sex veckor, jag börjar dessutom förlora pengar på det... har fler inbokade bandagar, planerad semester (Mmm på MC), sjukdagar med karens o grejor!

Jag kräver inte att reglerna skall ändras men eftersom jag vet att det i alla fall har funnits en reserv kö på körningarna så skulle ni väl iallafall kunna fundera på att betala tillbaka vid eventuella hinder som man fakiskt inte kan råda över! Speciellt om ni lyckats ge platsen till någon annan!

Jag hoppas på förståelse, och att mitt nästa ilägg här kommer att bli av ett helt annat slag!:)

MVH / joppe

Maciej
2007-05-24, 08:13
Kolla om inte du kan få ut detta via försäkringsbolaget.

Jag försökte meddela folket på knutstorp på morgonen via en kompis, men det gick nog inte fram då han inte hade rätt mobil med sig...

Jag kräver inte att reglerna skall ändras men eftersom jag vet att det i alla fall har funnits en reserv kö på körningarna så skulle ni väl iallafall kunna fundera på att betala tillbaka vid eventuella hinder som man fakiskt inte kan råda över! Speciellt om ni lyckats ge platsen till någon annan!
blir ju rätt svårt att fylla på från reservkö ifall meddelandet att du inte kan köra går fram eller kommer fram samma morgon som körningen är.

Det är ju ändå inte SMC som orsakade olyckan utan bilisten så jag skulle gå på dennes försäkringsbolag för att de skall ersätta dig.

jeSPer-2
2007-05-24, 08:40
blir ju rätt svårt att fylla på från reservkö ifall meddelandet att du inte kan köra går fram eller kommer fram samma morgon som körningen är."

Absolut! Det förstår jag! Men jag vet att det i alla fall tidigare år funnits en kö på plats, redo att ta eventuella överblivna platser, jag har själv kommit med på detta sätt en gång nämligen! Och då tycker jag att SMC fått in sin pengar!

Men nu hänvisar man bara till att man måste avboka två veckor innan!

Maciej
2007-05-24, 08:53
Absolut! Det förstår jag! Men jag vet att det i alla fall tidigare år funnits en kö på plats, redo att ta eventuella överblivna platser, jag har själv kommit med på detta sätt en gång nämligen! Och då tycker jag att SMC fått in sin pengar!

Men nu hänvisar man bara till att man måste avboka två veckor innan!men som jag skrev, kolla med försäkringsbolaget, tror du har en möjlighet att få igen dina pengar den vägen.

jeSPer-2
2007-05-24, 09:00
Jupp! Skall helt klart kolla vad dom kan göra... Man har ju trots allt sponsrat dom en hel del...:D

Tack för tipset!

Mathias
2007-05-24, 16:30
men du var väll inte vållande, då är det väll andra partens bolag. Men det tar nog bolagen hand om.

Maxi
2007-05-27, 20:48

Men nu hänvisar man bara till att man måste avboka två veckor innan!

Det hade säkert varit massor med reserver på kö om vädret hade varit snäppet bättre än det var men vad jag vet var det bara en reserv som dök upp och ett antal förutom dig själv som hade plats men som inte kom.
Av vilken anledning skulle då du få pengarna tillbaka och inte någon av de andra som fick förhinder?
Jag har själv kört både med Sydskanes och märkesklubb och ingen av dem betalar tillbaka avgiften så varför ska SMC vara ett undantag?

Du skriver att du inte kräver att reglerna ska ändras men det du vill är att man ska göra ett undantag enbart för dig. Själv tycker jag de ska fortsätta hålla på reglerna, för det är mest rättvist för alla.

jeSPer-2
2007-05-30, 09:27
Av vilken anledning skulle då du få pengarna tillbaka och inte någon av de andra som fick förhinder

Av den enkla anledningen att jag var på sjukhus, osakat av omständigheter helt utanför min makt, de va inte så att jag sket i det pga dåligt väder, jag va inte tvungen att jobba extra, eller något annat! De finns trots allt tillfällen då tex. kursavgifter betalas tillbaka mot uppvisande av läkar intyg!

Hade jag själv gjort en taskig manöver så hade jag haft mycke lättare att svälja att jag skall förlora på det här... Men nu är det uträtt att motparten fått allt ansvar!

Kolla om inte du kan få ut detta via försäkringsbolaget.

Har precis kollat detta, det blev inget med det... Dom bekostar bara bortfallen inkomst, och läkarkostnader... Ser ut som om mina utbildningskostnader för MC detta år brinner inne!

Du skriver att du inte kräver att reglerna ska ändras men det du vill är att man ska göra ett undantag enbart för dig. Själv tycker jag de ska fortsätta hålla på reglerna, för det är mest rättvist för alla.

Jag skriver INTE att det skall göras undantag för mig, bara att man kanske skall fundera över detta i framtiden, för att kanske undvika liknande problem! Folk lägger trots allt en hel del av sin månadslön på dessa aktiviteter som visserligen är galet roliga, men som även har ett utbildande syfte!

Maciej
2007-05-30, 11:16
Har precis kollat detta, det blev inget med det... Dom bekostar bara bortfallen inkomst, och läkarkostnader... Ser ut som om mina utbildningskostnader för MC detta år brinner inne!

Hur betalade du kursen? Från ett konto du har ett visakort/mastercard eller liknande kopplat? KOlla i så fall ifall din reseförsäkring du har via kortet kan ersätta dig.

Maria Nordqvist
2007-05-30, 13:47
Föreslår att du kontaktar Stig Björk som är försäkringsansvarig på SMC. Telefon: 070-312 75 73. Eller e-posta dina kontaktuppgifter till : stig.bjork@svmc.se