handdator

Visa fullständig version : Sporthojskursen Kinnekulle ring 5 maj 2007

sporTlovER
2007-05-06, 08:56
Kinnekulle Ring 5 maj 2007

Ja då var man hemma efter en lyckad dag på Kinnekulle Ring 5 maj, jag gick fortbildningen steg 2.
Fint väder, trevligt folk och instruktörer kan det bli bättre?
Mitt tempo börjar bli högre i kurvorna och man börjar klara av att sitta mera "rätt" på hojen i kurvorna också, samt att man inte ”flackar” efter spår längre, det går som på räls, man bara kör och flytet infinner sig.

Det var lite kallt på vägen ner med 2,7 plusgrader när vi började köra från Köping straxt efter kl 05:00, lite strul på hemvägen då jag trots att jag köpte på mig bensin inne på området lyckades köra soppa torsk på väg mot macken, men fick köpa av en vänlig själ längs vägen som hade loppis utanför sitt hus.Så vi han ifatt Gabor 2 som var i högsta hugg att åka och köpa soppa på flaska, Hondan är en törstig rackare.

Efter lite påfyllning av bensin och sedan mat i Laxå så passade vi på hemvägen på att ta väg 205 mellan Laxå och Askersund samt efter Örebro att vi svängde av mot Fellingsbrobrohållet
Och som grädde på moset kördes ”käglan” igenom oxå! Vi asvlutade med en kaffe på McDonald’s i Köping 20:30 15 ½ timmar senare innan vi åkte, och det blev straxt över 60 mil igår, lite trött blev man och man sov gott:)

sporTlovER
2007-05-06, 09:00
från dagen, man hade inte mycket tid till plåta, men lite försökte jag iaf.;)

sporTlovER
2007-05-06, 09:03
mer ändå, lite segt att ladda upp här:confused:

aRWe
2007-05-07, 07:36
Kinnekulle Ring 5 maj 2007

Ja då var man hemma efter en lyckad dag på Kinnekulle Ring 5 maj, jag gick fortbildningen steg 2.
Fint väder, trevligt folk och instruktörer kan det bli bättre?
Mitt tempo börjar bli högre i kurvorna och man börjar klara av att sitta mera "rätt" på hojen i kurvorna också, samt att man inte ”flackar” efter spår längre, det går som på räls, man bara kör och flytet infinner sig.

Det var lite kallt på vägen ner med 2,7 plusgrader när vi började köra från Köping straxt efter kl 05:00, lite strul på hemvägen då jag trots att jag köpte på mig bensin inne på området lyckades köra soppa torsk på väg mot macken, men fick köpa av en vänlig själ längs vägen som hade loppis utanför sitt hus.Så vi han ifatt Gabor 2 som var i högsta hugg att åka och köpa soppa på flaska, Hondan är en törstig rackare.

Efter lite påfyllning av bensin och sedan mat i Laxå så passade vi på hemvägen på att ta väg 205 mellan Laxå och Askersund samt efter Örebro att vi svängde av mot Fellingsbrobrohållet
Och som grädde på moset kördes ”käglan” igenom oxå! Vi asvlutade med en kaffe på McDonald’s i Köping 20:30 15 ½ timmar senare innan vi åkte, och det blev straxt över 60 mil igår, lite trött blev man och man sov gott:)

Här har vi sanna mcentusiaster, sätte sig och kör hoj när det är 3 grader och efter en heldag på banan så åker man krokvägar hem, imponerande.

Ståhlis
2007-05-07, 07:58
Jag vill belysa att det är en instruktör som luftar framhjulet lite på bilden som sporTlovER har laggt ut i detta forum under instruktörernas roliga timme på lunchen, och inte en deltagare! Det var en mycket uppskattad show där deltagarna fick se att deras instruktörer inte bara kan snacka teorier om hur man kör hoj utan också kan köra hoj.

Unde själva kursen så har samtliga instuktörer och deltagare skött sig föredömmligt ute på banan!

Ett stort tack till alla instruktörer som gjorde ett toppen jobb i en positiv anda. Jag kände verkligen mig tyrgg med er under dessa två dagar.

Ett stort tack till BMW Klubben som skötte depåchefsjobbet med glans!

Ytterligare ett super tack till alla glada och lärvilliga deltagare, utan er hade din inte blivit någon kurs! Jag hoppas att se er åter på någon av våra BKK eller Sporthojskurser!

Lev å må,
Daniel Häggståhl, Träningsledare

Olsson
2007-05-07, 09:25
Det var en mycket uppskattad show där deltagarna fick se att deras instruktörer inte bara kan snacka teorier om hur man kör hoj utan också kan köra hoj.

Uuilin är ju mycket låg. Om inte motsatsen bevisas -- borde det då innebära att instruktörerna faktiskt inte kan köra hoj -- utan de snackar bara teorier.

Eftersom vi behöver mer bevis på att instruktörerna verkligen kan köra hoj -- så måste någon skicka upp bilder som bevisar detta. Någon, snälla, skicka upp bildbevis på uilande instruktörer! Tack.

ezzo
2007-05-07, 15:22
Uuilin är ju mycket låg. Om inte motsatsen bevisas -- borde det då innebära att instruktörerna faktiskt inte kan köra hoj -- utan de snackar bara teorier.

Eftersom vi behöver mer bevis på att instruktörerna verkligen kan köra hoj -- så måste någon skicka upp bilder som bevisar detta. Någon, snälla, skicka upp bildbevis på uilande instruktörer! Tack.

Skulle vara då när Nicklas accar från mig på bakan med zx10an.
Jobbigt läge när man kommer med god fart ut på rakan.. Upp vid sidan av Nicklas, ser nästan hur han vänder blicken mot mig och ler.. Sen.. uillar iväg...
Inte en möjlighet att hänga på :)
Gott mos i den maskinen :D

Förövrigt gjorde jag mitt bästa för att visa upp mig.. om det blev några bilder kan bara andra svara på ;) (ps har fått några skickade på min mail idag)

Lektimmen är den betalning vi får för det arbete vi lägger ner. Vår möjlighet att få köra hoj på ett aktivit sätt.
När vi instruerar kör vi på max 80% av vår kapacitet. Vi måste kunna avvara tillräckligt mycket focus på deltagarna för att ge dem en stimulerande, meningsfull kursdag.
Vill även jag se mer bilder från kursen. ;)

Men glöm nu inte bort att det är Vi tillsammans som gör bra kursdagar. Deltagare, instruktörer, flaggvakter, depåpersonal, Mat-servering och alla andra runt om ... inte minst vädergudar ;)

Ett stort tack till Er alla.
Ni gav iaf min kommande tråkiga arbetsvecka glada minnen från föregående helg ;)

/Ezzo

Olsson
2007-05-07, 21:03
Lektimmen är den betalning vi får för det arbete vi lägger ner. Vår möjlighet att få köra hoj på ett aktivit sätt.

Ja, precis. Det är ju ändå vad en sporthoj är konstruerad för -- ett aktivt körsätt. Kom igen nu, vill se lite bilder på uilisarna.

sp2
2007-05-08, 09:27
Skulle vara då när Nicklas accar från mig på bakan med zx10an.
Jobbigt läge när man kommer med god fart ut på rakan.. Upp vid sidan av Nicklas, ser nästan hur han vänder blicken mot mig och ler.. Sen.. uillar iväg...
Inte en möjlighet att hänga på :)
Gott mos i den maskinen :D

Förövrigt gjorde jag mitt bästa för att visa upp mig.. om det blev några bilder kan bara andra svara på ;) (ps har fått några skickade på min mail idag)

När vi instruerar kör vi på max 80% av vår kapacitet. Vi måste kunna avvara tillräckligt mycket focus på deltagarna för att ge dem en stimulerande, meningsfull kursdag.
Vill även jag se mer bilder från kursen. ;)

Men glöm nu inte bort att det är Vi tillsammans som gör bra kursdagar. Deltagare, instruktörer, flaggvakter, depåpersonal, Mat-servering och alla andra runt om ... inte minst vädergudar ;)

Ett stort tack till Er alla.
Ni gav iaf min kommande tråkiga arbetsvecka glada minnen från föregående helg ;)

/Ezzo

Nja skulle snarare säga att vi Sporthojsinstruktörer håller 50-60% av maximal kapacitet på en kurs för att kunna fokusera på deltagarna!
När vi sen laddar på för fullt på lunchen eller annan fri tid finns det fortfarande 10-20% kvar att reda ut situationen utifall man skulle göra någon miss!:(

Per

Ps. Välkomna upp till Mittsverigebanan 26-27 maj och 9-10 juni:D

Olsson
2007-05-08, 10:01
När vi sen laddar på för fullt på lunchen eller annan fri tid finns det fortfarande 10-20% kvar att reda ut situationen utifall man skulle göra någon miss.

Om ni laddar på för fullt på lunchen så finns väl 0% kvar till att reda ut situationer, annars laddar ni ju liksom inte fullt? :p

ezzo
2007-05-08, 13:04
Nja skulle snarare säga att vi Sporthojsinstruktörer håller 50-60% av maximal kapacitet på en kurs för att kunna fokusera på deltagarna!
När vi sen laddar på för fullt på lunchen eller annan fri tid finns det fortfarande 10-20% kvar att reda ut situationen utifall man skulle göra någon miss!:(

Per

Ps. Välkomna upp till Mittsverigebanan 26-27 maj och 9-10 juni:D

Helt riktigt.. Men jag skrev MAX 80%...
Är för feg för att ta ut de sista 20%... ;)