handdator

Visa fullständig version : Glädjetråden

Ducatista
2007-05-03, 07:58
Denna tråd är till för att sprida gläde och får handla om det mesta.
Inga klagomål, kritik, påhopp eller elaka ord.

Ordet är fritt!

Ducatista
2007-05-03, 08:02
I egenskap av trådskapare kan jag visa vägen.

Igår klippte jag gräset för första gången i år. En ljuvlig doft spred sig och t o m hunden fick våryra och rullade runt i det nyklippta gräset.

Visst är våren underbar!

http://goto.glocalnet.net/gimlis/8veckor/photos/photo2.jpg

Torparen
2007-05-03, 11:39
Bra idé! Jag fyller på med fler pics.

Det känns att det är vår bl.a. när man ger sig ut i skogen:
http://i104.photobucket.com/albums/m190/torparen/Diverse/DSC00199.jpg

OCH när man provsitter andras hojar:
http://i104.photobucket.com/albums/m190/torparen/Diverse/Fazersittning.jpg

(Skall tilläggas att avrostningen på Ljungbyhed var en mycket trevlig dag, och jag fick nytt hopp när C.A.F.D visade sina nätbrallor för heta dagar i t.ex. Provancé..)

Maxi
2007-05-03, 21:47
Vilken briljant idé med en glädjetråd!
Delad glädje är dubbel glädje så jag delar gärna med mig.

Min make överraskade mig med frukost på sängen i söndags.
Bara så där utan någon speciell anledning. :)

Ducatista
2007-05-04, 14:54
Min make överraskade mig med frukost på sängen i söndags.
Bara så där utan någon speciell anledning. :)
Vilken lyx!
Min sambo skulle aldrig komma på tanken självmant men om jag ger honom lite pikar så kanske... Ska testa i helgen.

klabbarpan
2007-05-04, 14:56
Vilken lyx!
Min sambo skulle aldrig komma på tanken självmant men om jag ger honom lite pikar så kanske... Ska testa i helgen.
Himla tur att inte min fru läser det här forumet...

Nea
2007-05-04, 19:29
Himla tur att inte min fru läser det här forumet...

Vi ska nog se till att hon får reda på det:D :D

Men du varför gör du inte frukost på sängen, du kanske chockar henne rejält sen blir hon glad jätte länge efter det.:D :D

Min man gör så ibland, dock inte för ofta man får ju inte bli bortskämd....haha

Ha en trevlig helg//Nea

Victor
2007-05-05, 10:46
Men du varför gör du inte frukost på sängen, du kanske chockar henne rejält sen blir hon glad jätte länge efter det.:D :D

Jag funderar på att köpa nytt ställ och kan behöva fjäska för frugan.

Apropå glädjeämne,
Jag blir glad när bensinpriset gått ner lagom till det är dax att tanka.

BeBe
2007-05-05, 22:16
Hallands vackraste väg.... o där tillhörande mc :D

affe
2007-05-06, 20:40
Bestälde denna idag:) 386

asterix
2007-05-07, 06:31
Vilken super ide med denna tråd!! Har själv fått upppleva ännu ett "Gökrally" hos http://www.hermanshedningar.se/,som jag inte trodde i höstas.Så jag är "glad som en speleman".

Maxi
2007-05-10, 19:14

Hmmm... man skulle kanske byta hoj i år.

Idag tappade jag min filofax på parkeringen men en vänlig själ hittade den och lämnade in den i receptionen. Kände paniken komma när jag upptäckte att den var väck. Har världens sämsta minne och många bokade möten. Tack vare den okända välgöraren slapp jag nervsammanbrott.

fluffig
2007-05-11, 08:16
Om mindre än vecka är det dags för BKK kurs igen.

Vädret blir toppen och solen kommer att lysa på oss hela dagen!

Ducatista
2007-05-11, 09:16
Om mindre än vecka är det dags för BKK kurs igen.

Vädret blir toppen och solen kommer att lysa på oss hela dagen!
Jag missade anmäla mig själv så jag får väl glädjas med er andra som fått en plats :D

Tengaipetrus
2007-05-16, 14:42
Nu har nya hojen äntligen kommit. Tillbaka i offroadsegmentet, där jag nog hör hemma. Nya varaderon har nu gått drygt 20 mil men mer ska det bli. Kanske ses vi i Tollarp imorgon!

Jag lyckas tydligen inte ladda upp nån bild på underverket så ni får alla pallra er till Tollarp imorgon och se den live!

Petrus

ZiP
2007-05-17, 23:50
Jag lyckas tydligen inte ladda upp nån bild på underverket så ni får alla pallra er till Tollarp imorgon och se den live!

Petrus

Jag såg den, men hade du tänkt köra offroad med den:confused:
Är det inte mer en hög touringhoj:confused:

Rallyt tykte jag var mycket bra organiserat och det var trevligt folk på alla stationer, själv blev jag trea och det får man va nöjd med.

pellehbg
2007-05-18, 07:39
Tjenare Zip Blev du bara 3 det är ju så synd om dig då *L*
Jag trodde du skulle bli sämre.
Denna tråden är verkligen trevlig o läsa .
Tengai vad är det för hoj du köpt nu??
Är det en Tengai igen??

Tengaipetrus
2007-05-18, 07:55
Jag såg den, men hade du tänkt köra offroad med den:confused:
Är det inte mer en hög touringhoj:confused:

Alldeles rätt! Någon offroad i egentlig bemärkelse är det naturligtvis inte men eftersom tillverkarna väljer att benämna dem så, så gör även jag det. Touring är vad den gör bäst!

Nej, Pelle, tengaien har jag lämnat bakom mig, för få hk och för få cylindrar för att ha som primär hoj. Blir jag rik nån dag ska jag nog skaffa mig en att köra grus med, skule vilja lära mig det på riktigt och vill nog börja på nåt lättare än varaderon. Det är en Varadero som gäller igen och den här gången ska jag nog inte byta på ett tag. Har funnit mign hoj nu och det är Honda Varadero som gäller!

Det var absolut ett kul rally. slutade inte så bra som Zip men jag bärgade i alla fall hem en burk kedjesmörja. Fina vägar och okej väder - det regnade inte på mig i alla fall.

Nine
2007-05-30, 13:39
På fredag bär det av till Karlstad.... :D

Där skiner alltid solen!!!! :)

Victor
2007-06-06, 15:12
Jag funderar på att köpa nytt ställ och kan behöva fjäska för frugan.

Igår fyllde jag år och gissa vad frugan överraskade med?
Jo, ett nytt ställ.
Fjäskandet lönade sig! :)

@nderz
2007-06-06, 20:35

Ursäkta att jag e inne å "kladdar" i eran tråd, men jag har en likadan å är skitnöjd.
Hämtade ut min (en ny 06:a) 27 mars i år och har hunnit med drygt 530 mil i år.

Mathias
2007-06-11, 18:49
Jag har blivit ägare till en ny:

Digital Systemkamera Nikon D40 :D
http://www.livingroom.org.au/photolog/Nikon-D40-1.jpg

pellehbg
2007-06-11, 19:28
Då får jag ta o GRATTULERA det är bara till att plåta av bara den o vill du låna objektiv så bara säg till!!
Lycka till:)

Ducatista
2007-06-12, 08:12
En annan glädjespridning är SMC Skånes utmärkelse Årets Skånska SMCare.
Utdelas till SMC-medlem eller SMC-klubb inom distriktet som gjort något extra för motorcyklismen, och sådan har vi väl många av här i Skåne eller hur.

Styrelsen tar tacksamt emot era nomineringar fram till slutet av augusti.
info@smcskane.org

asterix
2007-06-17, 05:47
Det finns mycket att glädjas åt, åtminstone för mej. När jag i nov. fick besked att jag hade obotlig cancer, tänkte jag att nu är det slutkört. Det har gått snart 7 månader sen dess och jag har varit på 3 träffar, legat i tält, knäckt nåra pilsner i goda vänners lag. Kört lite smårundor. På det hela taget mår jag "oförskämt bra". Har lärt mej att glädjas över att jag orkar klippa gräsmattorna runt huset, sånt som jag tvingade mej till innan. Att vakna tidigt, sätta sig på trappan med en kopp kaffe och se dimmorna lätta och solen gå upp. Försäkringen sjönk från 1380:- till 800:-. Har fått en medhjälpare till "sponsoraggningen ", en smålänning Agne Follin, som har samma åkomma som jag. Kolla på Drivkraftens sida. Som Ni ser finns det glädjeämnen även om man har fått cancer, det gäller att se positivt på livet.
Ha de bra därute, har ni otur springer Ni på mej på nån träff.

asterix
2007-06-19, 05:38
Dags för mer glädjeämne! Igår "trillade in" 20.200:- till projektet. Den gode Agne har verkligen gått ut hårt i sponsorraggningen. Två företag och två privatpersoner.Kommer snart en mätare som visar hur mycket det kommit i.Kolla på Drivkraften så får Ni se.

BeBe
2007-06-19, 22:27
Helgen som gick gav från 40 till 100% körglädje.
En dag på Falkenbergsmotorbana. Sporthojskurs :D

pellehbg
2007-06-20, 17:14
Helgen som gick gav från 40 till 100% körglädje.
En dag på Falkenbergsmotorbana. Sporthojskurs :D

Hej på dig du glade!!
Då förstår jag också att du blev nöjd med mitt jobb också om det blev sådan ökning av körglädjen*L*
Ha en trevlig Midsommar på dig!!
:cool:

BeBe
2007-06-21, 08:18
Hej på dig du glade!!
Då förstår jag också att du blev nöjd med mitt jobb också om det blev sådan ökning av körglädjen*L*
Ha en trevlig Midsommar på dig!!
:cool:

Ja det greppade bra där bak, iaf tills regenet kom :D
Verkar nästan som det är mjukare blandning på sidorna än dess föregångare då det smälte lite mer än på Kinne kulle. Dock hade vi 5-10 grader varmare denna gången. Men... Bra grepp = körglädje :)

Glad midsommar på dig med! (och alla er andra).
Ta de så nätt om ni färdas på två hjul i helgen.

Nea
2007-06-21, 16:14
:) Jag vill önska alla en Glad och trevlig midsommar

Ta det lugnt ute på våra vägar det är en intensiv helg med många dårar så håll koll.:cool:

MVH Reneé

Monica
2007-07-09, 20:36
Jag bara säger whaoo och hoppar glädjeskutt efter dagens tur :D :D :D

Efter att fått nya däck på min hoj, så såg jag fram emot en trevlig runda idag....och det blev det verkligen! Vilken skillnad alltså :) . Att en ny omgång däck kan göra så mycket på körglädjen, kunde jag aldrig drömma om.

Men :cool: det är inte allt....

Köpte ny hjälm i lördags efter att ha plågat mig en alltför lång tid. Mycket vindbrus, sus, bus och ja....allt... Oooooo, vilken dröm :D . Snacka om att susa ner för vägen som en drottning :cool: . Det enda som var en nackdel var att gubben min klaga lite på att jag prata så högt när jag hade hjälmen på :rolleyes:

Tror ni jag är överlycklig eller? :p

Och på fredag ska jag flagga och sen blir det mc-semester "tjohooo" :p

Nea
2007-07-09, 21:38
Jag bara säger whaoo och hoppar glädjeskutt efter dagens tur :D :D :D

Efter att fått nya däck på min hoj, så såg jag fram emot en trevlig runda idag....och det blev det verkligen! Vilken skillnad alltså :) . Att en ny omgång däck kan göra så mycket på körglädjen, kunde jag aldrig drömma om.

Men :cool: det är inte allt....

Köpte ny hjälm i lördags efter att ha plågat mig en alltför lång tid. Mycket vindbrus, sus, bus och ja....allt... Oooooo, vilken dröm :D . Snacka om att susa ner för vägen som en drottning :cool: . Det enda som var en nackdel var att gubben min klaga lite på att jag prata så högt när jag hade hjälmen på :rolleyes:

Tror ni jag är överlycklig eller? :p

Hej får jag fråga vilken Hjälm du köpt??
MVH Nea

Ducatista
2007-07-10, 09:36

Du hinner väl vara med och grilla (fredag kväll) innan du far på mc-semester?
Som vanligt blir det en guidad tur runt banan efter maten :D

Monica
2007-07-10, 21:22
Hej får jag fråga vilken Hjälm du köpt??
MVH Nea

Jag köpte en Shoei Syncrotec II. Passar mig perfekt eftersom jag har ett lite smalare huvud.

Ducatista...

guidad tur...hrmmm...det låter väldigt intressant! och mat ja det går ju alltid ner :rolleyes:

asterix
2007-07-18, 15:23
Dags att fylla på med lite glädjeämnen, i alla fall för egen del. Var hos doktorn i torsdags, för besked om röntgen. POSITIVT, kroppen svarar på behandlingen!! Cancern har inte spridit sej,mestaserna på levern har minskat ytterligare, så jag ska fortsätta behandlingen. Som det ser ut får Ni dras med "Gubbjäveln" ett tag till. I morron bär det av till Borås och Knalleträffen. Det blir den femte träffen i år, och jag som tvivlade på att överhuvudtaget orka köra mer. Ta det lugnt i trafiken!

Mathias
2007-07-18, 18:32
Dags att fylla på med lite glädjeämnen, i alla fall för egen del. Var hos doktorn i torsdags, för besked om röntgen. POSITIVT, kroppen svarar på behandlingen!! Cancern har inte spridit sej,mestaserna på levern har minskat ytterligare, så jag ska fortsätta behandlingen. Som det ser ut får Ni dras med "Gubbjäveln" ett tag till. I morron bär det av till Borås och Knalleträffen. Det blir den femte träffen i år, och jag som tvivlade på att överhuvudtaget orka köra mer. Ta det lugnt i trafiken!
Gott att höra "Gubbjävel" ;). ha det så bra på träffen.

BeBe
2007-08-27, 21:18
Dags att fylla på med lite glädjeämnen, i alla fall för egen del. Var hos doktorn i torsdags, för besked om röntgen. POSITIVT, kroppen svarar på behandlingen!! Cancern har inte spridit sej!...

Skönt o höra! Det kan man verkligen kalla glädje! :D

Ducatista
2007-08-28, 07:44
I söndags körde jag Österlenturen med MCV Syd.
Strax efter start körde vi in i ett regält regnoväder och handskarna blev dyngsura. Så härligt att sommarvärmen var kvar så jag slapp frysa om fingrarna.

Halvvägs i rundan mötte vi Skåne Runt och jag fick vinka på många vackra gamla ekipage. Så härligt att det finns människor som ägnar gamla vrak kärlek och omvördnad, och får dem att rulla igen.

Vid Ravlunda Kyrka stannade vi till och tittade på Piratens gravsten. Kyrkan ligger på en kulle med vy över ett grönskande Österlen. Så härligt vackert Skåne är.

På vägen hem svängde jag inom SKMC som firade 40 år. Man var i full färd med att packa ihop efter festligheterna men tog sig tid att ändå språka med en gammal medlem. Så härligt att få dela gamla minnen med vänner.

Tänk, fyra glädjeämnen bara under en tur. Inte konstigt man kör hoj :D

asterix
2007-10-15, 16:28
Kunde i stort repetera inlägg # 35 här ovan, med tillägget att det syns inget på skelett eller lever. Bukspottkörteln har "skrumpnat ihop" (doktorns liknelse). Så tycker det var glädjande besked. Nu satsar jag på träffsäsongen 2008. Inte att förglömma, har gått upp hela två kilo!

Marie
2007-10-15, 19:34
Kunde i stort repetera inlägg # 35 här ovan, med tillägget att det syns inget på skelett eller lever. Bukspottkörteln har "skrumpnat ihop" (doktorns liknelse). Så tycker det var glädjande besked. Nu satsar jag på träffsäsongen 2008. Inte att förglömma, har gått upp hela två kilo!

En djupt känd lyckönskan, Asterix!

Mimmi
2007-10-15, 19:49

Hej!

Jag kan bara stämma in i gratulanternas kör...

Det måste kännas underbart...

(vet av egen erfarenhet hur det känns när ett fruktat besked inte är det...)

asterix
2008-04-24, 05:38
Fällde lite glädjetårar idag när jag läste detta http://moahenriksson.blogg.se/

asterix
2008-05-05, 04:32
fick alla inblandade i projeket träffas :D på Snapphanekrogen i Knislinge (ligger vid rondellen) kolla på
http://drivkraftenschopper.wordpress.com
finns lite uppdateringar av projektet

Monica
2008-05-24, 19:34
Jag har blivit med två bokstäver i det lilla blanka kortet! I onsdags (den 21:e) körde jag upp för första gången och jag klarade det! :eek: Kan knappt fatta det själv..... Det är väl onödigt att säga det, men......jag e bara så j.........a GLAD. Tack Jimmy och Tette för världens bästa undervisning, och för att ni stod ut med mig!!!! Det är en prestation bara det! :p

Nu blir det BKK så snart jag vant mig vid gubens hoj!

Mathias
2008-05-25, 14:47
Ett stort grattis!!

Ducatista
2008-05-26, 09:27
Jag har blivit med två bokstäver i det lilla blanka kortet! I onsdags (den 21:e) körde jag upp för första gången och jag klarade det! :eek: Kan knappt fatta det själv..... Det är väl onödigt att säga det, men......jag e bara så j.........a GLAD. Tack Jimmy och Tette för världens bästa undervisning, och för att ni stod ut med mig!!!! Det är en prestation bara det! :p

Nu blir det BKK så snart jag vant mig vid gubens hoj!

Grattis!!!!!!

Maddog
2008-06-10, 20:39
Så enkelt det kan vara...

Hämtade bågen från service och körde hem... Nu är den OK för ett år till!

Ska dessutom bli pappa igen om max en månad... Förhoppningsvis ytterligare en som ska köra båge... Tösen som jag redan har, konstaterar när hon ser en båge: Pappa! :rolleyes: (Och när hon ser en traktor: Mamma! Jag har inte lärt henne detta, jag lovar... Men det är kul!!! :D)

Mathias
2008-06-11, 08:03
Gött, grattis till kotten (när den kommer ut)

SGM
2008-06-11, 09:39
Släpade ut endurocykeln i Västerås enduroslinga igår - efter lite över 4 veckors uppehåll (fegade ur sista veckan innan uppkörning för obegr. A, åkte på förkylning lagomt till uppkörningen, drogs med den en vecka, och av förklarliga skäl åkt asfalt ett par veckor efter det :D ).

UNDERBART kul att bröta av sig lite, och få gasa precis så mycket man vill - svettigt och tungt som vanligt, men balsam för själen, ikväll blir det lite pyssel och omsorg på hojen, så blir det ut i skogen imorgon igen. :)

/J

Maddog
2008-06-12, 00:04
Gött, grattis till kotten (när den kommer ut)

Vet inte riktigt än... Uträknad till 6/7, men kan bli planerat snitt... Vi får se, väntar med spänning! Blir väl till att skaffa sidovagn till GS'en... Finns det?:p

Monica
2008-07-03, 21:03
Jag får köra så mycket hoj jag vill. :D Jag har fått en nyare beg. Kawa istället för min kromsläde och därmed lämnat glidarna :p Jag har tillgång till två hojar till. :D Jag är frisk och trivs med livet. :cool: Jag har en go gubbe och jag har fem kronor på banken. ;)

Kan det bli bättre än såhär?

Som Arja sjunger... jag vill tacka livet.....

Tack Mathias och Ducatista för grattiset.... vi ses på Knutstorp

asterix
2008-07-04, 07:01
.. kan jag väl säja att jag är. Trots sjukhusvistelse sen den 9/6, för inre blödningar,som dom inte lyckats helt få stopp på, tänker jag inte "kasta in handuken". Hade 47 i HB när jag kom in. Nu blir det KVH som kommer och "tankar blod", ungefär var tredje dag, med början idag. Visserligen är det väl slut på körandet, men ser inte det som nåt större problem, får väl göra lite besök på träffar med nån som kör bil. Blir bara dagsturer, men det nöjer jag med under rådande omständigheter. Ska passa på att tala om att choppern är godkänd av SFRO, så bygget fortskrider sakta men säkert . Kolla på bloggen på www.drivkraftenschopper.se
Ta det lungt på vägarna i sommar!
Hälsar en "tokig göing"

swischmc
2008-07-04, 09:05
Vilken underbar länk! Stort tack till den som startade den. :)

Vad är jag lycklig över då? Solen skiner och det är över 20 grader varmt. Igår tog jag en tur på småvägarna norr om Vallentuna, helt ensam på smala och krokiga vägar i solskenet. Bara att njuta av färden och hålla den hastighet jag vill/kan/törs/får. 25 mil balsam för själen. Ahhhh. :D

britt-mari
2008-07-16, 14:23
Jag tycker att jag är otroligt lyckligt lottad, som kan göra (nästan!) precis vad jag vill! Vill jag ta en tur med Hondan - ja, då gör jag det. Idag tog jag en sväng till Malmö, körde över bron till Köpenhamn, körde till Helsingör och tog färjan till Helsingborg för att sedan köra hem till Lerberget igen. Jag har åkt tåg, sprungit och nu även kört mc över bron. Frågan är vilket som var häftigast idag: köra över bron eller igenom tunneln under sundet! Hela turen över/under sundet var mäktig! Vägarna är dock bättre på svenska sidan!
Som sagt: jag har hur kul som helst - och mår bra!

britt-mari
2008-08-02, 18:09
Att bli mormor - det är lycka, det! Blev mormor till en liten flicka idag!

Goffen
2008-08-02, 22:50
Grattis ! Bli en såndär bra mormor som barnen älskar.... =)

britt-mari
2008-08-03, 08:48
Grattis ! Bli en såndär bra mormor som barnen älskar.... =)

Ja, det önskar jag att jag blir! Tyvärr bor den lilla familjen en bit bort (Upplands Väsby) - men det kunde varit värre (Australien, t.ex.). De blir mc-tur upp i morgon! Tänk vad jag har det bra!!!

pellehbg
2008-08-03, 16:02
Ja, det önskar jag att jag blir! Tyvärr bor den lilla familjen en bit bort (Upplands Väsby) - men det kunde varit värre (Australien, t.ex.). De blir mc-tur upp i morgon! Tänk vad jag har det bra!!!Vi Gratulerar också dig !!!Kör försiktigt upp !!Pelle o Eva

britt-mari
2008-08-03, 20:06
Vi Gratulerar också dig !!!Kör försiktigt upp !!Pelle o Eva

Tack för omtanken!
Jag ska köra så försiktigt som jag bara kan!
Ha det!
mvh
Britt-Mari

spåntuppen
2008-08-05, 09:06
Hejsan
Grattis Britt-Marie o kör försiktigt.