handdator

Visa fullständig version : Varför?

Tudor_66
2012-07-13, 23:35
Sitter i natten och funderar, varför har inte vi någon "dag" liknande den Sörmland hade nu på Sviesta. Har Västmanland aldrig haft det? Ska vi fixa det?

mazze
2012-07-16, 09:48
Det är väl inte helt omöjligt att det inför nästa sommar går att arrangera något liknande eller fler dagar tillsammans med Sörmland. Du har sått ett frö som säkert börjat gro både här och där

Mats

goshow
2012-08-03, 10:41
det vore grymt kul :)

mazze
2012-08-05, 17:40
När Smc startade sporthojsprojektet 2005 låg det på varje distrikt att arrangera utbildingsdagar på storbana. Smc Västmanland annordnade en dag på Gelleråsen tillsamman med Smc Örebro 2005. Eftersom att det var rätt mycket att rodda och mycket pengar att ligga ute med(ambulans, banhyra osv) och att man skulle kunna gå fyra steg i Smc regi så valde man att centralisera verksamheten. Alltså för att säkerställa utbildningskvaliten på alla utbildningar och alla banor så togs detta beslut.
Jag var med då och det var ett häst jobb att administrera och få till. Men jäklar så kul vi hade.

Nu arrangeras det ju egna dagar både här och där och Råd och riktlinjer gäller för dessa aktiviteter så why not

Som Ståhlis sa på den tiden -Varma däck biter bäst

Tudor_66
2012-08-06, 20:50
Mazze och jag "snackade" lite idag. Spännande Mats, eller hur? Säg inget....

Tudor_66
2012-08-08, 06:49
Snackade lite med Dennis från Södermanland. Nu kan det nog finnas chans för att det händer något alldeles speciellt här... Tackar för tipset Mazze

mazze
2012-08-08, 13:57
Det ska var kul och spännande. Kul att resonemanget med Dempen var givande :tummenupp

Tudor_66
2012-08-08, 20:38
Det som diskuteras lite lätt, det är att det kunde vara fantastiskt kul om Västmanland och Södermanland fick ihop ett samarbete på t.ex. Sviestadbanan nästa år, och då i så fall köra en fyradagarskurs med chans att köra alla fyra stegen på en gång. Det är vad vi kommer att prova få ihop med gemensamma krafter. Men som jag säger, vi bara spånar lite lätt hittills, men visst vore det Skitkul!!!