handdator

Visa fullständig version : Avrostning -07

Mathias
2007-05-01, 18:51
111 deltagare varav de flesta verkade ha en rolig och lärorik dag.

Ett stort tack till er allihopa och hoppas att ni kommer tillbaka till en förbättrad avrostning -08.

Även ett stort tack till alla funktionärer, instruktörer och faddrar. Ni gjorde ett jättejobb.

Vad mer finns att säga. Tack än en gång.

Tengaipetrus
2007-05-02, 07:45
Vill också passa på att tacka alla deltagare och ansvariga för avrostningen. Jag hade en mycket rolig och lärorik dag som fadder i grupp C. Träffade massor av trevliga motorcyklister och jag hoppas att vi ses ute på vägarna och på lite rallyn i sommar. Tills dess

Ta hand om er och kör försiktigt.

Petrus

Maxi
2007-05-02, 12:12
Jag tackar också för en trevlig och lärorik dag.
Hur många mil man än kör per år så är man alltid i behov av fortbildning.

ZiP
2007-05-02, 15:53
Knuttar & Knuttinnor.... Tyck till.

Vad var bra ?

Vad ska vi ändra på ?

Ge Pelle "strumpfinger" och kompani lite o jobba med.

pellehbg
2007-05-02, 21:31
Ja det är rätt vi vill få ris o ros !!
Så bara skriv vad fingrarna pallar med:D
O skriv gärna med vad ni tyckte om de som var med o hjälpte oss om de kunde sin sak :confused:
O ZiP om du är den jag tror så skall vi kanske se oss om efter annan hjälpreda nästa år :p
Din Fru kanske:p

Torparen
2007-05-03, 12:35
Okej, här kommer lite kritik. Men bara efter att ha konstaterat att jag tyckte att det som helhet fungerade MYCKET BRA!

1.
För två år sedan kom jag för att avrosta och blev snopen när lunchen inte kunde inhandlas på samma ställe där som funktionärerna åt. Många tog rygg på västarna och det spred sig lite förtvivlan bland deltagarna innan vi hittade till Pizzerian i Ljungbyhed centrum.

I år hade jag förmånen att via BMW-klubben få agera funktionär, och fick då således käka bland de "invigda". Men även i år upplevde jag att många tog rygg och blev ledsna över att de inte var välkomna på samma servering.

Ovanstående skapar lite av en "vi och de andra" känsla, som inte gynnar gemenskapen. Kanske kan man på denna punkten få till en förändring till nästa år, så att alla kan käka gemensamt? Funktionärer kan ju få en matbiljett t.ex. Alternativt så dealar man med en pastagubbe, och får ut en så´n där vagn på fältet, så får var och en göra som de vill:)

2.
Synd att det behövs inträde på en hundring. Även detta skickar lite tråkiga signaler. Men jag hörde ryktesvägen att hyran är ganska hög, så det är väl svårt att få det till att gå ihop.

Kanske finns det billigare ytor att hyra/låna?
Det är ju trots allt en välgärning som göres i god trafiksäkerhetsanda, och det gynnar ju inte bara den inviduelle åkaren, utan även försäkringsbolag och allmännyttan.

Vad gäller zip, så om han är den jag tror att han är(?)Så gjorde han lumpen på p6 - och nallade ständigt ur skyddsgruppens interna vetekexförråd..:eek:

Ha dé.

fluffig
2007-05-03, 13:09
Bra kan alltid bli bättre

För min del får det gärna vara föranmälan så att man vet att man kommer med och inte tvingas vända i grinden när man lyckats kravla sig upp ur sängen i arla morgon för att andra mer morgonpigga kommit dit före mig. :D

Höj avgiften till 200 och låt middag ingå i priset. Det sparar både tid och irritation från de som knappt hann äta. Räkmackorna på cafet var förresten kanongoda. Kanske lite vattenflaskor ute vid de olika banorna.

Bättre gruppindelning så att alla kan få ut maximalt av sin dag. Man bromsar olika typer av hojar på olika sätt samma sak när man kör "bankörningen" = kurvträningen. Det är inte kul att behöva ligga bakom mer försiktiga förare som inte kan tänka sig släppa fram de som håller en högre kurvhastighet. Olika hojar, olika kurvtekniker olika hastigheter.

Jag kommer tillbax nästa år men saknar de gamla avrostningarna på Knutstorp där polisen hjälpe till med spårval i kurvorna.

Ha det

ZiP
2007-05-03, 14:15
Vad gäller zip, så om han är den jag tror att han är(?)Så gjorde han lumpen på p6 - och nallade ständigt ur skyddsgruppens interna vetekexförråd..:eek:

Ha dé.

Yes, du har helt rätt:)
(samma ZiP som du hittar på BMW-klubbens forum)

ZiP
2007-05-03, 14:19
O ZiP om du är den jag tror så skall vi kanske se oss om efter annan hjälpreda nästa år :p
Din Fru kanske:p

Du har också helt rätt.
Jag har faktiskt frågat frugan om hon inte skulle kunna stella upp nästa år.

Ducatista
2007-05-03, 15:24
... saknar de gamla avrostningarna på Knutstorp där polisen hjälpe till med spårval i kurvorna.
Han var på snabbvisit på Knutstorp och passade på att ta ett varv runt banan :D

http://www.anders-foton.org/MC2007/Knutstorp20070501/

ZiP
2007-05-03, 15:52
Han var på snabbvisit på Knutstorp och passade på att ta ett varv runt banan :D

http://www.anders-foton.org/MC2007/Knutstorp20070501/

Han blev körsugen efter att han testat min hoj:rolleyes: