handdator

Visa fullständig version : Uppslutningen i går

SOG300
2007-04-29, 08:37
Hej.
Det var mycket dålig uppslutning i Kristianstad igår. ca 25 st.
Var var Night Eagels någonstans. Glöm att jag kör med i er kortege i år när inte ni kan ställa upp på reseten av landet.

pjoter
2007-04-29, 11:55
Hej.Jag håller med dig,trodde att vi skulle vara minst 100st MC
Det var dålig stil att inte fler kunnde ställa upp.:confused:
:D en som var med :D

Nea
2007-04-29, 18:16
Hej.
Det var mycket dålig uppslutning i Kristianstad igår. ca 25 st.
Var var Night Eagels någonstans. Glöm att jag kör med i er kortege i år när inte ni kan ställa upp på reseten av landet.

Hej vill svara dig på ditt inlägg, vi va 5 st från Night Eagles som körde igår, resten va på Ove´s vårkick och visade sig inför Kortegen.

Konstigt att du bara hackade på den klubben, det finns ju fler klubbar som inte va närvarande från vårt distrikt som även har egna arrangemang, ställer du inte upp på deras då heller??

//Nea

Nea
2007-04-29, 18:27
Hej vill svara dig på ditt inlägg, vi va 5 st från Night Eagles som körde igår, resten va på Ove´s vårkick och visade sig inför Kortegen.

Konstigt att du bara hackade på den klubben, det finns ju fler klubbar som inte va närvarande från vårt distrikt som även har egna arrangemang, ställer du inte upp på deras då heller??

//Nea

Vill bara tillägga vem jag är nea= Reneé Night Eagles medlem och V.ordf SMC Skåne

SOG300
2007-04-29, 20:53
Anledningen till att jag "hackade" på er var just för att ni vill att "alla" skall komma på er kortege men det verkar som om många från er prioriterade något "rally, träff, klubbmöte" eller någon annan samman komst.

Var fanns en för alla alla för en??
Jag körde från Lund för att jag tänkte att i kristianstad blir det nog många. Ju fler vi är ju mer syns vi.

Nästa gång SMC skall göra något sådant kör jag någon annanstans.

Vh Bias "45 mil i lördags"

Ducatista
2007-04-29, 22:11
Även om uppslutningen i K-stad inte var så stor så hoppas jag att ni som väl körde fick en trevlig dag. Jag stod i SMCs tält på marknaden och fick förfrågan från marknadsbesökare om när ni skulle komma. När ni väl rullade in så väckte ni uppmärksamhet, även om ni inte var så många. Två ungar i 10 års åldern som stod borta hos mig blev lyriska och sprang t o m bort till fotbollsplanen för att titta på alla "häftiga hojar" som kom. :D

Tack till er som ställde upp!

Roine
2007-04-29, 22:38
Hur många tror du vi är i klubben egentligen ?
Sist jag kollade så var vi 31 medlemmar varav 18 kör hoj.
Eftersom det redan var andra saker planerade i vår klubb angående denna helg redan innan det kom fram att de skulle köra denna kortege så ser jag det inte så konstigt att det var alla arton som körde i vår klubb.
Jag känner ju inte dig men du är antagligen inte medlem i någon klubb och engagerar dig i vad som i så fall sker i den klubben av dina kommentarer att döma.

Roine Håkansson
Night Eagles MC

ROST
2007-04-29, 23:16
Anledningen till att jag "hackade" på er var just för att ni vill att "alla" skall komma på er kortege men det verkar som om många från er prioriterade något "rally, träff, klubbmöte" eller någon annan samman komst.

Var fanns en för alla alla för en??
Jag körde från Lund för att jag tänkte att i kristianstad blir det nog många. Ju fler vi är ju mer syns vi.

Nästa gång SMC skall göra något sådant kör jag någon annanstans.

Vh Bias "45 mil i lördags"

Nu måste jag svara dig det var 25st där av 5st från Night Eagles det blir 20% av deltagarna det är inte dåligt av en kubb som har 31st medlemar några var på Oves moter där dom gjorde reklam för kortegen det var bestämt långt tidigare än den här dagen sen var det några medlemar som arbetade den här lördagen. Ser du på deltagandet från andra klubbar här omkring så var det bra deltagande fån Night Eagles det kom 1 Snapphane, 2 Tollarp 1 Lille Mats eller PMCK (med i båda) Jag håller med dig att det kunde varigt många fler.
Men jag kan inte förstå varför du klagar bara på Night Eagles när det är fler kubbar som har stora samakomster av något slag. Vill du inte svara här på nätet så kan du ju ringa mig säkrast på mobilen 0706032538 eller 044102448

M.v.h
Bengt "Rost" Olsson

Nine
2007-04-30, 11:36
Hej!

Jag hoppas att SMC fick ett stort gäng med sej på kortegen från SKMC.s klubbstuga till Burlövs Centrum?! :confused:

Nine
Rallyansvarig NH-rally SKMC

Mathias
2007-04-30, 12:09
Såg ut som det blev någonstans mellan 50 och 75 hojar

hocke
2007-05-01, 11:00
Hej på ER

Jag vill tacka alla som visade sitt intresse vid utrotningskampanjen den 28/4
i Malmö.
ETT STORT TACK

Sedan var det det här med uppslutningen.
Malmö Stortorget. Rätt bra. Vi hade små resurser.
SKMC klubbstuga. Tältet var välbesökt.
Kortegen. 50 deltagande
UPPSLUTNINGEN KUNDE VARA BÄTTRE.

HÅKAN

Tigger
2007-05-01, 11:02
Tycker nog att det är lite konstigt att man kritiserar länets motorcyklister för att de inte kör en totalt meningslös kortege. Det är säkert en jättetrevlig tillställning som ni anordnat, men... Varför försöka väcka opinionen EFTER att beslutet klubbats i riksdagen? Och framförallt: Varför kör man kortege till samlarmarknaden i Degeberga? Vad skapar det för opinion? Att visa upp sig för och dela ut lappar till ett gäng "redan frälsta" motorentusiaster? Som vanligt när det gäller SMCs så är det ett slag i luften för att man ska kunna slå sig för bröstet och stolt tala om att "vi protesterade minsann..." Att sen ingen har sett er eller hört er spelar ingen roll.

Ducatista
2007-05-01, 20:26
Tycker nog att det är lite konstigt att man kritiserar länets motorcyklister för att de inte kör en totalt meningslös kortege. Det är säkert en jättetrevlig tillställning som ni anordnat, men... Varför försöka väcka opinionen EFTER att beslutet klubbats i riksdagen? Och framförallt: Varför kör man kortege till samlarmarknaden i Degeberga? Vad skapar det för opinion? Att visa upp sig för och dela ut lappar till ett gäng "redan frälsta" motorentusiaster? Som vanligt när det gäller SMCs så är det ett slag i luften för att man ska kunna slå sig för bröstet och stolt tala om att "vi protesterade minsann..." Att sen ingen har sett er eller hört er spelar ingen roll.

I Skåne drog vi igång kampanjen redan på Luciakortegen i Malmö. Ca 300 manpåskrifter samlades in där och även om Luciakortegen riktade sig till mc-förare så drog den, och likaså veteranmarknaden i Degeberga, många nyfikna icke-motorcyklister till sig som vi kunde vända oss till.

Kortegen till Degeberga kom till efter önskemål. Först var det nämligen bara meningen att vi skulle stå på marknaden och informera.

Vi kommer att fortsätta kampanjen och tar därför tacksamt emot förslag på aktiviteter. Så istället för att klaga på vad som är dåligt så säg vad som skulle funka/bli bättre.

Marie
2007-05-01, 20:35

Jag kan bara hålla med dig!

Ett rally mitt i ingenstans, samt en marknad långt borta från allmänheten på Österlen, det verkade ju totalt meningslöst, så inte åkte jag till någotdera stället. Att det sedan ordnades nånting vettigt på Stortorget i Malmö, trots allt var ju bra, men det kunde ju gärna varit med på listan över aktiviteter här på SMCs hemsida, så att någon känt till det. DÄR hade jag gärna varit med.

hocke
2007-05-01, 21:32
Hej

Ursäkta att det blev ett fel.

Det skall vara 30 st som körde kortegen i Malmö.

Håkan

Mathias
2007-05-02, 08:29
Såg ut som fler när ni körde från SKMC (jag räknade aldrig):o

Maxi
2007-05-02, 12:09
Ett rally mitt i ingenstans, samt en marknad långt borta från allmänheten på Österlen, det verkade ju totalt meningslöst, så inte åkte jag till någotdera stället. Att det sedan ordnades nånting vettigt på Stortorget i Malmö, trots allt var ju bra, men det kunde ju gärna varit med på listan över aktiviteter här på SMCs hemsida, så att någon känt till det. DÄR hade jag gärna varit med.
Du har inte funderat på att det var kanske därför de valde det rallyt och att hålla till i Degeberga, och sedan inte informerade om Malmö? :D ;)

Fazertjej
2007-05-02, 15:16
Förstår inte varför man håller på att kritisera och hoppar på vissa klubbar. En anledning till friheten att köra hoj är att man själv väljer när och var man vill deltaga . Det räcker väl ändå med detta förmyndar samhälle vi lever i utan att behöva peka ut vissa klubbar.

Att göra sin röst hörd måste ändå vara var och ens sak om man vill och kan deltaga i.

Maria

PS... Blir bara så irriterad av att läsa inläggen på ett forum som detta.

ROST
2007-05-02, 17:06
Jag kan bara hålla med dig!

Kan du bara klaga och gnälla på allt som vi anordnar kan det inte finnas något som är bra någon gång, du har väl massor bra förslag som du kan dela med dig vill du inte skiva dom har på forumet kan du ju ringa någon i styrelsen eller mig. Men det är kanske inte så lätt för du är ju inte så dum att du jobbar gratis det har läst på ett forum. Det är ju konstigt att du som är så berest av dig vet inte att Degeberga tillhör inte Österlen. Har du bara klagomål låt bli att skriva då det är min personliga mening eller du vill bara reta upp folket som läser den här smörjan:mad:

Mathias
2007-05-02, 18:07
Snipp/ men det kunde ju gärna varit med på listan över aktiviteter här på SMCs hemsida, så att någon känt till det. DÄR hade jag gärna varit med. /Snipp

Våra aktiviteter fanns på SMC´s hemsida, Utrotningshotad sidan bl.a. Samt i SMC- Skånes kalender samt på vår, Skånes, "På gång" sida. Vi (jag) valde att inte lägga ut det på riks "startsida" då jag tänkte att det skulle "dränkas" i alla Kampanj aktiviteter.

Torparen
2007-05-02, 18:49
Förstår inte varför man håller på att kritisera och hoppar på vissa klubbar. En anledning till friheten att köra hoj är att man själv väljer när och var man vill deltaga . Det räcker väl ändå med detta förmyndar samhälle vi lever i utan att behöva peka ut vissa klubbar.

Att göra sin röst hörd måste ändå vara var och ens sak om man vill och kan deltaga i.

Maria

Jag provsatte en Fazer på Ljungbyhed - och gillade den skarpt.

Nea
2007-05-02, 19:34

Maria

Vill bara säga att jag håller med dig fullständigt, men i våra tider tycks det som om vissa människor enbart kan klaga, dom mår själva sämst av det.

Man brukar säga att man är som sin spegelbild....:D

//Nea

Fazertjej
2007-05-02, 20:08
Jag provsatte en Fazer på Ljungbyhed - och gillade den skarpt.

:o Jag med

Fazertjej
2007-05-02, 20:10
Vill bara säga att jag håller med dig fullständigt, men i våra tider tycks det som om vissa människor enbart kan klaga, dom mår själva sämst av det.

Man brukar säga att man är som sin spegelbild....:D

//Nea

:) Tyvärr finns det negativa människor som alltid ska klaga på allt och alla. Ingen ide att spilla tid på dom.
Tänk på oss som ser saker och ting positivt :D

Man brukar säga att man är som sin spegelbild ( Håller med dig )

Tigger
2007-05-02, 21:02
Oj, vad det är kul att röra runt i grytan ;)

I Skåne drog vi igång kampanjen redan på Luciakortegen i Malmö. Ca 300 manpåskrifter samlades in där och även om Luciakortegen riktade sig till mc-förare så drog den, och likaså veteranmarknaden i Degeberga, många nyfikna icke-motorcyklister till sig som vi kunde vända oss till.

Kortegen till Degeberga kom till efter önskemål. Först var det nämligen bara meningen att vi skulle stå på marknaden och informera.

Vi kommer att fortsätta kampanjen och tar därför tacksamt emot förslag på aktiviteter. Så istället för att klaga på vad som är dåligt så säg vad som skulle funka/bli bättre.

Många icke-motorcyklister... jo men de var säkert motorintresserade och förmodligen redan insatta i problematiken. Det var det jag menade med "redan frälsta". Tror man hade fått fler namnpåskrifter och fler "upplysta" om man stått på Lilla torg i Kristianstad. Hade man dessutom lyckats få till en kortegekörning dit så hade man definitivt fått medias uppmärksamhet... Skall man protestera mot något så skall man väl göra det så det är någon som märker det...

Marie
2007-05-02, 21:59
Våra aktiviteter fanns på SMC´s hemsida, Utrotningshotad sidan bl.a. Samt i SMC- Skånes kalender samt på vår, Skånes, "På gång" sida. Vi (jag) valde att inte lägga ut det på riks "startsida" då jag tänkte att det skulle "dränkas" i alla Kampanj aktiviteter.

När jag läste på "Utrotningshotad-sidan" fanns bara Degeberga och Ekerödsrasten, vilka kändes totalt meningslösa. Inte ett ord om Stortorget i Malmö.

Torparen
2007-05-02, 22:45
:o Jag med

Funkar den på touring och lite knackiga vägar?

SOG300
2007-05-03, 07:49
Hej.
Eftersom det var jag som staratade denna tråden så vill jag även avsluta den.

Anledningen till att jag nämnde Night Eagels var för att att jag trodde att om man kan lyckas dra ihop över 2000 till sin egen kortege så borde man kunna få med med folk här. Fel av mig och jag ber om ursäkt till alla i Night Eagels som känt sig träffade av detta. Det var inte min mening att hänga ut en enskild klubb.

För övrigt så håller jag med någon tidigare talare att det finns vissa i detta forum som oavsett vad man skriver om Rally, korteger, träffar, fikaplatser SMC:s arrangemang så är det mesta skit bara. Om man inte en enda gång kan skriva något positivt så kan man lika bra låta bli. Eftersom jag inte skall göra om samma misstag igen och peka ut någon speciell så överlåter jag det till er att gissa vem jag syftar på. :mad:

Jag kommer iallafall att fortsätta köra på SMC:s sammankomster, manifestationer så länge jag kör hoj.

Än en gång: Night Ealgels, SORRY:o

Ducatista
2007-05-03, 07:52
Många icke-motorcyklister... jo men de var säkert motorintresserade och förmodligen redan insatta i problematiken. Det var det jag menade med "redan frälsta". ...
Ska man tolka det som att du vill att vi bara ska vända oss till de som inte har motorintresse av något slag? Det blir svårt....
Själv förstår jag inte varför motorintresserades nampåskrifter skulle vara mindre värda än andras. Huvudsaken är väl att vi får ihop många, oavsett vems det är?

Tror man hade fått fler namnpåskrifter och fler "upplysta" om man stått på Lilla torg i Kristianstad. Hade man dessutom lyckats få till en kortegekörning dit så hade man definitivt fått medias uppmärksamhet... Skall man protestera mot något så skall man väl göra det så det är någon som märker det...
Kristianstadbladet var med på samlingen i Kristianstad och följde sedan med till Degeberga.
http://www.kristianstadbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070430/KRISTIANSTAD/104300871&SearchID=73279933492763

Att uppslutningen inte blev så stor som det var tänkt får skyllas på de som inte kom. Kortegen kom till för att Blekingegänget ville hänga med på Skånes aktivitet i Degeberga. I sista stund ändrade de sig och körde en egen aktivitet. Vi valde att inte avblåsa kortegen eftersom information redan hade gått ut.

ROST
2007-05-06, 21:45
Hej.
Eftersom det var jag som staratade denna tråden så vill jag även avsluta den.

Anledningen till att jag nämnde Night Eagels var för att att jag trodde att om man kan lyckas dra ihop över 2000 till sin egen kortege så borde man kunna få med med folk här. Fel av mig och jag ber om ursäkt till alla i Night Eagels som känt sig träffade av detta. Det var inte min mening att hänga ut en enskild klubb.

För övrigt så håller jag med någon tidigare talare att det finns vissa i detta forum som oavsett vad man skriver om Rally, korteger, träffar, fikaplatser SMC:s arrangemang så är det mesta skit bara. Om man inte en enda gång kan skriva något positivt så kan man lika bra låta bli. Eftersom jag inte skall göra om samma misstag igen och peka ut någon speciell så överlåter jag det till er att gissa vem jag syftar på. :mad:

Jag kommer iallafall att fortsätta köra på SMC:s sammankomster, manifestationer så länge jag kör hoj.

Än en gång: Night Ealgels, SORRY:o

Stort heder till dig att du erkäner att du hade fel det skulle bara finnas fler som du, :)

Fazertjej
2007-05-07, 06:51
Funkar den på touring och lite knackiga vägar?

Funkar perfekt... bra väghållning och följer lättsamt när man kör.
En hoj jag verkligen rekomenderar :)

Jael
2007-05-07, 11:40
Jag vill bara lägga mig i diskussionen och säga att det finns över 2000 registrerade motorcyklar på Gotland och vi var ca 20 träffades för att protestera mot försäkringshöjningarna......:(
Men så ser det nog ut i flera dlear av landet. Folk orkar inte engagera sig, varför vet jag inte, men jag hade önskat att fler hade visat sitt stöd i alla fall.

Ducatista
2007-05-07, 12:05
Jag vill bara lägga mig i diskussionen och säga att det finns över 2000 registrerade motorcyklar på Gotland och vi var ca 20 träffades för att protestera mot försäkringshöjningarna......:(
Men så ser det nog ut i flera dlear av landet. Folk orkar inte engagera sig, varför vet jag inte, men jag hade önskat att fler hade visat sitt stöd i alla fall.
Fast om man ska höra på vissa forumsmedlemmar så är det ändå inte dem vi ska aktivera med vår kampanj.

Det blir kanske stora reaktioner först när första premien har hamnat i brevlådan?

Nea
2007-05-07, 15:24
Stort heder till dig att du erkäner att du hade fel det skulle bara finnas fler som du, :)

Håller med Rost till fullo.
Ingen skada skedd.

MNH Nea Night Eagles medlem:D

SOG300
2007-05-07, 18:00

Det e lätt att vara ödmjuk när man kör Honda :rolleyes:

Sven Kollberg
2007-05-16, 11:02
Jag har inte varit inne på Forumet på väldigt länge. När jag nu går in, så ser jag, att ett antal skriver sida upp och sida ner om uppslutningen på kortegen till Degerberga. Pajerna flyger härs och tvärs.....

Får jag komma med ett tips....ut och åk mc istället, mycket roligare...

Ducatista
2007-05-19, 18:49
Får jag komma med ett tips....ut och åk mc istället, mycket roligare...
En klok man har talat ;) :D

Nine
2007-05-20, 11:20
Håller oxå med Sven!!

Sen var det på ett annat ställe här på forumet.... ännu en chans att visa oss mc förare.... för en MYCKET GOD SAK..... den 3 juni!!! :cool:

Hoppas att det kommer många... :o

Vi "vinkas" !! ;)

Roine
2007-05-20, 19:03
Visserligen går det till en god sak men det var ju en rätt häftig startavgift på kortegen den 3:e juni.

Har även kollat in nyheterna på webben, det verkar vara en dyster mc-helg. Många olyckor har tydligen inträffat. Kanske tid att lugna ner sig en växel och försöka få koll på övriga trafikanter så det inte blir fler.
Det ska ju vara kul att köra hoj och då innefattar nog det att komma hem helskinnad med glada minnen om turen man precis avslutat.