handdator

Visa fullständig version : Bra karta för MC-bruk

Skribenten
2012-04-26, 18:04
GPS i all ära men utan karta vill jag inte ge mig iväg på långturer. Men efter att ha vikits ett flertal gånger för att gå in i tankväskans kartfodral blir de svåranvända.

Nu har jag hittat har en serie tåliga kartor som är bra för MC-bruk. De är dubbelsidigt tryckta på Tyvek, ett material som gör dem okänsliga för vatten och som tål att vikas många gånger. Skalan på terrängkartorna är 1:50 000 vilket är stort nog för att hitta småvägar men som också ger en god överblick. Kostar cirka 120 kronor och finns i fackhandeln.
www.calazo.se

SuperMek
2012-04-26, 20:35
Iden är ju kanonrätt, men jag finner inte kartor för bil/mc-bruk, utan endast för vandring och för kanotpaddlande osv. Letar jag på fel ställe? Var finns vägkartorna?

Skribenten
2012-04-26, 21:03
Iden är ju kanonrätt, men jag finner inte kartor för bil/mc-bruk, utan endast för vandring och för kanotpaddlande osv. Letar jag på fel ställe? Var finns vägkartorna?

Man har helt riktigt sådana kartor också men visst finns det "vanliga" vägkartor calazo kallar dem för Terrängkartor. Här hittar du första sidan i den förteckningen http://www.calazo.se/kartor