handdator

Visa fullständig version : Knix och avrostning i Västra Götaland

janric
2012-03-15, 15:42
... och avancerade kurser.

Hejsan!

Dags att boka vårens kurser.
Minst en Avrostning, en Knixkurs och helst också en Avancerad Kurs på stor bana är närmast ett måste!!:tummenupp

Gå in på Västra Götalands hemsida och boka - http://www.svmc.se/Distrikt/vastragotaland/School/Fortbildning/

Mvh

Jan Rickardsson
Sekreterare och instruktör SMC Väst

Romeo Patrick
2012-03-15, 19:21
Hej! Är det krav på körkort för KNIX / grundkurser? tänkte om det är som körskolorna / riskutbildningen att man får köra om man har körkortstillstånd då det är en utbildning?

janric
2012-03-20, 09:23
Hej! Är det krav på körkort för KNIX / grundkurser? tänkte om det är som körskolorna / riskutbildningen att man får köra om man har körkortstillstånd då det är en utbildning?

Man får vara övningsförare på samma villkor som vid övningskörning på vanlig gata och väg. Körkortstillstånd, godkänd handledare, handledarens uppsikt.

Ange övningskörning vid anmälan i meddelandefältet längst ned tror jag är bra - anmäl på

http://www.svmc.se/Distrikt/vastragotaland/School/Fortbildning/Fortbildning-Grundkurser-2012/

Romeo Patrick
2012-03-20, 22:26
Tack så mycket! Det står dock inga tider och inte exakt plats för t.ex. skara, var tar man reda på sånt?

janric
2012-03-22, 14:31
Tack så mycket! Det står dock inga tider och inte exakt plats för t.ex. skara, var tar man reda på sånt?

Ja, den informationen saknas ju.:o

Alla avrostningstillfällen inom SMC Väst börjar kl 10.00. Var gärna där i god tid för besiktning.

Platsen i Skara är Sommarlands parkeringar.

janric
2012-03-22, 14:38
Man får vara övningsförare på samma villkor som vid övningskörning på vanlig gata och väg. Körkortstillstånd, godkänd handledare, handledarens uppsikt.

Ange övningskörning vid anmälan i meddelandefältet längst ned tror jag är bra - anmäl på

http://www.svmc.se/Distrikt/vastragotaland/School/Fortbildning/Fortbildning-Grundkurser-2012/

En komplettering: För att få köra som körkortsaspirant på avrostnings- och KNIX-kurser krävs förutom medföljande handledare en överenskommelse, se
http://www.svmc.se/smc_filer/School/Dokument/ÖvningskörningV4.pdf

Broms- och kurvkurser på gocartbana står det = KNIX.

Skriv ut och ta med blanketten!!

pap
2012-04-14, 17:04
Jag har aldrig kört på gocartbana men har kört SMC-kurs på storbana 6 gånger, alla steg.
Vilken grupp passar mig på KNIX-kurs?

janric
2012-04-14, 19:02
Svårt att bedöma din kapacitet men om du råkar välja fel vid anmälan finns det möjlighet att byta grupp under kursdagen precis som på storbanekurserna.
Har du gått sex storbanekurser, alla steg antar jag, bör du kunna köra i blå grupp.

Jan Rickardsson

MiniSumo
2012-04-16, 15:50
Tjo!
Fick precis gulingen och medlemskortet i brevlådan. Skulle vilja anmäla oss (älsklingen och jag själv) till lördagens avrostning i torslanda. Såg att betalningen måste vara inne två veckor innan. Går det att lösa?
/Johan Gilberth

janric
2012-04-17, 15:15
Tjo!
Fick precis gulingen och medlemskortet i brevlådan. Skulle vilja anmäla oss (älsklingen och jag själv) till lördagens avrostning i torslanda. Såg att betalningen måste vara inne två veckor innan. Går det att lösa?
/Johan Gilberth

Ring Sture Johansson - 0706-805948. Det går säkert att fixa.

Jan R

wbr
2012-05-14, 09:26
Ang. KNIX-körning på Glimmingen i Uddevalla i går. Det var riktigt bra och lärorikt. Stort tack till alla instruktörer för ert engagerade och proffsiga genomförande av övningarna, riktigt bra.
Ni lyckades t o m att beställa fint väder mellan alla lågtryck.

Alfred
2012-05-14, 10:09
Ang. KNIX-körning på Glimmingen i Uddevalla i går. Det var riktigt bra och lärorikt. Stort tack till alla instruktörer för ert engagerade och proffsiga genomförande av övningarna, riktigt bra.
Ni lyckades t o m att beställa fint väder mellan alla lågtryck.

Instämmer helt en kanondag rakt igenom. Nu är man bokad till steg 2 i augusti:)

jodix
2012-05-14, 19:59
Kan bara hålla med ovanstående tyck och tänk om Knixen i Söndags. Mycket lärorikt och MYCKET roligt :) Stort tack till proffsiga (Leif och Peter)instruktörer och alla andra trevliga personer som jag fick nöjet att träffa denna härliga vårdag.

chicken
2012-05-15, 07:00
man tackar! var ju premiär på gokartbana för mig med,. riktigt kul. med engagerade,positiva deltagare,som verkligen utvecklas på så kort tid som man trots allt har,kan man inte annat än åka hem med ett leende under hjälmen. leif

jodix
2012-06-10, 18:56
Hejsan alla. Hade varit roligt att få ta del av de foton som togs denna Knixdag. Någon som kan vaska fram lite kort? Kontaktade Ela som jag såg fotade, men hon hade lånat kameran av någon privatperson. Någon som vet vem det är?

gitsy
2012-06-13, 12:07
Hejsan alla. Hade varit roligt att få ta del av de foton som togs denna Knixdag. Någon som kan vaska fram lite kort? Kontaktade Ela som jag såg fotade, men hon hade lånat kameran av någon privatperson. Någon som vet vem det är?

Ursäkta sent svar men om du har Facebook så go in under Knix i V. Götaland där finns en del foto

mvh Anders

jodix
2012-06-14, 19:21
Ursäkta sent svar men om du har Facebook så go in under Knix i V. Götaland där finns en del foto

mvh Anders

Tack Anders. Det blev en anmälan till Knixen den 12/8 på Glimmingen också :)