handdator

Visa fullständig version : Skåne - Munkedal, genom Halland

Mathias
2012-01-11, 18:19
Hoppas det finns några Hallänningar här.

Till Sommaren (sensommaren) är tanken att jag ska upp till SMC Riks årsmöte och det är lika bra att planera i tid. :p

Nu skulle jag vilja ha förslag på trevliga, roliga vägar att köra upp på vägen genom Halland.

En tanke är:
http://g.co/maps/4cesr

Eslöv-Örkelljunga-Knäred-Spenshult-Forup-Svenljunga-Dalsjöfors-Fristad-Vårgårda-Trollhättan-Ödeborg (Färgelanda Golfklubb)-Munkedal-Vann Spa. 438 km enligt google maps.

Har jag valt en skittråkig väg, eller?? :confused:

Ge förslag på ändringar. Inga motorvägar (blir det om det regnar den dagen vi ska köra).

Tempo: En VFR med 2 pers och packning, runt hastighetsbegränsning.

Marie
2012-01-11, 19:34
Jag skulle valt lite annorlunda väg förbi Örkelljunga (född och uppvuxen i den trakten).

Strax efter att du nått Rv 24 i Bälinge skulle jag kört höger till Åsljunga (det som tidigare var väg 108 förbi Lärkesholm), sedan vänster när du når gamla E4:an strax norr om Åsljunga, och nere i Åsljunga kört mot Sonnarp (Norra Sonnarpsvägen) Rakt fram i korsningen vid Vemmentorp och sen där den vägen slutar i ett T-kors med en nedlagd SAAB-verkstad på höger sida, svänga höger mot Boalt. Lite närmre Boalt kommer du ut på den väg du själv skisserat.

Det räcker att du på din Google-rutt drar rutten från Örkelljunga till vägen öster om Lärkesholmssjön, så ruttar Google som jag föreslår.

Sen tror jag att det är ett snavfel i kartverket. 'Forup' borde nog vara 'Torup'

Har talat med Mimmi per telefon, och jag tror att hon kan ha några förslag i avsnittet Kalv-Sollebrunn

Marie
2012-01-12, 01:57
Så här blir mitt inlägg kombinerat med Mimmis

http://g.co/maps/dbb82

Mathias
2012-01-12, 09:15
Tackar.

Jag funderade på den vägen också, om åsljunga, men så ska vi ha en vfr träff i de trakterna bara några veckor innan. Men de vägarna är sköna.

Marie
2012-01-12, 11:32
Då är det alltså ingen mening att jag grunnar på andra alternativ förbi "Ynkedynga" och upp i södra Halland?

Mathias
2012-01-12, 11:37
Nä, det behöver du inte.
Tror att det blir om Åsljunga ändå. ;-)

Stort tack för förslaget.