handdator

Visa fullständig version : Årsmöte 2011

Skogsmulle
2011-11-14, 14:40
Hej alla Värmlänningar
Oturligt nog var jag bortrest när Värmalnd hade sitt årsmöte.
När jag kom hem nån vecka senare gick jag direkt in på hemsidan för att läsa
allt det som kom upp på årsmötet.
Nej då...hemsidan var lika död som vanligt. Hur ska jag få veta vilka som
sitter i styrelsen kommande år och ev. andra intressanta saker som kom upp på mötet?
Hemsidan har ju stötts och blötts under en tid.
Det vore bättre att styrelsen gick ut till medlemmarna och klargör att hemsidan är inte till för information.
Det kanske finns andra informationskanaler som skulle fungera bättre.

kawanisse
2011-11-15, 19:47
Hej Skogsmulle.

Alla styrelseprotokoll och årsmötesprotokoll finns på hemsidan när dom är justerade och klara, under organisation.

Läs och få information.

Nils-Åke

Baggen
2011-11-16, 16:50
Er det virkelig svaret fra styret?
"Vi vil ikke si når det er ferdig eller gjøre det lett tilgjengelig ved å legge et innlegg med en link på forumet! Du får selv finne det, og finne ut når vi har lagt det ut!"

Sånn leser jeg svaret fra Nils Åke.

Ikke rart det bare kommer 14 på årsmøtet da, kanskje?

SMC Värmland-forumet er en fin måte å kommunisere med medlemmene.

Å lage et innlegg/tråd på Värmland-forumet som forteller at årsprotokollen er klar (eller andre dokumenter/protokoller), med en link så man kjapt finner frem kan da umulig koste mange kaloriene?

Bandit-per
2011-11-16, 20:19
Er det virkelig svaret fra styret? Nej, detta är svaret från Nils-Åke såvitt jag ser.
"Vi vil ikke si når det er ferdig eller gjøre det lett tilgjengelig ved å legge et innlegg med en link på forumet! Du får selv finne det, og finne ut når vi har lagt det ut!"

Sånn leser jeg svaret fra Nils Åke. Feltolkning (är jag helt säker på). Jag ser det som en korrekt information om var man kan hitta protokoll om man är intresserad av att läsa o hitta information.

Ikke rart det bare kommer 14 på årsmøtet da, kanskje? Jag förstår inte kopplingen mellan få årsmötesdeltagare och Nils-Åke´s svar. Vore intressant med en förklaring.

SMC Värmland-forumet er en fin måte å kommunisere med medlemmene. Det hoppas jag med att det kan bli om vvi använder det på ett positivt sätt.

Å lage et innlegg/tråd på Värmland-forumet som forteller at årsprotokollen er klar (eller andre dokumenter/protokoller), med en link så man kjapt finner frem kan da umulig koste mange kaloriene? Det kan nog jag klara utan allt för stor kaloriåtgång hoppas jag.
Om man nu skulle vilja se lite konstruktivt o positivt på detta ärende så vore det bra om nå´n som är intresserad och kunnig inom information kunde erbjuda sej att hjälpa styrelsen med detta jobb. Vi tog upp frågan på årsmötet men ingen av de närvarande erbjöd sej att hjälpa till, så vi står kvar på samma ruta.
Jag är övertygad om att styrelsen vill att medlemmarna ska ha bra information. Frågan är bara hur vi ska göra för att det skall fungera. Om Ni två som skrivit i denna tråd inte hade möjlighet att vara med på årsmötet så hindrar det ju inte att Ni ger oss tips nu efter årsmötet. Ös på med tips så ska vi försöka verkställa.
/Sekreterar´n

Baggen
2011-11-16, 21:00
Jeg synes dette er så enkelt "at selv far kan gjøre det", og ikke noe dere dere skulle behøve ekstern hjelp for? Det tok meg tre minutter:

Hver gang det legges ut et dokument fra arbeidet i styret på hemsidan, så lager dere en ny tråd på Forumsiden til SMC Värmland der det står f.eks:

Styrelsesprotokoll fra Styrelsesmötet 13. oktober er nu klar och finns her: http://www.svmc.se/upload/Distrikt/V%C3%A4rmland/Dokument%202011/protokoll/SMC-Protokoll-111013-11.doc

Dete kan lage en "sticky"-tråd som alltid blir liggende øverst, som dere oppdaterer hver gang det kammer et nytt dokument.

Dette istedenfor det noe ordknappe svaret at det kommer når det kommer, og da får du finne det selv.

Forøvrig, en uke før årsmøtet så lå det en noe ordknapp informasjon om at det skulle finne sted et årsmøte i Karlstad på en gitt dato, mer info senere. Mer info kom aldri på hemsidan.

Jeg har vært medlem i SMC siden i høst. Det er foreløpig bare to grunner til at jeg er medlem, og det er det arbeid SMC gjør på riksplan som remissinstans og "vaktbikkje" for oss motorsykkelkjørere overfor überivrige politikere og byråkrater, og den stadige jakt på dårlige veier og veifeller. Utover dette ser jeg egentlig liten vits i å være medlem. Nå er det igrunnen god nok grunn for meg til fortsatt medlemskap. 5 kroner rabatt på kaffe her og 100,- rabatt på hotellrom der er ikke noe som lokker den store medlemsmassen.

Så medlemskontingenten for 2012 blir nok også betalt, på samme måte som jeg kommer til å betale kontingenten til Norsk Motorcykleunion NMCU av samme grunn, der jeg også er medlem.

Sendte dere ut innkalling til årsmøtet på annen måte enn på hemsidan her, (som ikke er spesielt lett tilgjengelig, man må nærmest lete seg frem, for den spesielt interesserte)? Jeg fikk isåfall aldri noe. Men jeg ble medlem i august/september, kanskje det ble sendt ut før det?

Det er kanskje noe i stadgarne som sier at årsmøtet må holdes sent på høsten, men kanskje om man kunne holde møtet en tid i sesongen da man kunne kjøre MC dit, så kunne det være større oppmøte?

Jeg oppfattet det opprinnelige spørsmålet til "Skogsmullen" som startet denne tråden som et spørsmål til dere i styret som gjennomførte årsmøtet, og når da Nils-Åke svarer, som er ledamot i styrelse, er det da så merkelig at jeg oppfatter det som et svar fra styrelsen?

Med vennlig hilsen Odd Arne i Årjäng.

Her er forøvrig to jeg traff på tur i dag, i Gustavsfors i Dalsland. De var snille og holdt seg ved siden av veien og koste seg med gress. Jeg misliker sterkt den del av elg-rasen som løper ut i veien foran motorsykler og biler:
4110

Baggen
2012-03-20, 16:44
Hei til styret.

Jeg viser til mitt foregående innlegg, der jeg ga dere noen konkrete forslag til forbedringer. Ingen i styret har svart. Selv om dere ikke svarer fordi dere synes forslaget mitt er dumt/ubrukelig/upraktisk, synes jeg faktisk at det burde komme et svar.

Jeg ser i dag at det har kommet to styremøte-referater. Dette må man lete seg frem til. Er det så vanskelig å lage et innlegg på forumet, der det opplyses om at det foreligger et nytt referat?

Forumet er det mange som er innom en gang i blandt, men på Värmlandsforumet har det ikke skjedd noe siden 26. desember!

Liten/ingen aktivitet fører dessverre på en måte til fortsatt lite/ingen aktivitet og interesse.

Bandit-per
2012-04-11, 07:10
Hej.
Självklart borde du fått ett svar. När det kommer nya protokoll så finns det numera en rubrik på startsidan. "Nya protokoll uppe". Där står det hur man kommer fram till protokollet och det var ju ett av dina tips, så vi lär oss ju även om det tar tid.