handdator

Visa fullständig version : Duktig hemsidedesigner

Monica
2006-09-20, 09:00
är vi i Brottsoffer- o Kvinnojouren på jakt efter. Vår hemsida är otroligt dåligt uppdaterad, innehållslös och inaktuell. Någon här som har någon känning på någon som är duktig och fantasirik? Vi ska söka pengar från fonden för att kunna utveckla hemsidan, men jag tror inte vi får några "enorma" summor. Helst vill jag kunna uppdatera sidan regelbundet själv :eek: , hur nu det ska gå till :confused: . Har gjort min egen sida med Frontpage, ja ja jag vet att det inte duger.... Läst att Site Studio ska vara bra? Lätt, sägs det???

Nån som har nån bra idé, eller vet nån som har tid och intresse?

Kungen
2006-09-29, 15:15
Hej

inga svar här och det är nog fel forum du är inne på..
kolla hur mycket pengar ni vill lägga fundera på vad ni vill ha för de pengarna och kolla på lite med dator forum o se hur responsen är där

Jåke
2006-09-30, 08:25
Nån som har nån bra idé, eller vet nån som har tid och intresse?
Om ni ska göra jobbet själva rekommenderar jag Adobe/Macromedia Dreamweaver, men då måste ni ju köpa ett program och sedan ha tid/kunskap att sköta detta.

Alternativet är att köpa tjänsten av någon, finns gott om små firmor som gör detta för billiga pengar. Ska ni uppdatera innehållet själva med nyheter och liknande ofta ska ni helt klart satsa på någon form av innehållshanterare, CMS.

Kontakta en webbbyrå, be dem bygga en sajt åt er med ett CMS. Antingen säljer de ett åt er eller åxå ber ni dem använda en gratisversion, jag kan rekommendera Joomla eller Mambo (i stort samma sak).

Monica
2006-09-30, 18:18
Tack för era tips! Jag fick ett annat tips om Site Studios att det också är ett bra och användarvänligt (lätt alltså :) ) så jag funderar på att skaffa det.

Jag har knackat några hemsidor innan, men det är alltid bra och vara några st så man kan kasta idéer fram o tebax.