handdator

Visa fullständig version : Mekarkurser

klas killer
2007-04-16, 04:52
Har sett att vissa län anordnar mekarkurser. Undrar om Värmland kommer att starta upp någon sådan kurs inom den närmsta framtiden?

Smoto
2008-02-02, 12:26
Har sett att vissa län anordnar mekarkurser. Undrar om Värmland kommer att starta upp någon sådan kurs inom den närmsta framtiden?

Hej!
Vilka län har du sett göra detta? Jag kan ta upp det Värmlands styrelse och höra deras åsikt.
Har du några specielle önskemål/idér vad ett sånt tillfälle skulle kunna innehålla?
Jag tycker själv det kan vara en bra idé.
Frågan är om intresset skulle kunna bli så stort så man kan få ihop folk till en sån träff.
Själv skulle jag kunna tänka mig mer info om fjädring, däck, ventiljustering, och kanske allmänt om hojjar egenskaper och vad som kan förbättras. Ett seminarie varvat med praktik.
Ett förslag kanske är att ha tillgång till kunnigt folk på ex. bankörningar som anordnas av SMC. Hade ex. Öhlins med en dag på Gelleråsen med SMC school.
MVH
/
Dennis
Sporthojs instruktör SMC Riks (Värmland)

Leif H..oj
2008-02-05, 21:14
Hej!
Vilka län har du sett göra detta? Själv skulle jag kunna tänka mig mer info om fjädring, däck, ventiljustering.../Dennis
Sporthojs instruktör SMC Riks (Värmland)

T.ex. här hos oss i Västernorrland körs 3 x 2½ timme hos en duktig hojmekare i Sollefteå. Vi har aldrig haft mek-kurs på detta sätt men vi provar får vi se. Läs mer här i kalendern http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=3617

Harebra...

Leif Hemmingsson
Ordförande
SMC Västernorrland