handdator

Visa fullständig version : Stillestånd

Skogsmulle
2011-09-13, 15:50
Hej alla värmlandska SMC;are.
Har ni lagt av helt? Stillestånd både på forumet och hemsidan.
Har ni slutat och åkt mc. Är det bara racerputtarna kvar som kör 200 knyck på motorvägen genom Karlstad?
Jag tar naturligtvis på mig lite av skulden. Jag är inte den som skriver i tid och otid på alla forum men är förvånad att det är så lugnt här.
Många andra forum i olika intresseriktningar är ju så aktiva att man knappt hinner med att läsa.
Håller SMC på väg att dö ut eller...?
Hemsidan har ju varit på tapeten didigare. Den är ju stendöd....!
Det vore då bättre från styrelsen att säga det rakt ut att hemsidan är inte
något som prioriteras utan kan helt enkelt läggas ner.
Forumet borde ju kunna dras igång av någon i alla fall....även om själva hemsidan är död.
Det finns ju säkert många intresseinriktningar som skulle kunna delges och berättas om i forumet. Dessutom kanske få igång olika körningar tillsammans
utan att det måste gå via klubbar eller annat. I andra forum vet jag att människor träffas och har riktigt kul tillsammans.
Själv har jag varken talangen eller kunskapen om att dra igång nåt men tror att det finns en många därute som har idéer och förslag på aktiviteter.
Kom igen bara.....

kawanisse
2011-09-22, 21:02
Hej Skogsmulle och alla andra.

SMC Värmlands hemsida är ju inte så aktiv vid denna tiden på året vilket beror på att planerade aktiviteter från SMC:s sida är fullbordade för denna säsongen. Det som har varit är avrostningar på tre platser (Årjäng, Karlstad och Hagfors), tio st knixkurser på gokartbanan i Kristinehamn, en bandag på Gelleråsen, och gruskurs. Vidare har styrelsen deltagit i ett antal övriga aktiviteter som har varit på mc-firmor, motordagar, mc-kortege m.m. ( se gärna protokollen under "organisation")

Alla i styrelsen och alla instruktörer jobbar helt idéelt inom SMC. Enda ersättning är 18,50 kr/mil samt ersättning för mat.

Så om det finns någon som klarar att hålla motorcykel i drift för 18,50 kr/mil vill jag gärna veta för det skulle spara mycket pengar för instruktörer m.fl.

Så Du Skogsmulle, om det är lite "dött" på hemsidan så beror det på att vi alla i styrelse och instruktörer hämtar andan och samlar ihop oss inför nästa säsong.

Väl mött
Nils-Åke Ingemarsson
SMC Värmland

PS. Forumet är inte styrelsens sak att driva utan är till för alla mc-åkare DS.

Dannyboy
2011-09-25, 10:50
Hej Skogsmulle,
Angående Hemsidan: De event som står i SMC:s regi och där vi medverkar har kommit upp på hemsidan, vi har även skickat ut information till de smc anslutna klubbarna om att de är mer än välkomna att få träffar,rallyn,event publicerade på hemsidan. En klubb återkom med svar och de fick sina träffar och event publicerade.

Vi tar tillfället i akt och undrar vad ni vill se mer av på hemsidan.

Som Nils-åke sagt forumet finns till för smc-värmlands medlemmar och inte styrelsen.

NI FÅR MER ÄN GÄRNA KOMMA MED FÖRSLAG ANG. HEMSIDAN.

MVH Webmaster.

Baggen
2011-09-25, 23:12
Jeg kunne godt ha skrevet på forumet. I dag, en vakker dag i slutten av september, tok jeg en fantastisk fin tur i vestre Värmland og Norge. Jeg kunne skrevet på forhånd og invitert noen med på turen. Jeg kunne også lagt en trip-report her nå. Men:

I rubrikken til forumet står det:
"Frågor rörande SMC Värmland tas upp här. Vi uppmanar att alla som kan svara på en fråga svarar. Tack på förhand."

Det jeg kunne ha skrevet er ikke "fråga rörande SMC Värmland", så da kan jeg ikke skrive det i dette forumet.

Jeg tolker rubriken på forumet slik at har jeg ikke noe å skrive om SMC Värmland, så har jeg ikke noe å skrive her.

Baggen
2011-10-24, 16:01
Jeg tolker rubriken på forumet slik at har jeg ikke noe å skrive om SMC Värmland, så har jeg ikke noe å skrive her.

Er det ingen andre som reflekterer over dette? Skal forumet "SMC - Värmland" være begrenset til: "Frågor rörande SMC Värmland tas upp här."

Jeg tolker da at man kun skal skrive om SMC Värmland, og ikke skrive om andre MC-relaterte saker og aktiviteter, selv om de er med SMC-medlemmer som deltagere, og synes det er unødvendig innskrenkende. Ikke rart det blir lite aktivitet på forumet da.

Petra
2011-10-24, 22:06
Er det ingen andre som reflekterer over dette? Skal forumet "SMC - Värmland" være begrenset til: "Frågor rörande SMC Värmland tas upp här."

Jeg tolker da at man kun skal skrive om SMC Värmland, og ikke skrive om andre MC-relaterte saker og aktiviteter, selv om de er med SMC-medlemmer som deltagere, og synes det er unødvendig innskrenkende. Ikke rart det blir lite aktivitet på forumet da.

Hej Baggen, jag ber om ursäkt om vi är otydliga. Det står inte att det endast är frågor rörande SMC Värmland som ska diskuteras i Forumedel. Forumet är öppet för alla möjliga diskussioner, vilket du säkert ser på de olika trådar som finns både i Värmlands och i alla andra distrikts egna forumdelar.

Du är varmt välkommen att skriva om mc-turer och annat trevligt! :)

I varje distrikts egen forumdel står samma text som du hänvisar till... att det är just där man ska diskutera och ställa frågor om just det aktuella SMC distriktet. Orsaken är för att frågor som rör distriktet inte ska hamna på "fel" plats och riskerar att missas av dem som kan svara på frågorna.

Jag hoppas att du är med och håller Värmlandsdelen av forumet levande.

Skogsmulle
2011-10-25, 16:44
Hej Skogsmulle och alla andra.

SMC Värmlands hemsida är ju inte så aktiv vid denna tiden på året vilket beror på att planerade aktiviteter från SMC:s sida är fullbordade för denna säsongen. Det som har varit är avrostningar på tre platser (Årjäng, Karlstad och Hagfors), tio st knixkurser på gokartbanan i Kristinehamn, en bandag på Gelleråsen, och gruskurs. Vidare har styrelsen deltagit i ett antal övriga aktiviteter som har varit på mc-firmor, motordagar, mc-kortege m.m. ( se gärna protokollen under "organisation")

Alla i styrelsen och alla instruktörer jobbar helt idéelt inom SMC. Enda ersättning är 18,50 kr/mil samt ersättning för mat.

Så om det finns någon som klarar att hålla motorcykel i drift för 18,50 kr/mil vill jag gärna veta för det skulle spara mycket pengar för instruktörer m.fl.

Så Du Skogsmulle, om det är lite "dött" på hemsidan så beror det på att vi alla i styrelse och instruktörer hämtar andan och samlar ihop oss inför nästa säsong.

Väl mött
Nils-Åke Ingemarsson
SMC Värmland

PS. Forumet är inte styrelsens sak att driva utan är till för alla mc-åkare DS.

Som sagt.....ingen större aktivitet här. Försöker bara få igång diskusionen.
Att hemsidan är "död" det kan ju vem som helst se. Att styrelsen inte har möjlighet att hålla på med den ...det förstår jag. Och det ska dom heller inte göra. Som Ingemarsson säger är det fullt upp med aktiviteter och det är ju det dom ska hålla på med. Det är ju det som är poängen Ingemarsson....du ska ju inte behöva räkna upp aktiviterna här på forumet. Det ska ju framgå med tydliget på hemsidan efter varje genomförd aktivitet.
Det kunde vara kul om en person utsågs till att följa aktiviteterna, att ta bilder och efter varje aktivitet göra ett liten berättelse om hur det var.
Det ska naturligtvis inte vara någon i styrelsen som får det extra jobbet utan kanske någon annan vid sidan om som är intruktör eller funkionär.
Det kan vara ett sätt att få ut information om vad SMC-Värmland håller på med. Som det är nu vet vi bara att vissa aktiviteter genomförs men inte hur det blev. Vi som bara kör mc när det är fint väder och bra förhållanden är också intresserade av vad som händer i mc-branchen. Även om vi bara följer det på datan. Bra information kan ju få följder också....en vacker dag blir man intresserad av att deltaga i någon av era aktiviteter.
Sen den här norske token som inte förstått att är man medlem i SMC så är ju allt mc-åkande SMC-relaterat HÄR I FORUMET.
Forumet är ju till för allt som har med mc-åkande att göra om man är medlem.
Det ger ju kommunikation med andra likasinnade och kontakter som kan ge en större livskvalitet och vidare kontakt och information med andra här i länet.
Det är lätt att bli missförstådd. Jag klandrar inte styrelsen för den dåliga hemsidan mer än att dom kan lägga ut informationen på någon annan som inte har häcken full.
Forumet är ju alla vi i Värmland som inte kan få fingern ur.....
SKÄRP ER VÄRMLÄNNINGAR..............

Baggen
2011-10-25, 21:49
Sen den här norske token....
Om det er meg som er "den norske token" så er jeg faktisk SMC-medlem som bor i Värmland. Er det en ny innskrenkning at man ikke kan skrive her uten å kunne skriftlig svensk?

Baggen
2011-10-26, 10:57
Hej Baggen, jag ber om ursäkt om vi är otydliga. Det står inte att det endast är frågor rörande SMC Värmland som ska diskuteras i Forumedel.
Du är varmt välkommen att skriva om mc-turer och annat trevligt! :)
Jag hoppas att du är med och håller Värmlandsdelen av forumet levande.

Ja takk for avklaringen.

Dette, og flere andre av de andre distriktsfora er jo heller preget av "Stillestånd", som navnet på denne tråden er. Kanskje flere har tolket dette like innskrenkende som den norska token?

Men nå vet ihverfall jeg bedre, så da kanskje det kommer noe fra meg etterhvert i Värmlandsforumet, men i år er vel dessverre sesongen for det meste slutt.

Skogsmulle
2011-10-26, 17:21
Om det er meg som er "den norske token" så er jeg faktisk SMC-medlem som bor i Värmland. Er det en ny innskrenkning at man ikke kan skrive her uten å kunne skriftlig svensk?

Hej Baggen...inget ont sagt om norrmän, det var bara ett sätt att skämta till det lite. Men du ser....det skapar lite debatt och svar. Det blir lite mer aktivitet i forumet. Jag läser många norska forum i mc-branchen och tycker att det är jättebra. Dessutom bor jag ihop med en norsk kvinna.
Så fortsätt du att skriva på norska. Huvudsaken är ju att någon skriver överhuvudtaget.
Nu går vi ju mot mörkare tider då de flesta ställer in sina mc. Då är det ju läge att lägga lite mer tid på forumet när man sitter inne och kurar.
Det finns säkert mycket att diskutera.

Bandit-per
2011-10-26, 17:30
Bra "Skogsmulle"!
Nu börjar ju kritiken bli konstruktiv (förutom påhoppet på "Baggen" som var obefogat) så vi kan förbättra situationen. Vi kommer att ta upp frågan på Årsmötet till lördag. Jättekul om man kunde få nå´n frivillig att rapportera från aktiviteterna. Det kanske kan bli den bästa marknadsföringen.
Kom till årsmötet o diskutera frågor som kan göra att vi får en mer levande hemsida, tips på aktiviteter under vinterhalvåret, hur får vi fart på SMC Travel etc.etc.
Styrelsen skulle bli jättenöjda om vi fick en levande, konstruktiv dialog om verksamheten de kommande åren.
VÄLKOMNA till Scandic Winn på lördag 29/10 kl. 17.00
Fikat räcker garanterat.;)

Mvh Per Sjöberg alias "Bandit-per"

Baggen
2011-10-26, 18:53
VÄLKOMNA till Scandic Winn på lördag 29/10 kl. 17.00
Fikat räcker garanterat.;)

Jeg er ikke sikker på om jeg får tid og kan ikke love noe, men hold tvangstrøyen og lobotomiverktøyet klart, kanskje den "norska token" tar seg en tur.

Bra "Skogsmulle"!
Nu börjar ju kritiken bli konstruktiv (förutom påhoppet på "Baggen" som var obefogat) så vi kan förbättra situationen.

Jeg er nok ikke så hårsår at jeg tar meg nær av sånne påhopp, får faktisk utrolig mange slike påhopp som nordmann i Sverige, jeg har bodd i Sverige siden 2003.

Men når man opplever sånt i en diskusjonstråd som heter "Stillstånd", så tenker jeg at hvis det er sånn velkomst nye deltagere får, norske eller svenske, når man skriver i diskusjonsforumet, er det ikke rart det er stille her. Det frister vel ikke til gjentagelse?

Skogsmulle
2011-10-26, 21:54
Jeg er ikke sikker på om jeg får tid og kan ikke love noe, men hold tvangstrøyen og lobotomiverktøyet klart, kanskje den "norska token" tar seg en tur.

Jeg er nok ikke så hårsår at jeg tar meg nær av sånne påhopp, får faktisk utrolig mange slike påhopp som nordmann i Sverige, jeg har bodd i Sverige siden 2003.

Men når man opplever sånt i en diskusjonstråd som heter "Stillstånd", så tenker jeg at hvis det er sånn velkomst nye deltagere får, norske eller svenske, når man skriver i diskusjonsforumet, er det ikke rart det er stille her. Det frister vel ikke til gjentagelse?

Hej igen din "tok"
Hoppas du förstår nu varför jag skrev så. Det var en planerad provokation för att få igång diskusionen. Och det blev ju så. Både du och andra har skrivit och svarat...visserligen inte så mycket om mc men ändå.
Ibland behöver man provocera för att få igång en diskusion och det tycker jag att jag har lyckats med. Det är ju så att inom politik, massmedia och annat behöver man provocera för att debatten ska komma igång. Därför ska du inte ta åt dig att jag kallade dig den "norska token". Jag har uppnått mitt syfte.
Å andra sidan har vissa diskusioner tidigare i detta forum tagit en hel fel vändning.
Viss kritik har riktats mot styrelsen eller hemsidan och även andra saker i forumet. Vissa syrelseledamöter har då slagit ifrån sig med näbbar och klor
Dom har inte tagit emot kritiken på ett förnuftigt sätt utan bara klagat på dom som skriver.
Därför vill jag rikta en pekpinne till styrelsen...Var lite ödmjuk och ta till er vad som skrivs. Fundera en stund och kom till eftertanke.
Nu är det dags för årsmöte och jag hoppas att alla i styrelsen blir kvar så att dom får fortsätta med sitt viktiga arbete.
Efter detta hoppas jag att vi kan diskutera mc-relaterade saker framöver
Lev väl.........

Galne Dansken
2011-10-26, 23:10

Baggen, på SMCs forum är det absolut tillåtet att INTE vara perfekt på svenska.
Det är ingen som än har fått stop på min missionering med att lära svenska knutter danska :rolleyes:

Internet forums är komplicerade och ibland anledning till lite vassa kommentarer, från folk som annars är väldig trevliga. Det är oxå jobbigt att skriva lite regler - för det är ju faktisk endast sunt förnuft som styr..

Forum´s blir till det som vi själva gör dom till. är vi trevliga och lägger in rolig och nyttig information, brukar flera haka på. Och då kan det bli livligt..

SMC beslöt att ha under avdelningar för varje distrikt - för att man på så sätt ku ha information och dialog som är lokal..

Senaste veckorna har det varit runt 600 medlem som har varit aktiva på forumet. Det är inte så stor del av SMCs 65.000 medlem! Så man kan nog inte konkludera att forumet är identisk med hela SMC ;)

Hoppas du tar med på årsmötet i Värmland till helgen - det är roligt och trevligt folk.. (som båda gillar danske och norske)

Agile
2011-10-27, 08:03

Hade det varit så hade betydligt fler än dig fått stryka med. ;)