handdator

Visa fullständig version : Hej SMC´s Instruktörer

Galne Dansken
2006-09-12, 20:24
>> Hej på Er Alla SMC´s Instruktörer,

nu börjar vi äntligen att få det forum som vi har önskad oss.

Här kan vi diskutera och växla erfarenhet, planera verksamhet och bara enkelt kommunicera.

Med tiden kommer vi troligen att ha en MC Instruktörs del av forumet, som endast Instruktörarna har access till - där kan vi enklera ha fabrikshämligheter, så vi kan överraske alla deltagerna till våren med klassiska repriser eller nya roliga kurser.

Nyttja forumet flittigt....

Kungen
2006-09-13, 00:07
Skall vi skrota sporthojs forumet helt elle rmåste man ha koll på båda?

jag kan ha koll på ALLA forum just nu
:p

Nyberg
2006-09-13, 00:28

Du har på tok för mycket fritid... ;)

Kungen
2006-09-13, 00:33
jajamensan tjobing.

Galne Dansken
2006-09-13, 01:06

Sporthojs forummet kör vidara utan ändringar - där kommer sporthojs instruktöarna vara i sin miljö - blant deltagarna.

SMC MC Instruktörna, bör flytta in här - och vi skapr deres Kryp-in.
Sen är såklart även sporthojs instruktöerna vällkomna där, dom är ju osså SMC MC Instruktörer.

Jag hoppas att vi kommer se Broms & Kurv Instruktörer uppstå från MC Instruktörerna, exakt som vi har set det i flera Län.

Vist ger det lite forum hoppen runt. Men, det finns tekniska utmaningar - men även ambitioner - som nog inga har löst än. Tänk om nu din cookie från t. ex sporthoj.com kan kombineras med din svmc.se cookie - då kan du swoppa eller länka dej direkt från det ene forum till det andra utan att nått känns.

På så sätt kan SMC bli hur stort som hälst... :D (nu ska jag nog lägga mig annars slår webchefen nog på mig...:D )

Kungen
2006-09-13, 01:36
:p Hahahaha

precis så jag tänkte med..

Mojje
2006-09-13, 10:22
Hej hej,
bra ide med detta forum, håller tummarna att det kommer bli ett aktivt forum.

highside
2006-09-13, 11:16
Skönt att ingen han sno mitt nick. :-)

Avarage
2006-09-13, 11:50
Chefen kommer bara bli SÅ sur när han ser ännu ett forum jag måste/bör hålla koll på! :D

Hade kära kollegor, även mitt "nick" (felstavat även här:D ) hann bli MITT!

Mvh!
// Niklas

FredR1k
2006-09-14, 08:36
Tjenna! :)

Det här ses det fram emot! Forum brukar kunna ta ner abstinensen lite på vintern...eller var det tvärt om;)

Hejs

Svampe
2006-09-14, 15:04
Ha! Mitt nick var också ledigt.
Kan vara intressant med en instruktörsdel här jag kan läsa i, eftersom jag inte har gått SH kursen.

Schang
2006-09-14, 19:46
Forum brukar kunna ta ner abstinensen lite på vintern...
Skaffa endurohoj och dubbdäck så motar du abstinensen i grinden. :D

SvenneC
2006-09-15, 10:02

Ja, eller varför inte endurohoj med en uppsättning dubbdäck och en uppsättning motardhjul för inomhusbruk i någon "gokarthall nära dig", så skall du se att man till och med kan vara ganska trött på att köra hoj framåt vårkanten... :rolleyes:

Det är bara sommarsäsongen som går mot sitt slut, nu kommer ju snart den där asroliga vintern!!!

FredR1k
2006-09-15, 12:45

klart man har en 426a med motard- och endurohjul =)

SvenneC
2006-09-15, 13:44

Se där! Då är det bara att vänta på all den skojiga snön! :)

Om det finns en gokarthall i Västerås så är det läge att börja tjata på dom redan nu om att släppa till en eftermiddag i veckan till mini-moto och motard.

I Södertälje gokarthall brukar man kunna åka på söndagkvällarna för 150 spänn. Det dom kräver är att man kör på deras miljöbensin och att hojen är utrustad med uppsamlingskärl och glidpuckar som gör att asfalten inte pajjar när man vurpar. (Mini-moto behöver inga glidpuckar, men skall köras på miljöbensinen) Som jag fattar det hela så har dessa söndagkvällar börjat bli en riktigt bra affär för gokarthallen.

Det enda svåra är att bestämma sig för om man vill leka inomhus eller utomhus på vintern.

/S.

Schang
2006-09-15, 18:03
Det enda svåra är att bestämma sig för om man vill leka inomhus eller utomhus på vintern.
Utomhus!!! Iofs har jag inte kört inomhus (får testa det dära)... :rolleyes:, men dubbdäck på is är skitkul! Och skogen med lite snö är inte heller fel, man landar oftast mjukt om/när man vurpar.

Schang
2006-09-15, 18:04
Då så... ;)

Svampe
2006-09-15, 18:13
Mini-moto behöver inga glidpuckar/S.

Det har du ju kroppen till på en minimoto.:rolleyes:

Gottis
2006-09-19, 11:53
det blir mycket att hålla reda på :eek:

ingen skulle våga ta mitt nick :cool:

Josef
2006-09-19, 19:54

Hej själv!

SvenneC
2006-09-20, 10:02
Det har du ju kroppen till på en minimoto.:rolleyes:

Ja... och funkar det inte att glida på kroppen så kan man ju alltid avsluta en highsider med en hjulning! :D

SvenneC
2006-09-20, 10:04
Utomhus!!! Iofs har jag inte kört inomhus (får testa det dära)... :rolleyes:, men dubbdäck på is är skitkul! Och skogen med lite snö är inte heller fel, man landar oftast mjukt om/när man vurpar.

Jag drar med dig för att testa inomhuskörning i vinter om du säger till mig när det är dags att leka på isen... :)

Kungen
2006-09-20, 10:32
Skönt att ingen han sno mitt nick. :-)

fast vi ser hur gammal du är.

har du bara satt upp åldern?

zxr750r
2006-09-20, 13:34
Så då är man med här också.. :)

highside
2006-09-20, 17:09
fast vi ser hur gammal du är.

har du bara satt upp åldern?
Så, nu är krokodilen på plats.

Kungen
2006-09-20, 17:11
Åldern är kvar..

rätta till den så det stämmer med din riktiga ålder kompis :p

HojBruden
2006-09-20, 19:13
He på er! Här är ju nästan som hemma:) Men det finns inga banansmilisar:(

Galne Dansken
2006-09-20, 19:20
Så, nu är krokodilen på plats.

Ganska bra tänkt - det blir så enkelt att igen känna alla här...

Jåke
2006-09-21, 09:51
Det gäller att ha ett Nick ingen behöver eller åxå får man vara snabb... Men att använda samma avatar är fusk tycker jag. :p

Häpp!

highside
2006-09-21, 20:26
Åldern är kvar..

rätta till den så det stämmer med din riktiga ålder kompis :p
Jag har tydligen 25 år längre erfarenhet än dig.:D

aRWe
2006-09-21, 21:15
Ställer upp sig på led ;) ;) ;) ;)

sp2
2006-09-21, 22:05
Det är klart man är med!:)

Klarin
2006-09-22, 13:28
Klart att man måste vara med o läsa här också:) :) :)

Roggocop
2006-09-24, 19:38
Så där ja, barnen sover. Hustrun pluggar och jag får göra vad jag vill.

Här är ju jättefint, rätt in på favoriter bara.;)

Jag har en ny avatar, en 23 åring som tar mig till jobbet och hem.
Hon är väldigt trevlig. Det har hänt en hel del inom mcutvecklingen sen den här hojen var vass......

n'Lasse
2006-10-02, 23:19
Också med. Samma nick, samma avatar som på SH.:)

-Chrille-
2006-10-03, 06:09
Samma här...dock med ett nytt avatar, då den gamla hojjen har fått en ny husse....:confused:
Förhoppningsvis kanske jag kan få "SP2" att läcka lite tips i fortsättningen...:D

sp2
2006-10-03, 11:05
Samma här...dock med ett nytt avatar, då den gamla hojjen har fått en ny husse....:confused:
Förhoppningsvis kanske jag kan få "SP2" att läcka lite tips i fortsättningen...:D

Nu är jag inte med riktigt?:rolleyes:

Vad är det för tips du behöver?

-Chrille-
2006-10-03, 12:35
Nu är jag inte med riktigt?:rolleyes:

Vad är det för tips du behöver?

Jaaa....det här med att konvertera från att åka med 4: burkar i rad till att börja åka med 2 burkar som sitter på sniskan....:confused:
Det ryktas ju att du har lite koll på att kunna tygla en sån däringa SP...:D

Avarage
2006-10-03, 14:40
...Det ryktas ju att du har lite koll på att kunna tygla en sån däringa SP...

Det är bara lösryckta villfarelser! ;) :D
Skall sanningen fram är det precis tvärt om, hojen tyglar föraren! :eek: :D

Mvh!
// Niklas

-Chrille-
2006-10-04, 09:46
[QUOTE=Avarage;898]Det är bara lösryckta villfarelser! ;) :D
Skall sanningen fram är det precis tvärt om, hojen tyglar föraren!

HE, HE... då vet ja vad som väntar...:D
Ungefär som hemma med gumman en Lördagskväll alltså...:rolleyes:

blueslow
2006-10-04, 21:13
Sedan när fick svenskan appostrofgenitiv ?:confused:

sp2
2006-10-04, 21:32
Det är bara lösryckta villfarelser! ;) :D
Skall sanningen fram är det precis tvärt om, hojen tyglar föraren! :eek: :D

Mvh!
// Niklas

Va är det för påhopp!?

Själv har jag alltid kört V-motorer, med både 2 och 4 cylindrar! Väntar på att Honda ska släppa sin V5`a någon gång! Annars är jag på väg att skaffa KTM`s V4`a om och när den släpps!

Per

Avarage
2006-10-05, 06:09
Va är det för påhopp!?

Själv har jag alltid kört V-motorer, med både 2 och 4 cylindrar! Väntar på att Honda ska släppa sin V5`a någon gång! Annars är jag på väg att skaffa KTM`s V4`a om och när den släpps!

Per

Jamen va f...n du är ju mycket större/längre än mig och slår förmodligen mycket hårdare och kör garanterat mycket fortare än mig så jag får ju passa på när avståndet är säkert, dvs. låååååångt! ;) :D

Och nu till det RIKTIGT intressanta, nämligen hondas V5:a. NÄR KOMMER DEN! VILL HAAAAAAAAA!

Mvh!
// Niklas

Nyberg
2006-10-11, 13:43
Ja nu har jag också hittat hit,
nu gäller det bara att vänja sig vid att logga in här oxå:D

Kungen
2006-10-12, 17:15
Som vanligt tar det tid för dig ;)

S1000RR
2006-10-17, 20:28
Känns som om man kommit sist hit.

Funderingen är bara, när ska man ha tid att arbeta.
Nu blev det ännu ett forum att hålla lite koll på.

ezzo
2006-10-21, 15:09
Tja föll till slut dit jag med..
Reggade mig just.. :) Fast har ju hållit koll tidigare med.. :)

Jag saknar fortfarande en komplett lista med sporthojsinstruktörer där även årets instruktörer finns med... :(

steFAN
2006-10-21, 16:43

nu börjar vi äntligen att få det forum som vi har önskad oss.

Här kan vi diskutera och växla erfarenhet, planera verksamhet och bara enkelt kommunicera.

Med tiden kommer vi troligen att ha en MC Instruktörs del av forumet, som endast Instruktörarna har access till - där kan vi enklera ha fabrikshämligheter, så vi kan överraske alla deltagerna till våren med klassiska repriser eller nya roliga kurser.

Nyttja forumet flittigt....

Vad är det för skillnad på en SMC-instruktör å en sporthojs dito???

Mvh en blivande vanlig..................

Josef
2006-10-22, 00:10
Vad är det för skillnad på en SMC-instruktör å en sporthojs dito???

Mvh en blivande vanlig..................

Här kommer några tankar från en som är utbildad till och jobbar som både och:

I korthet är Sporthojsinstruktören utbildad att hålla fortbildning inriktade på målgruppen sporthojsförare, då oftast på motorbana.

Sporthojsinstruktörerna får en annorlunda pedagogik och psykologi i sin utbildning som är lite spetsigare och framtagen för att tackla just attityder hos sporthojsförare. De "vanliga" SMC-instruktörerna får en avsevärt större bredd i sin utbildning och får lära sig betydligt mer om SMCs organisation, trafiksäkerhet i allmänhet, statistik mm.

Sporthojsinstruktörens mål bör alltid vara att i första hand försöka skapa en attitydförändring hos både deltagaren och hojsamhället snarare än att träna deltagarens färdighet.

Detta är vad jag upplever som skillnader, andra kanske inte håller med.

sp2
2006-10-22, 19:24

I korthet är Sporthojsinstruktören utbildad att hålla fortbildning inriktade på målgruppen sporthojsförare, då oftast på motorbana.

Sporthojsinstruktörerna får en annorlunda pedagogik och psykologi i sin utbildning som är lite spetsigare och framtagen för att tackla just attityder hos sporthojsförare. De "vanliga" SMC-instruktörerna får en avsevärt större bredd i sin utbildning och får lära sig betydligt mer om SMCs organisation, trafiksäkerhet i allmänhet, statistik mm.

Sporthojsinstruktörens mål bör alltid vara att i första hand försöka skapa en attitydförändring hos både deltagaren och hojsamhället snarare än att träna deltagarens färdighet.

Det låter väldigt bra!

SteFan jag tror du vet skildnaden mellan instuktörerna. Jag är av bägge sorterna, Ylva tex. är endast avrostningsinstruktör och Stefan A. är endast Sporthojsinstruktör!

Kungen
2006-10-22, 23:42

HAHAHA Josef vilken skola har du gått i ?.
klockrent svar och inte att förglömma "Detta är vad jag upplever som skillnader"
superb.

Jag håller med Josef om skillnaderna.

Josef
2006-10-23, 07:15
HAHAHA Josef vilken skola har du gått i ?.

DIN skola bland annat! (Kungen var min "instruktörsinstruktör" på SH-kursen 2005)
Även SMC-Riks instruktörsutbildning.

Och livets hårda "highside" skola :D

steFAN
2006-10-23, 09:38
Det låter väldigt bra!

SteFan jag tror du vet skildnaden mellan instuktörerna. Jag är av bägge sorterna, Ylva tex. är endast avrostningsinstruktör och Stefan A. är endast Sporthojsinstruktör!

Oki!!!Vi ska nog snart disskutera det över en öl Per!!! Om ryktena stämmer
så blir det nåt i Lingbo snart!!//S :D

ezzo
2006-10-23, 21:11
Klockrent svar Josef.

Personligen så tycker jag det här med attitydsförändring är något vi´alla instruktörer skall jobba med.. både í forum och ute på gatan.... och givetvis där vi agerar som instruktörer...

Kan väll tillägga det också att de flesta sporthojsinstruktörerna är rekryterade via sporthoj.com Dvs de är hämtade där "riskgrupperna" finns.... Thämtade ur riskgrupperna.. så att säga...

steFAN
2006-10-24, 09:18
Klockrent svar Josef.

Personligen så tycker jag det här med attitydsförändring är något vi´alla instruktörer skall jobba med.. både í forum och ute på gatan.... och givetvis där vi agerar som instruktörer...

Kan väll tillägga det också att de flesta sporthojsinstruktörerna är rekryterade via sporthoj.com Dvs de är hämtade där "riskgrupperna" finns.... Thämtade ur riskgrupperna.. så att säga...

Intressant å bra!!! Med tanke på att är du den jag tror du är så "Svart flaggade" jag dej i våras i Härnösand.....:D :D

ezzo
2006-10-24, 19:11
Intressant å bra!!! Med tanke på att är du den jag tror du är så "Svart flaggade" jag dej i våras i Härnösand.....:D :D

Ler.. ja den ligan vann jag iaf ;)
Så jo jag är den skylldige... och vilken tillrättavisning du gav mig... :rolleyes:

steFAN
2006-10-25, 09:23
Ler.. ja den ligan vann jag iaf ;)
Så jo jag är den skylldige... och vilken tillrättavisning du gav mig... :rolleyes:

Mm!!Typ "Orkar dina elever 5 min till??" :D

sp2
2006-10-27, 15:26
Oki!!!Vi ska nog snart disskutera det över en öl Per!!! Om ryktena stämmer
så blir det nåt i Lingbo snart!!//S :D

Ja vi ses på BAUTA-mötet den 18-19 november!
Då har jag/vi förhoppningsvis fått till nästa vår och sommars Bkk på Mittsverigebanan och Monztabanan (där vi fö. kommer att dela med Ezzo och dalarna);)

mafo
2006-10-27, 20:02
Ja vi ses på BAUTA-mötet den 18-19 november!
Då har jag/vi förhoppningsvis fått till nästa vår och sommars Bkk på Mittsverigebanan och Monztabanan (där vi fö. kommer att dela med Ezzo och dalarna);)

Låter ju kanon. Men lägg nu för fn. inte in det 1-3 juni, när jag kanske har en chans att komma med till Gotland. :)

Forsberg
2006-11-09, 16:42
Äntligen får man hänga i den här tråden med gott samvete :D

ezzo
2006-11-10, 19:50
Äntligen får man hänga i den här tråden med gott samvete :D

Vem fasen släppte in katten???

Forsberg
2006-11-11, 18:05
Vem fasen släppte in katten???

Ja det kan man fråga sig :)