handdator

Visa fullständig version : Knix på Sala Racing Park

mazze
2011-07-27, 20:46
Nu är det klart att det blir två knixkörningar på Sala Racing Park i augusti. Datumen är 11/8 och 25/8, inskrivning 16.00-17.00. Körning 18.00-21.00. Det blir tre hastighetsgrupper, och först till kvarn gäller, ingen föranmälan. Pris för medlem 250 kr, icke medlem 350 kr.
För vägbeskrivning se Sala Racing Parks hemsida: http://www.salaracingpark.se/

Välkomna!
SMC Västmanland

sporTlovER
2011-07-28, 18:20
Nu är det klart att det blir två knixkörningar på Sala Racing Park i augusti. Datumen är 11/8 och 25/8, inskrivning 16.00-17.00. Körning 18.00-21.00. Det blir tre hastighetsgrupper, och först till kvarn gäller, ingen föranmälan. Pris för medlem 250 kr, icke medlem 350 kr.

Välkomna!
SMC Västmanland

MKT tekniskt krävande bana, tror inte fartskkillnaderna blir så stora på den banan i grupperna, snabbåkare på Gröndal är nog INTE lika snabba på den banan, eller har jag fel, återstå att se.

Spännande med att man skulle kunna ha ett alernativspår i den långa svepande depåkurvan med ännu en hårnål:)

Har prövat Hälla ring, Rörken, Gröndal, Pepparotsbanan och ingen har nog varit så utmanande som detta:)

gluffis
2011-08-01, 18:25
Ska bli intressant att se.

Hälla gick ganska fort med motarden... Fort nog att åka med knäet i marken i 3 av 4 kurvor iaf...

SGM
2011-08-01, 18:56
Ska bli intressant att se.

Hälla gick ganska fort med motarden... Fort nog att åka med knäet i marken i 3 av 4 kurvor iaf...

Ahem...man åker med pucken i även på sporthojar. ;) Inte behöver man ta till fusk för det heller? Iofs är en liten 636a rena fusket å andra sidan. :D

mazze
2011-08-02, 20:28
Svettigt och bra vart det. Kul att så många kom. Förstärkning från alla håll. Tack Tommy och Anneli som kvällen till ära bjöd alla på fika. Nu kör vi den 11/8 och 25/8 med deltagare :D

Jien
2011-08-02, 22:22
http://www.youtube.com/watch?v=l1ib95CBWDs
Hihi posör på cheyhoj skönt flyt sista passet.. vi skulle haft 2h körning till tycker jag nog :P

McGregor
2011-08-02, 22:28
Tack för kvällens provkörning. Vi ser fram emot den 11 augusti.

mazze
2011-08-02, 23:29
Bra jobbat Jerry och Nisse Johansson. Skit snyggt

SGM
2011-08-03, 06:10
Uj, sicken posör.... :D Det är en skitkul bana det här, superkul att se så mycket glatt folk från Uppsala med. :)

Det kommer bli ett par roliga torsdagkvällar den 11:e och den 25:e.

/J

Ella
2011-08-03, 12:17
Så roligt att vi har en bana till att köra på. Perfekt läge också, eller hur Mats?! Du behöver ju inte åka så långt... Ska försöka komma och hälsa på och se hur ni har det! :)

mazze
2011-08-03, 19:33
Så roligt att vi har en bana till att köra på. Perfekt läge också, eller hur Mats?! Du behöver ju inte åka så långt... Ska försöka komma och hälsa på och se hur ni har det! :)

Ja jäkligt kul 1 mil till bana hur nära kan det bli? Du är väkommen vi kör knix den 11 och 25 augusti

SGM
2011-08-09, 19:25
Efter ett par kanondagar på Gelleråsen, så är det bara att ladda om, så man orkar plåga lite deltagare på banan i Sätra Brunn. :D

...för ni kommer väl?

mazze
2011-08-11, 08:09
Några få timmar kvar innan vi kör igång på SRP och lokal radion lovar strålande väder över Sala:D

Carnivore
2011-08-11, 21:22
Tackar för en toppenkväll, var hur skoj som helst. :)
Banan är vad jag närmast skulle kalla en Kinnekulle i miniatyr, vansinnigt rolig, svängig och med bra flyt.
Helt klart värt de 13mil jag har till den.

SGM
2011-08-11, 21:26
Håller med, kanonkväll. :) Tyckte det flöt på fint utan större gnissel, det spred ut deltagarna fint efter ett par pass med.
Kanonjobbat alla inblandade - deltagarna inkluderat.

Lågt stående sol är inte mycket att göra åt...

/J

Jien
2011-08-11, 21:33
Var en skoj & lyckad em/kväll skulle bara vilja påminna alla att snälla ta det lugnt dit och hem vid nästa körning.

Angel
2011-08-11, 21:45
Det blev en kalaskväll tack vare alla inblandade (inklusive vädret) och vi ser redan fram emot nästa gång!

Peter1980
2011-08-11, 23:43
Riktigt kul!

En liten utvärdering..

Banan: Jag hade föredragit någon mer "riktig" kurva. Där man verkligen kan krana på och känna gaskontrollen sätta hojen.
Det är ju såklart inget smc kan påverka, men något jag hoppas kommer till i en framtida utbyggnad.

En jäkla massa S i följd gör ju däremot att man märker hur viktigt "spåret" är.. gör man fel i första så skiter sig hela partiet.
S-kombinationerna är dessutom bra för att öva snabba, men mjuka förflyttningar.

Ett stort plus är att det i princip är riktiga curbs i alla kurvor. Riktigt bra!

Vad gäller arrangemanget så var det bra som vanligt.
I den delen som är avkonad som fastlane så får konerna inte börja för tidigt efter den skarpa kurvan vid depån. Drar man på lite i den kurvan så driver man ut mot konorna. (tror att första konan flyttades efter ett tag, då kändes det betydligt bättre)

Att bara köra 3 grupper tycker jag var riktigt skönt. Så länge deltagarantalet är tillräckligt lågt för att köra detta så hoppas jag att det fortsätter så. Blir lite mer action och mindre dötid.
Man hinner vila lagom, men inte tappa känslan från de tidigare passen.

I det stora hela är jag kanonnöjd med kvällen!
Fick ett bra flyt till sist!

aggerti666
2011-08-12, 10:23

Välkomna!
SMC Västmanland

som sagt sala racing va snabb rolig längre men bara hamburgaren va inge höjdare måste varit annat än kött i:)från leidel :) ej 100 % kött gott råd att använda sibyllas eller annat märke men ej det ni hade i går 11 augusti annars hel nöjd mvh jocke hoppas det blev hyfsad feedback hoppas jag inte får klagomål nu ha en fin helög alla ses på rurken söndag

Lord Adrian
2011-08-12, 18:16
Efter att ha nött fingrarna blodig för att komma ihåg namn och lösen här så jag kan lämna lite feedback....;)

KNIX på SRP är en höjdare, och jag hoppas verkligen att det kan/får fortsätta! (Även om jag pga avståndet inte kommer kunna vara med så ofta)

Upplägg och instruktörer var överlag skitbra! Är dock inte helt säker på att "fastlane" grejen var optimal.

Banan är underbart rolig, och krävande. Inte många lugna ögonblick i sadeln per varv.:D

Sista passet var motljuset otroligt störande, men det är ju inte mycket att göra åt. Dock kanske det vore en ide att på nåt sätt markera bankanten på högersidan av "rakan", jag höll på att hamna utanför banan i motljuset, gick inte att se var asfalten slutade. Klarade mig med nån decimeter.

Stort tack till alla som gjorde gårdagen till en kanonkväll!

/Håkan, gul grupp, svarta bumsen.

Angel
2011-08-13, 07:11
Tack för feedbacken!

Avkoningen kommer förmodligen tas bort helt till nästa gång, vi håller med om att den inte riktigt verkade fylla sitt syfte och att det går att både köra om och gå ut i depån ändå.

Hamburgarna ska jag ta upp med banägaren, det är inte SMC som står för maten (men jag vet att de är lika tacksamma för feedback).

Kanterna på banan ska målas med vita streck. Det kommer nog inte vara helt klart tills vi kör där nästa gång, men de "kritiska punkterna" kommer att vara målade för att man lättare ska kunna se kanterna, även i solljus. Så småningom ska det även läggas vitt grus utanför kanterna så blir det ännu bättre.

Roligt att de flesta verkar gilla banan och upplägget och hade en lika kul kväll som vi :D!

mazze
2011-08-22, 07:22
Efter en mycket lyckad körning på Gröndal igår söndag (Tack alla duktiga instruktörer och resurser) fortsätter vi jobbet med att erbjuda Mälardalens mc åkare möljligheten att utveckla sin körning.

Torsdag 25/8 inskrivning 16.00 körning 3 grupper körning 18.00- 21.00
Sala racing park

mazze
2011-08-23, 08:05
Enligt Yr har förutssättningarna för en torr bana på torsdag avsevärt förbättras:D

Angel
2011-08-23, 10:08
Rotors fina bilder från förra knixen på SRP:

https://picasaweb.google.com/115258025764132925589/20110811KnixSalaRacingPark?authuser=0&feat=directlink#

SGM
2011-08-24, 06:32
Härliga bilder från Daniel! :) Vi var och smygrekade banan igår, och ja, den var lika kul som sist - ses på torsdag! :D

Magnus_
2011-08-24, 18:56
Hejsan.

Inskrivning från kl 16:00 har jag läst.
När kan man senast komma? Vet inte om jag kommer ifrån jobbet tidigare än 16 och sen har man en timmes restid.

Är det för sent att komma efter kl 17? Vet att det kanske inte finns platser kvar då.

/Magnus

SGM
2011-08-24, 19:16
Är du där tio över fem löser det sig, men platserna kan vara slut som sagt. Se till att smita tio i fyra, och ta hojen till jobbet. ;)

gluffis
2011-08-25, 13:56
Minsann, 5 minuter innan man skulle åka kom regnet! Ger nog upp för i år och ställer av..

SGM
2011-08-25, 14:07
Minsann, 5 minuter innan man skulle åka kom regnet! Ger nog upp för i år och ställer av..

Du får helt enkelt sluta åka hoj. :D

gluffis
2011-08-25, 14:24
Ja, verkar inte bättre...

sporTlovER
2011-08-25, 20:00
Vädret såg inte ut att vara på sin bästa sida på väg till SRP på em, men det blev uppehåll, rätt varm i luften så det torkade upp fort:) Banan börjar bli allt roligare och man börjar få in flytet, det var små grupper och allt flöt på kalas, tiden jag var kvar..

En lite skruv i däcket satt tyvärr stop för min framfart ikväll efter 2 pass.

Måste ha varit rätt mörkt då sista passet avklarades vid kl 21, som är nu i skrivande stund.

Hoppas på fortsatt verksamhet där.

För övrig så är det "drop in" körning på tisdag där mellan kl 16-19 för gathojar 250 kr.

Man kan också gå ihop ett gäng och hyra banan hel dag, vardag och helgdag.

SOKA
2011-08-25, 21:25
Lite knepigt väder var det men vi slapp en lågt stående sol i alla fall.
Bra med målad kantlinje i den långa högersvängen, nu är det ingen tvekan om var asfalten slutar.
Jag tyckte det funkade alldeles utmärkt utan "konad depåraka".
Även jag hoppas på fortsättning!

PS. Synd på däcket Sportis

SGM
2011-08-25, 21:55
Gruvligt skoj som vanligt, jag tänkte åka tisdagar och stötta banan lite så fort väder och frigång sammanfaller på tisdagar. :) Snygg körning överlag idag tycker jag.

Magnus_
2011-08-25, 22:24
Grymt rolig bana!
Det kommer bli flera besök på denna bana.
Hoppas på flera knix här under sommaren 2012.

Önskar de trevliga banägarna lycka till med verksamheten och framtida planer.

Tack SMC för en trevlig och rolig kväll.

/Magnus

Carl-Magnus
2011-08-26, 17:34
Riktigt rolig bana. Var med och körde igår och allt flöt riktigt bra. Rolig bana som inbjöd till till mycket gaskontroll och mjuk körning. I gula gruppen som jag var med i körde alla jättebra, höll bra tempo och bra omkörningar när de gjordes. Som vanligt var instruktörerna mycket bra och kom med bra tips och roliga övningar. Stor tumme upp för att köra över curbs, mycket roligt.
Goda hamburgare också :P
/CM