handdator

Visa fullständig version : Reparation av TomTom Rider1 i Sthlm

Bellman
2011-07-12, 15:03
Har en TomTom Rider1 som funkar bra men har sliten pekskärm. Är det någon som vet om en verkstad i 1:a hand i Sthlms-regionen som kan repa/byta display på TomTom?

RobbeS
2011-07-12, 18:48
Har en TomTom Rider1 som funkar bra men har sliten pekskärm. Är det någon som vet om en verkstad i 1:a hand i Sthlms-regionen som kan repa/byta display på TomTom?

Undrar bara om det blir så mycket billigare att repa än att köpa nytt:confused:

http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/gps-bilnavigering/TOMTOMRIDER/tomtom-urban-rider-45-europa-gps-for-motorcykel?scid=1948

@nderz
2011-07-17, 13:05

Kolla med Hansi här på forumet

Bellman
2011-07-17, 20:07
Kolla med Hansi här på forumet

Har skrivit till Hansi. Hoppas det ger något.

Bellman
2011-07-17, 20:10
Undrar bara om det blir så mycket billigare att repa än att köpa nytt:confused:

http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/gps-bilnavigering/TOMTOMRIDER/tomtom-urban-rider-45-europa-gps-for-motorcykel?scid=1948

Har en TomTom Rider 1 med låsbart Touratec-fäste, bilfäste med laddare, Skandinavien- + Europakarta nyss uppdaterade, trådlöst headset för hjälmmontering, extra solskydd så det är nog värt att kolla upp ett displaybyte.

Hansi
2011-07-17, 21:22
Har inte sett något PM, men det kanske är något mailat?

Jag vet inte om jag kan hitta lösa skärmar som passar tomtom, men kan kolla lite. Annars har jag en tomtom rider liggande i någon låda här som jag kanske kan lämna ett rättvist pris på.

Det är alltså mest problem med repor, inte fel på själva displayen? Provat att använda någon av alla bilvårdsprodukter som finns för att gnugga bort repor?

Bellman
2011-07-18, 12:35
Har inte sett något PM, men det kanske är något mailat?

Jag vet inte om jag kan hitta lösa skärmar som passar tomtom, men kan kolla lite. Annars har jag en tomtom rider liggande i någon låda här som jag kanske kan lämna ett rättvist pris på.

Det är alltså mest problem med repor, inte fel på själva displayen? Provat att använda någon av alla bilvårdsprodukter som finns för att gnugga bort repor?

Problem med repor och ytskicktet utslitet på de mest använda ytorna typ nere i högra hörnet, mitt på skärmen osv. Det sticker iväg på kartan när man försöker skapa en rutt via TTR1. Funkar bra via Tyre men kan vara bra att kunna finlira ute i verkligheten.