handdator

Visa fullständig version : Hej!

Zopilote
2006-09-19, 19:58
Hej Allihopa! ;)

Vad trevligt att få "ta oskulden" på den här forumavdelningen...
Hoppas på många trevliga besök här, nu när den j--la vintern snart hindrar en från att köra hoj :mad:

Strömma
2006-09-20, 16:42
Hoppas på många trevliga besök här, nu när den j--la vintern hindrar en från att köra hoj :mad:
Hej Zopilote och alla ni andra :)

Ska man nu leva på hoppet så hoppas och tror i alla fall jag på att även oktober ska kunna bli en bra hojmånad. Det brukar ju inte snöa här förrän i december så på med rejält med kläder och toppa med solglasen och kör bara :cool:

håkan
2006-09-25, 11:21
Vinter? igår var det nästan 25 grader varmt ju ;) underbart väder! dessutom passades det på att tas sig ett dopp i havet utanför Falkenberg :D

Strömma
2006-09-25, 13:37
Vinter? igår var det nästan 25 grader varmt ju ;) underbart väder! dessutom passades det på att tas sig ett dopp i havet utanför Falkenberg :D
Dopp i havet? Låter iofs som det skulle vara i kallaste laget :eek:

Fast visst är vädret bara för bra :)

Zopilote
2006-09-25, 14:03
Ok, lite fel formulerat av mig :) (Har ändrat i orginalinlägget)

Ännu är det ju förhoppningsvis en del säsong kvar. För två år sedan körde jag hojen från gamla till nya bostaden när vi flyttade den 15:e december :rolleyes:

Kallt men kul...

Strömma
2006-09-25, 15:32
Ännu är det ju förhoppningsvis en del säsong kvar. För två år sedan körde jag hojen från gamla till nya bostaden när vi flyttade den 15:e december :rolleyes:

Kallt men kul...
En kompis till mig var ute och åkte en nyårsafton med en polare för ett antal år sedan, "just for the fun of it", man kanske skulle ordna en kortege då :rolleyes:

Säsongen tar ju som bekant inte slut förrän man vill att den ska vara det :cool:

Strömma
2006-10-06, 10:45
Bara tre personer så här långt som har skrivit eller presenterat sig på östergötlands sida, dags att lyfta tråden lite kanske :rolleyes:

Visst måste det väl finnas fler från östergötland här :confused:

Kom igen och skriv något nu, om så bara en hälsning, så vi får en levande forumsdel här med :)

effte
2006-10-06, 15:18
Bara tre personer så här långt som har skrivit eller presenterat sig på östergötlands sida, dags att lyfta tråden lite kanske :rolleyes:

Kom igen och skriv något nu, om så bara en hälsning, så vi får en levande forumsdel här med :)

Nejnejnej, jag är alldeles för blyg... :)

Sylvestris
2006-10-09, 20:04

Hej...en östgöte till.Hör och lyder och skickar en hälsning;) . För min del så har jag spenderat dagen att sura över att jag måste jobba istället för att ta en sista (?) tur...Tänkte ta en rejäl sväng igår men visiret på hjälmen gick sönder (hur det nu gick till) så jag fick tuffa hem så sakteliga=rejält kärringsur. Rea på hjälmar någonstans? Ha det så bra comrades, lev väl/S

Strömma
2006-10-10, 08:09
Nejnejnej, jag är alldeles för blyg... :)
Finns absolut ingen anledning att vara blyg här, det du skriver syns trots allt bara för det fåtal personer som har till gång till internet... :rolleyes:

Hej...en östgöte till.Hör och lyder och skickar en hälsning;) . För min del så har jag spenderat dagen att sura över att jag måste jobba istället för att ta en sista (?) tur...Tänkte ta en rejäl sväng igår men visiret på hjälmen gick sönder (hur det nu gick till) så jag fick tuffa hem så sakteliga=rejält kärringsur. Rea på hjälmar någonstans? Ha det så bra comrades, lev väl/SAvsaknad av visir får givetvis inte hindra en hoj-tur. Lösningen är att i brist på visir ta på sig standardtillbehör 1A ur alla hoj-åkares personliga utrustning, solglasögonen, så kan du lugnt njuta vidare :cool:

Sylvestris
2006-10-11, 21:15
Finns absolut ingen anledning att vara blyg här, det du skriver syns trots allt bara för det fåtal personer som har till gång till internet... :rolleyes:

Avsaknad av visir får givetvis inte hindra en hoj-tur. Lösningen är att i brist på visir ta på sig standardtillbehör 1A ur alla hoj-åkares personliga utrustning, solglasögonen, så kan du lugnt njuta vidare :cool:

....för tipset...självklart så har jag standardtillbehöret, trodde att man inte fick köra hoj utan innehav?:D ...men behöver även ett mörkt visir för att dölja det saliga flinet som allt som oftast infinner sig.....;) men nu får man väl vänta ett tag på sin nästa tur. Ser fortfarande några köldtåliga hojåkare när jag kör (bil) till jobbet...En frusen en blir imponerad...Ha det bra/S

becklestone
2006-10-12, 10:46

Här kommer en Östgöte till, från Omberget.
Har inte kört mycket i år pga tids- och lustbrist.

mvh // becklestone
www.becklestone.com

Sylvestris
2006-10-15, 17:39
Här kommer en Östgöte till, från Omberget.
Har inte kört mycket i år pga tids- och lustbrist.

mvh // becklestone
www.becklestone.com

Hej Becklestone! Fin hemsida:) . Omberg med omgivning är helt underbara, favoritmål lite då och då...en ursäkt att ta den trippen är för att köpa rökt fisk...Nu är vi väl snart 5-6 östgötar här? Huvvaligen, en hel hög...:D /S

Sylvestris
2006-11-03, 22:14
Hej Allihopa! ;)

Vad trevligt att få "ta oskulden" på den här forumavdelningen...
Hoppas på många trevliga besök här, nu när den j--la vintern snart hindrar en från att köra hoj :mad:

...om att vintern hindrar en från att köra hoj...När jag körde hem från jobbet idag så låg jag bakom en påpälsad hojåkare:eek: . Kaxigt..blir imponerad och lite avundsjuk....Hörde att det skulle bli värmebölja (nåja, 12 grader eller så) nästa vecka så man kanske kan ta en sista tur eller vad säger ni östgötar:D .
Ha de så gott/S

janka
2007-01-08, 00:18
Var ute och rastade både mig och MC igår den 7/1 så underbart!!!

Marie
2007-01-08, 09:25
...om att vintern hindrar en från att köra hoj...När jag körde hem från jobbet idag så låg jag bakom en påpälsad hojåkare:eek: . Kaxigt..blir imponerad och lite avundsjuk....Hörde att det skulle bli värmebölja (nåja, 12 grader eller så) nästa vecka så man kanske kan ta en sista tur eller vad säger ni östgötar:D .
Ha de så gott/S

Sista tur?:confused:

Är det inte lite väl tidigt på året att ta sista turen?
Säsongen 2007 började ju för bara en vecka sedan...
:D

Britta
2007-02-11, 13:32
Hej allesammans, här kommer en östgöte till. Varit medlem i ett par år nu men första gången som jag är här.:)

Sylvestris
2007-02-11, 18:19
Hej allesammans, här kommer en östgöte till. Varit medlem i ett par år nu men första gången som jag är här.:)

Hej och välkommen!....(å det var den sötaste bild jag sett på länge...)

Transalp
2007-02-16, 18:52
Hej en Östgöte till.
Återfallsknutte.:cool: :cool:

KP

AnWi
2007-05-03, 13:19
Hej!

En BMW-åkande Norrköpingsbo.

mvh
Anders

Nickelilltroll
2008-05-04, 09:55
Jag missade att presentera mig här när jag blev medlem.
En Östgöte bosatt i Finspång.

Angående vinteruppehåll så blev mitt första 2007-2008 väldans kort... ställde in mc´n 20/12 och plockade fram den igen 11/2 sen blev det ett uppehåll när snön kom i mars.
Ha det gott och kör försiktigt. :)

cinnamon
2008-05-16, 08:56
Jag missade att presentera mig här när jag blev medlem.
En Östgöte bosatt i Finspång.

Å jag bor oxå i metropooolen Finspång! :cool:

//Anna

Arne
2008-05-16, 09:12
Ja en gammal gubbe från Motala finns det här :rolleyes:

Skarp
2008-08-07, 18:22
Hej! En till östgöte här, jag är belägen en bit utanför mjölby. och har bara en hoj på en åttondels liter :p

Zopilote
2008-08-07, 18:43
Även 1/8-litershojar är ju faktiskt Motorcyklar...;) Jag tror faktiskt att jag hade som roligast på hoj när jag körde 125:a för 22 år sedan (Fy f-n vad gammal man börjar bli...)
På den tiden fanns ju inte heller 11kW-gränsen, så det var fritt fram att trimma så mycket man ville så länge man inte köpte 175cc-cylindern till sin RD :rolleyes:

Zukka
2009-10-22, 08:15
Hej alla östgötar på två hjul. Skänningebo med nytagen lapp och snart ny inköpt båge här. Väntar bara på torra vägar så pärlan inte ska bli smutsig :)
Känns lite som kortet kom i fel ände av året ;)