handdator

Visa fullständig version : Heldag på Sviesta!

kimelliz
2011-06-04, 23:41
Den 26/6 håller vi banan öppen för en trafiksäkerhetsutbildningsdag på Sviesta. Kostar 600kr för icke medlem och 400kr för medlem i LMS.
8,30 till 15,00.
Välkommen.

HrHptm
2011-06-04, 23:54
Hade gärna varit där, men jag är på Gotland då!

Bonnie
2011-06-07, 23:33
Vad innebär denna utbildning ?

Peter1980
2011-06-07, 23:48
Hade gärna varit där, men jag är på Gotland då!

Samma här, kommer du köra på ringen?

HrHptm
2011-06-10, 22:40
Samma här, kommer du köra på ringen?

Om allt går vägen är jag där. Vore kul att ses på banan.....

SGM
2011-06-11, 07:42
Den 26/6 håller vi banan öppen för en trafiksäkerhetsutbildningsdag på Sviesta. Kostar 600kr för icke medlem och 400kr för medlem i LMS.
8,30 till 15,00.
Välkommen.

Hur bokar man? Vad är kraven på hoj/förare, och vilka grupper kommer vara ute? :)

ninan
2011-06-14, 16:51
Hur bokar man? Vad är kraven på hoj/förare, och vilka grupper kommer vara ute? :)

Kolla här http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning

SGM
2011-06-14, 16:57
Kolla här http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning

Kanon, jag tänkte nog dyka upp och prova banan på 2 hjul (har åkt med Imprezan där tillsammans med fordklubben tidigare). :)

Lite surt är det med originalavgas - även om man kör med dB-killers som får ned ljudnivån till lika med, eller tystare än standard? :) Det plockar bort många hojåkare.

Min ban-groda (grön 636a :D ) har turligt nog standardpipan på..

Några tips på boende (camping med bad-/grillmöjlighet) i närheten? :)

honda cbf 500
2011-06-18, 22:34
Är det bankörning som man kör vissa kvällar i veckan eller är det ren utbildning i likhet med det som smc brukar anordna?

//Amir

kimelliz
2011-06-19, 09:08
Är det bankörning som man kör vissa kvällar i veckan eller är det ren utbildning i likhet med det som smc brukar anordna?

//Amir

Kolla på Lms sida http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning
Detta är som en kvällskörning med mer tid för både körning och feedback efter passen!

kimelliz
2011-06-19, 09:21
Kanon, jag tänkte nog dyka upp och prova banan på 2 hjul (har åkt med Imprezan där tillsammans med fordklubben tidigare). :)

Lite surt är det med originalavgas - även om man kör med dB-killers som får ned ljudnivån till lika med, eller tystare än standard? :) Det plockar bort många hojåkare.

Min ban-groda (grön 636a :D ) har turligt nog standardpipan på..

Några tips på boende (camping med bad-/grillmöjlighet) i närheten? :)

En helt underbar bana med ny asfalt! Tyvärr är det orgsystem som gäller...
Vet att det finns bra b&b i närheten av Sviesta, Vårdsbergsrondellen ut mot Askeby, tredje avfarten om du kommer från Sviesta (väg 35).
Annars finns säkert bra info på turistbyrån i Linköping!

Hasse
2011-06-20, 13:55
En helt underbar bana med ny asfalt! Tyvärr är det orgsystem som gäller...
Vet att det finns bra b&b i närheten av Sviesta, Vårdsbergsrondellen ut mot Askeby, tredje avfarten om du kommer från Sviesta (väg 35).
Annars finns säkert bra info på turistbyrån i Linköping!

Kan rekommendera Norsholm vandrarhem.
Där finns en del att både se och höra, mat finns också

http://www.svenskaturistforeningen.se/upptack/Omraden/Ostergotland/Vandrarhem/STF-Vandrarhem-NorsholmKaptenBilles/

dlgvrg
2011-06-22, 09:23
"Det går inte att förboka körningarna utan anmälan och betalning sker på plats."

Lite väl surt att åka dit, tälta i depån och sen inte få vara med och köra... annars hade det nog passat bra i min kalender.

enhjuling
2011-06-23, 14:14
"Det går inte att förboka körningarna utan anmälan och betalning sker på plats."

Lite väl surt att åka dit, tälta i depån och sen inte få vara med och köra... annars hade det nog passat bra i min kalender.

Tältar du i depån är du safe, sätt tältet på trappen till RaceOffice så är du först i kön.
Det brukar inte vara nån som inte får plats och om det är det så har det varit en eller två som kommit i sista minuten.

dlgvrg
2011-06-23, 14:49
Tältar du i depån är du safe, sätt tältet på trappen till RaceOffice så är du först i kön.
Det brukar inte vara nån som inte får plats och om det är det så har det varit en eller två som kommit i sista minuten.

Perfekt! Då åker jag ner på lördag kväll med racebussen och sover i depån :)

EDIT: Ajdå, "Motorcykeln måste ha bromsljus" - jag har satt på kraschkåpor utan bromsljus :(
kanske kan jag mecka ihop något provisoriskt i helgen...

SGM
2011-06-26, 18:25
Superkul bana, man får tacka för en fin dag i däckgnuggandets tecken. :)

/J - på 636a i medel

Agile
2011-06-26, 21:07
En helt underbar bana med ny asfalt!

Vart var fröken idag då? Efter all propaganda här inför dagen så var jag lite förvånad över att inte se dig på bananen :confused:

SGM
2011-06-27, 05:56
Vart var fröken idag då? Efter all propaganda här inför dagen så var jag lite förvånad över att inte se dig på bananen :confused:

Skoj att träffas förresten! :) Nästa gång blir det grolsch och grillat. :D

...någon risk att det ramlar ut bilder från dagen, sprang ju runt lite lirare med långa telegluggar... :)

/J - sliten i benen, tydligen intensiv bana det här...

kimelliz
2011-07-06, 08:50
Tjaba!!!
Det var aldrig planerat att jag skulle vara på Sviesta den här gången...MEN, nästa gång så...
Själv var jag på Gotland med intebarafest och testade den bananen:p Hm, försökte smuggla över mig själv till öijn igen till 4dagars med väst, men tyvärr...annars finns jag på sviesta både på to och fre, (7-8/7) bkk kurs båda dagarna och det finns platser kvar!!!:rolleyes:

Agile
2011-07-06, 22:26
Tjaba!!!
Det var aldrig planerat att jag skulle vara på Sviesta den här gången...MEN, nästa gång så...
Själv var jag på Gotland med intebarafest och testade den bananen:p Hm, försökte smuggla över mig själv till öijn igen till 4dagars med väst, men tyvärr...annars finns jag på sviesta både på to och fre, (7-8/7) bkk kurs båda dagarna och det finns platser kvar!!!:rolleyes:

Du e förlåten.

Hade varit kul, men dyrt! Och jag är "dessvärre" i Paris hela helgen så det är tjörrt.

Dessutom har jag tagit på mig storpojkerollen och tjackat raceklubba. Kändes fel att ha licensen skräpandes, så nu blir det lite mer åktillfällen också :). Jättesnabbt går den, alldeles livrädd är jag :eek:

Men reggad och påställ-bar, så gatåkningar kommer jag på ändå!