handdator

Visa fullständig version : Klister och grus á la VV

Kyssen
2011-04-29, 17:20
Vill bara varna alla motorcyklister att VV har varit ute och lappat och lagat med klister och grus i Stenungsunds området :mad:.

Det ligger mycket grus vid sidan om lagningarna och även ny :eek: grus i mitten vilket kan göra en omkörning förrödande :(

Kör vackert och håll koll :rolleyes:

viktoria
2011-04-29, 22:28
De lagade en bit av väg 104 i Skåne för ett tag sen på samma sätt, väldigt mycket grus låg kvar på vägen. Men de hade i alla fall satt upp varningsskyltar, och det lösa gruset sopades av ganska snabbt (efter någon vecka).

Lejonell
2011-05-01, 16:48
Vill bara varna alla motorcyklister att VV har varit ute och lappat och lagat med klister och grus i Stenungsunds området :mad:.

Det ligger mycket grus vid sidan om lagningarna och även ny :eek: grus i mitten vilket kan göra en omkörning förrödande :(

Kör vackert och håll koll :rolleyes:

Vilka vägar är det som drabbats?
Bor i lödöse så jag brukar köra antingen över lilla edet ljungskile-svenshögen eller ucklum
:confused:

Alfred
2011-05-01, 19:05
Gamla E 6 strax innan rabbalshede pall i dom S-kurvorna ligger fullt med grus
gick med bredställ genom den andra kurvan, tur att tanten inte va med och farten låg annars hade det blivit mark känning:mad:

Kyssen
2011-05-01, 19:31
Vilka vägar är det som drabbats?
Bor i lödöse så jag brukar köra antingen över lilla edet ljungskile-svenshögen eller ucklum
:confused:

Norra infarten Stenungsund, väg 160 från Grössbacke mot Ucklum!

Lejonell
2011-05-02, 09:08
Tack Kyssen, och Alfred

janric
2011-05-02, 09:49
Hejsan Kyssen!

Såg du till några stenskottsvarningsskyltar eller annan varningsskylt. Trafikverket har krav på sina entreprenörer att de ska skylta åtminstone när det lagas beläggning.

En annan grej - har ni noterat att det läggs bitumenbundet grusmaterial som stödremsa på många ställen. Minimalt med grus på vägen.:)

Kyssen
2011-05-03, 12:54
Hejsan Kyssen!

Såg du till några stenskottsvarningsskyltar eller annan varningsskylt. Trafikverket har krav på sina entreprenörer att de ska skylta åtminstone när det lagas beläggning.

En annan grej - har ni noterat att det läggs bitumenbundet grusmaterial som stödremsa på många ställen. Minimalt med grus på vägen.:)

Hej Jan!
VV hade varit ute och satt upp skyltar på mina 2 sträckor som jag rapporterade om här, så det är ju faktiskt en 100% förbättring än tidigare :)
Sen ligger det mycket grus i T-korsningar och andra korsningar plus avfarter och påfarter i Stenungsund men det ligger nog på kommunens intresselista :(