handdator

Visa fullständig version : "Snabelbilar"

Bandit-per
2011-04-21, 07:03
Ja nu är våren här, och med den dessa "snabelbilar" som gör tillvaron lite farlig för oss mc-förare. Tanken från myndigheternas sida är att det alltid vid "sammanhängande" lagningar (alltså inte när det är nå´n km mellan lagningarna utan när lagningarna är tätt) skall vara uppsatt skyltar som varnar oss. Skylten som används är Varning för stenskott. Entreprenörerna som gör reparationsarbetena är inte alltid så noga med att skylta, så jag vill uppmana Er att meddela Trafikverket på den region Ni hittar slarv med detta. Då kanske vi kan undvika några olyckor som orsakas av lösgrus på asfalten.
Kör med omtanke o spana efter spåren av den lurige "snabelbilen".
/Bandit-per

Kjell68
2011-04-21, 22:47
Ja verkligen!! Här hos oss i Säffle har den snart sagt varit överallt och spytt grus, och inte en varnings skylt har ja sett, då jag kör i stort sett över hela kommun varje dag åxå. Ja, jo, på E18 satte dom upp nån varning förstås... Helt sanslöst!:mad:
Fast favvo vägarna e rätt så rena igen, så ni vet:D
Om dom inte kommer å lägger stödkanter snart i vanlig ordning...

Spinalcord
2011-05-04, 23:19
Hej! Nykläckt medlem här på SMC (nån minut gammal).

Mitt första inlägg hamnar passande här :D. Måndag eftermiddag från Glava mot Sulvik (Arvika-trakterna) såg man tur (!) nog mitt i en fin högerkurva hur vägen var täckt med tjära och grusfläckar och efter närmare en krokig kilometer kör man ikapp den här "snabelbilen" ni pratar om och naturligtvis fanns inte nånting av skylt att se... det var iofs rätt bitigt ute så dom räknade nog inte med att nån tvåhjuling skulle våga sig ut :p

Maria Nordqvist
2011-05-05, 07:06
ÄVen om det är kallt ute ska man skylta för grus.
Anmäld detta här; http://www20.vv.se/arenden/SkapaNyArendeMeny.aspx?VVseId=IGID005056930747oZte Rw5yoVOgQgAA

MEHall
2011-05-05, 16:09
Ursäkta men vad tusan är en Snabelbil? :confused:

:cool:

Spinalcord
2011-05-05, 16:40
Ursäkta men vad tusan är en Snabelbil? :confused:

Här har du en snabelbil :) http://www.alandstidningen.ax/files/190508vagmaskin3_kopia.jpg

MEHall
2011-05-05, 19:23
Aha. ;) Har inte sett speciellt många tyvärr men nu vet jag hur dom ser ut.;) :D

Bighoj
2011-05-05, 19:40
Snabelbilen punktlagar vägen=ett billigt sätt att fixa vägen men inget som håller speciellt länge tyvärr.