handdator

Visa fullständig version : Marina

McGregor
2011-04-15, 08:23
En solstråle med ett engagemang utöver det vanliga har lämnat oss.
Den 22 mars avled Marina Karlsson från Storvreta efter lång tids sjukdom. Marina, som hos oss SMC:are är känd som Ina Kortstubina, valdes till årets SMC:are 2006.

Marina avslutade sitt långa styrelseengagemang i SMC Uppsala i höstas men hade fortfarande en del oavslutade uppdrag i NTF Uppsala, Uppsala Trafiksäkerhetsråd och en regional arbetsgrupp på Trafikverket. Hon var den positiva entusiasten, oavsett om det var på möte med "NTF-gubbarna" eller i kiosken på Rörken. Vi kommer alltid att minnas Marina och hennes arbete i SMC Uppsala. Vi tänker givetvis också på Peter o Marinas mamma Eva (som många av er har träffat i kiosken) och deras familjer.

Du som vill vara med och ta farväl av Marina kan gärna ta motorcykeln på Skärtorsdagen. Vi åker samlade från Rörken/Hovgårdeninfarten kl 10.30 till Rasbo k:a. Vill du vara med på minnesstunden efteråt, måste du meddela Uppsala Begravningsbyrå (018-138635) senast 19 april.
Tänk gärna på Riksförbundet Cystisk Fibros, pg 900228-8.

Sb.
2011-04-22, 06:17
Du som vill vara med och ta farväl av Marina kan gärna ta motorcykeln på Skärtorsdagen. Vi åker samlade från Rörken/Hovgårdeninfarten kl 10.30 till Rasbo k:a. Vill du vara med på minnesstunden efteråt, måste du meddela Uppsala Begravningsbyrå (018-138635) senast 19 april.
Tänk gärna på Riksförbundet Cystisk Fibros, pg 900228-8.

Åh vad synd att jag inte såg det här förrän nu. Jag hoppas att det var många som slöt upp och att det blev en fin dag!

@nderz
2011-04-22, 09:14
Åh vad synd att jag inte såg det här förrän nu. Jag hoppas att det var många som slöt upp och att det blev en fin dag!

Det var mycket folk i kyrkan och på minnestunden efteråt, en siffra på 55 hojar i kortegen till kyrkan nämndes, totalt kanske 200 personer.
Begravningen var sorglig och vacker.
Ina kommer föralltid finnas i vårat minne som den glada och omtänksamma tjejen med ett stort hjärta för alla.
Jespers ord vid minnestunden träffade mig mitt i prick.
"Ina har inte gått bort från mig, jag kommer bara inte se henne något mer"
Kanske inte ordagrant, men det berörde mig starkt.

Lucky Luke
2011-04-22, 10:45
Tack till alla er som kom på hoj. Väldigt värdigt.
Det kändes väldigt "stort" när jag såg er komma körandes och gårdagens första tårar började då rulla.
Tack till er hojåkare som kom i bil, en del av er hade väldigt lång resväg.
Tack även till er som inte hade möjlighet att närvara, men på annat sätt visat erat stöd.

Det känns fint att vara del i SMC-familjen.

/En mindre lucky, Lucky Luke.

Peter Asplund.