handdator

Visa fullständig version : Grundkurs "avrostning" söndag 8/5 -2011

Hoppe
2011-04-12, 09:30
Tjena!

Då var det äntligen dags för årets första kurs i de nordliga provinserna. SMC Norrbotten anordnar i samarbete med FMCK en grundkurs söndagen den 8:e maj på Hedenbasen i Boden. Start kl. 10.00 och vi håller på ca 4 timmar. Ingen föranmälan behövs utan drop-in och först till kvarn gäller. Kostnaden är 150:- per person. Medtag jämna pengar.

Mer info kommer men boka in 8/5 i almanackan redan nu.

Välkomna!

Hans Olof Pehrson, 070 - 529 91 31
MCT Norrbotten

Målsättning med mc-fortbildning

Målsättningen med SMC:s fortbildningar är att du efter avslutad kurs:

har större kunskaper som gör det roligare att köra motorcykel,
har lärt känna din motorcykel bättre,
ökat din förmåga att hantera motorcykeln i trafikmiljö samt
blivit mer medveten om riskerna med att köra motorcykel
Förkunskaper och villkor för deltagande
SMC har följande krav på dig och din motorcykel inför deltagandet:

Föraren måste ha motorcykelkörkort och egen motorcykel.
Motorcykeln ska vara godkänd att användas i trafik, alltså skattad och besiktigad.
Motorcykeln ska minst vara trafikförsäkrad.
Skyddskläder för motorcykelåkning ska användas.
Alla motorcyklister är välkomna till kurserna, det är bara någon enstaka kurs som kräver SMC-medlemskap.
Alla motorcyklister och deras passagerare kan delta och självklart alla typer av hojar. Instruktörerna anpassar övningarna utifrån dina förkunskaper

tabman
2011-04-12, 10:02
Tack för info

daytona
2011-04-14, 14:31
Kommer!

Banditen 51
2011-04-28, 18:26
Vi ses i Boden Hoppe. ;)

Niklasinorr
2011-05-04, 15:17
Kanske vore en idé att lägga upp en liten karta för de som inte hittar till basen? Det kan vara lite knepigt att hitta infarten om man inte är van...

Typ såhär, från Statoil i Boden:

http://tinyurl.com/6yg2frn

Hoppe
2011-05-05, 09:49
Tack Niklas! Du är klok som en bok!

Börjar dra ihop sig nu. Verkar ju bli kanonväder! :)

Jag kommer att stå vid infarten till basen så ni ser var ni ska svänga in.

Väl på plats kommer ni att få registrera er och betala (ta med jämna pengar). Sen kommer de kunniga instruktörerna att ta hand om er. Vi ska bl.a. köra bromsövningar, körgård, kurvtagning, accelerationsövningar mm.

Ett tips är att ta med förtäring då det inte kommer att finnas någon försäljning där. Vatten kommer att finnas.

Väl mött!

Hans Olof

Kanske vore en idé att lägga upp en liten karta för de som inte hittar till basen? Det kan vara lite knepigt att hitta infarten om man inte är van...

Typ såhär, från Statoil i Boden:

http://tinyurl.com/6yg2frn

Hoppe
2011-05-07, 20:08
Välkomna i morgon! Kommer att bli en kanondag!!!

Hoppe
2011-05-08, 15:26
Vilken underbar dag! Tusen tack till alla glada och intresserade deltagare, vill också tacka Eje, Frans, Håkan, Ulf och Niklas för ett i sedvanligt perfekt utfört instruktörsjobb. Ja, Roffe gjorde väl en hyfsad insats också... :-)

Det är sådana här dagar man njuter av att vara träningsledare. Jag hoppas att ni deltagare är lika nöjda och att ni sprider det till era mc-kompisar som inte var närvarande idag så kanske vi kan få fler deltagare på våra andra kurser.

Vi syns!

Hoppe

tabman
2011-05-08, 16:19
[QUOTE=Hoppe;83046]Vilken underbar dag! Tusen tack till alla glada och intresserade deltagare, vill också tacka Eje, Frans, Håkan, Ulf och Niklas för ett i sedvanligt perfekt utfört instruktörsjobb. Ja, Roffe gjorde väl en hyfsad insats också... :-)

Tusen tack själva alla instruktörer för en lärorik o kul kurs
Tore

Banditen 51
2011-05-08, 19:45
Jag tycker också det var en riktigt trevlig dag idag. Jag hade stora förväntningar på kursen och det infriades med råge. Jag kan starkt rekommendera en sådan kurs till nybörjare på hoj liksom till erfarna förare. Oj så kul det var.

Dragstar
2011-05-08, 19:53
Vilken underbar dag! Tusen tack till alla glada och intresserade deltagare, vill också tacka Eje, Frans, Håkan, Ulf och Niklas för ett i sedvanligt perfekt utfört instruktörsjobb. Ja, Roffe gjorde väl en hyfsad insats också... :-)

Det är sådana här dagar man njuter av att vara träningsledare. Jag hoppas att ni deltagare är lika nöjda och att ni sprider det till era mc-kompisar som inte var närvarande idag så kanske vi kan få fler deltagare på våra andra kurser.

Vi syns!

Hoppe

Jag får tacka för en mycket rolig och trevlig avrostning. Tycker att ni är så profsiga och vet vad ni pratar om det ger mig självförtroende. Roligt att ni hade en bana att köra på:)))

Tacka alla instruktörer Inga-Lill

roffe_s
2011-05-08, 20:46
Tack ska Ni ha, allihopa. Superväder, trevliga människor, en flygbas och en pratkvarn av episka mått - det är allt som behövs för att få till en kanondag och krafsa rostflagorna ur sinnet:)

Hoppas vi ses snart igen, till dess gäller visdomsorden: "- Happiness is not around the corner, it's in the corner..."!