handdator

Visa fullständig version : Långfredag

OH-
2011-04-07, 07:15
Göteborgs Prima MCK annordnar traditionsenligt 2 utflykter på långfredagen. Båda startar 09.30 (vi rekommenderar starkt att ni kommer en stund innan för att ordna grupper och led, fixa med roadbook osv osv) från Statoil i Älvängen. Ta med matsäck för hela dagen.

Långfredagsturen går på blandat underlag (allt från europaväg till gräsbevuxna hjulspår i skogen) och kan köras efter noter eller (långsamt) med arrangören.

"En annan tur" går på asfalt och körs i en stor klunga.

Körsträckorna rör sig om 20 mil.

I Guling och på SMC Väst web står en felaktig (död) web-adress till Prima. Eventuella ändringar eller frågor tar vi här på forumet istället.

Cawwa
2011-04-09, 07:58
Detta låter väldans spännande och jag tänkte vara med. Man behöver inte anmäla sig någonstans?

OH-
2011-04-09, 16:58
Detta låter väldans spännande och jag tänkte vara med. Man behöver inte anmäla sig någonstans?

Nej, du står ju själv för alla arrangemang utom rekningen av vägen så vi behöver ingen anmälan, inga pengar, ingenting utom att deltagarna bär sig åt som folk.

HåkanP
2011-04-21, 07:07
I morgon är det äntligen dags. grus i massor med Ole. Ja ok då. Han fixar visst till en asfaltsrunda för er andra också...;)

OH-
2011-04-21, 11:17
I morgon är det äntligen dags. grus i massor med Ole. Ja ok då. Han fixar visst till en asfaltsrunda för er andra också...;)

Att jag skulle hålla i nån asfaltrunda förnekas bestämt. Den finns, men det är Rolf-Johan och Sture som fixar med den.

Hursomhelst, packa thermosen och mackorna så tar vi en runda på det "tertiära, agrara, vägnätet" imorgon. Möt upp i tid!

Cawwa
2011-04-24, 01:28
Tack för allt ni gjort för att göra denna färd till ett så härligt minne!! Underbara vägar och ni hade till och med fixat till vädret!! ... :D

Detta var min första Långfredagstur men förhoppningsvis inte den sista!