handdator

Visa fullständig version : Vad vill ni ha ut av SMC Norrbotten 2011?

Styrelsen SMC Norrbotten
2011-01-28, 19:27
Styrelsen för SMC Norrbotten vill gärna få veta, vad våra medlemmar vill ska hända under året. Vilka aktiviteter, kurser eller andra arrangemang, vill ni att vi ska försöka anordna?

Vad har ni för förväntningar på oss i styrelsen?

Spåna fritt, kasta upp alla tänkbara idéer så diskuterar vi och ser vad vi kan åstadkomma!

V Saarela
2011-02-11, 21:06
Med risk för att återigen bli utsläng härifrån....är ju bannlyst här sen tidigare :) Verkar ju inget större svarsintresse på er förfrågan?!? Så....varför inte bryta ner det lite för att få till en början åtminstone.

7-8 Maj anordnas motorcykelns dag i hela Sverige, så kanske börja med den dagen?
Tycker att den dagen ska vi få ut alla hojåkare på vägarna. Framför allt tycker jag att styrelsen ska aktivera sig lite mer och visa sig ute bland oss vanligt folk. Ni har väl sett nog av varann på styrelsemötena? :)

Jo, förr(det var ju bättre förr heter det väl?) så körde man ju bland annat med små lappar, åkte runt bland ett antal mc-handlare som var medlemmar i smc:s rabattavtal, fick en stämpel på lappen o man var med en om nån utlottning av nån erhållen vinstgåva. Varför inte gå lite back to basic o göra nån liknande variant igen.(i nutid handlar det ju inte bara om mc-handlare)

Om inte:
Kan vi inte vända på steken istället: vad har styrelsen själv för ambitioner detta år? Ni måste ju först berätta vad ni själv har tänkt offra av er tid. Har ni tänkt att allt ska ske från styrelsemötena eller har ni ambitioner att gå ut och ha en ren besöksaktivitet ute på gatan?
Personligen tycker jag det har varit väldigt passivt dom senaste åren. Märkliga är att jag sett många av styrelsemedlemmarna(tummen upp för er!) ute på mc-träffarna, men nån aktiv bearbetning av oss medlemmar har jag inte sett till, eller att man samtidigt passa på att marknadsföra er......

daytona
2011-02-12, 09:57
Smc norrbotten måste bli bättre på att synas! Jag vet att det är svårt men det är otroligt viktigt!
Slå upp ett partytält på marknader, mässor, miljödagar eller vad det nu kan vara för evenemang som pågår runt om i länet.
behöver inte vara så märkvärdigt, två människor i smc klädsel som delar ut broschyrer och informerar om vad vi gör.

Bli bättre på information ut till medlemmar!
Idag finns det en hemsida som inte uppdateras särskilt ofta samt en liten spalt i mc-folket, och det räcker tyvärr inte.
Man kunde tex ha ett nyhetsbrev likt det som riks har men för norrbotten.
Fler träffar och möten, visst träffas ni på ett fik en gång i månaden? I så fall vilket och när?

Sätt press på kommuner och trafikverk osv att dem ska bli bättre på att förbättra säkerheten för motorcyklister, tex sopa gator och sluta sprida grus med snabelbilar!:eek: Mc-parkering i centrum osv..

Redovisa vad ni gör så vi får veta det, har ni varit i kontakt med någon myndighet så ut med den informationen.

På vilket sätt jobbar ni för att banan i Fällfors ska bli verklighet? Otroligt viktig fråga för många medlemmar och en möjlighet att förhindra många onödiga olyckor med sporthojar.

Mvh/ Henrik