handdator

Visa fullständig version : Välkommen till SMC Gotlands forum

Harleyman
2006-09-12, 18:46
Hoppas att det kommer att användas mycket och ofta

Galne Dansken
2006-09-12, 20:17
Hej Harleyman - kul att se Ni Gotländare är snabba på nättet... :)

Ella
2006-09-15, 16:51
Hoppas att det kommer att användas mycket och ofta

Det beror väl på innehållet... ;)

Kwesen
2006-09-18, 07:16
Nä, inte går det snabbt inte. Finns ju fortfarande inget vettigt på våran nya sida.

Skärpning...

Harleyman
2006-09-18, 08:42
Som du vet Kwesen så är SMC en förening som alla får komma med förslag till så i stället för att hacka på att det inte är något vettigt på sidan så kan du väl skicka in något att fylla sidan med till exempel något från vår fortbildning som du förmodligen va med på......

Kwesen
2006-09-22, 08:58
Då skall jag kommer med ETT litet tips i alla fall...
Länka om den gamla hemsidan till den nya.

Samt önska er en trevlig Fika på Fårö.

Eva-Eva
2006-10-19, 19:53
Vad tyckte ni om årets version av FIKA PÅ FÅRÖ?
Enligt den enkätundersökning vi gjorde på plats, så var tyckte flertalet det var helt Ok att ta med eget fika! :confused: :) Vad tycker Du?

Hasse
2006-10-24, 00:05
Som du vet Kwesen så är SMC en förening som alla får komma med förslag till så i stället för att hacka på att det inte är något vettigt på sidan så kan du väl skicka in något att fylla sidan med till exempel något från vår fortbildning som du förmodligen va med på......

Hej!

Hur ser det ut med gamla kasernrna P18 används de till något numera?
Finns det inkvartering kanske om man skulle besöka Gotland Ring?

Har legat på 6:e komp en gång i tiden men troligen
finns väl sängen inte kvar.
Mvh
hasse

Kwesen
2006-10-24, 11:57
Då skulle jag rekommendera att du tar kontakt med vandrarhemmet i Lärbro istället. Då har du bara lite dryga 5 km till Ringen...

Just nu används några av kasernerna till en 3-månadersutbildning som skall motsvara en kortad version av lumpen. Den är framtagen för att skaffa ett rekryteringsunderlag för Hemvärnet. Just nu testas denna form på 2 ställen i Sverige, Dalarna och Gotland.

Sen kommer väl allt att rivas och byggas nytt om inte Gotlandskommun köper lokalerna och flyttar ut från innerstan.

Hasse
2006-10-24, 22:39
Då skulle jag rekommendera att du tar kontakt med vandrarhemmet i Lärbro istället. Då har du bara lite dryga 5 km till Ringen...

Just nu används några av kasernerna till en 3-månadersutbildning som skall motsvara en kortad version av lumpen. Den är framtagen för att skaffa ett rekryteringsunderlag för Hemvärnet. Just nu testas denna form på 2 ställen i Sverige, Dalarna och Gotland.

Sen kommer väl allt att rivas och byggas nytt om inte Gotlandskommun köper lokalerna och flyttar ut från innerstan.

Tackar for infon. Lärbro låter bekant.
Jag är lite avis på dem som har en bana runt stugknuten,fast nu börjar det
väl blåsa lite snålt över kobbarna Det ena kan ju väga upp det andra förståss
väl mött ohej
hasse

södis
2006-11-08, 16:46
Som ny ordis så tänkte jag höra vad andra vill att vi skall förbättra! :rolleyes:
Vi har en del återkommande aktiviteter;
* besiktning
* Vidareutbildning "avrostning"
* Sommarrally
* Fika på Fårö
* Onsdagskörning
mfl.
Det skulle vara intressant att få åsikter om hur ni upplever aktiviteterna.

TYCK TILL!!! Och påverka hur vi skall göra för att få ännu trevligare.
Det är svårt att tillgodose allas önskemål men om vi inte får
Era synpunkter.......

MVH SÖDIS

Kwesen
2006-11-09, 15:12
Just nu riskerar du nog bara att få svar från en liten och redan insyltad grupp. I första hand så måste detta forum bli allmänt känt bland de gotländska hojåkarna. En länk på förstasidan till denna tråd i forumet, eller egentligen starta en helt ny tråd med för just din fråga Södis. Den är ju faktiskt värd en egen tråd eftersom den är en så pass viktig fråga. ( Kan vi be admin flytta över din fråga till en egen tråd? ).

Hur vi skall lyckas med det verkar vara en svår nöt att knäcka.:confused:
Mycket skriveri om det i nästa RB och även skriva om vad forumet är för något på hemsidan. Är väl en bra början.
För jag tror att även om de hittar till hemsidan så vågar många inte leta sig vidare till forumet.

PS Jag har inget tycke om evenemangen, vill bara att det kommer flera på dem :cool: DS

Surkatt
2006-11-14, 08:20
Grattis Södis till ordis posten.....:)
Hoppas att allt är väl på Gotland? I Skåne är allt lugnt! :D