handdator

Visa fullständig version : Ny på motorcykel?

Rockbruden
2011-01-25, 21:37
Kommer kursen ny på motorcykel att anordnas i Västra Götaland, nån som vet? Jag är själv 44 år och nybliven mc-ägare och behöver verkligen en sådan kurs. Jag har inte kört mc på typ 20 år...

janric
2011-01-27, 14:55
... i gänget. Hoppas du får det minst lika trevligt som jag. Och att du får nytta av ditt SMC-medlemskap.

Du frågar efter kursen Ny på mc. Vi i väst ordnar ingen särskild sådan utan bedömer att innehållet/inriktningen är den samma som våra grundkurser.
Kolla gärna under http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=160 så ser du beskrivningen.

Jag att tycker du med stor behållning kan gå en av våra grundkurser. Dessa kommer att anslås på SMC Västra Götalands hemsida och i Gulingen som kommer med MC-Folket i mars. Kurserna hålls under flera helger under april-maj.
En särskild kurs dit endast tjejer välkomnas hålls prel. 14 maj troligen vid Volvo, Torslanda. Håll utkik.

Grundkravet för dessa kurser, förutom rätt utrustning och hel hoj, är att du kan köra dit. Är du väldigt osäker på dina förarfärdigheter och trafikteori rekommenderas körlektioner. På tjugo år har en del förändrats i trafiken så lite sådan avrostning kanske kan vara bra?

Jan Rickardsson
Sekreterare
SMC Väst

Rockbruden
2011-01-29, 12:07
Tack för ditt svar, Jan! Ja, det får nog bli minst en grundkurs framme i vår. Det är själva framförandet av hojen som behöver bättras, alltså avrostning. Annars är jag van vid den tuffa trafiken (kör varje dag i Göteborg) men det är ju i bil, så det är ju en helt annan sak.

Ska anmäla mig till grundkurs när det blir möjligt. :)

BiviusII
2011-01-30, 09:36
Hej och välkomen!

Vill även passa på att tipsa om kurserna på storbana, du hittar dem under School här på SMC:s sida

Mvh
Per

kimelliz
2011-02-06, 20:42
Rekommenderar varmt en BKK kurs på nån utav storbanorna!

walle 53
2011-03-21, 13:19
jag har anmält mig till kursen på Torslanda 11-04-30
jag har inte kört hoj på 35 år
hoppas att en del sitter kvar i ryggmärgen

HåkanP
2011-03-28, 11:46
jag har anmält mig till kursen på Torslanda 11-04-30
jag har inte kört hoj på 35 år
hoppas att en del sitter kvar i ryggmärgen

Eller så lär du dig där... :) Välkommen