handdator

Visa fullständig version : Vettvilling

Olle Å
2011-01-20, 12:24
Debatten om vettvillingen som körde mellan Munkfors och Sunne skapade debatt ordentligt i SMC-forumet.
Du kan kolla filmen på You Tube. " Munkfors Sunne mc ".
Vad tycker ni värmlänningar om den represetationen eller prestationen???

Honda grusbus
2011-01-20, 18:25
Jag har sett klippet och naturligtvis är det en renodlad stolle. Säkert en äkta Munkforsing.
Jag tror ändå inte att detta medverkar till att så många fler försöker göra om det. De få som är lagda åt detta hållet kommer att ta livet av sig så småningom i alla fall. Dom är inte mottagliga för information eller utbildning.
Det finns hela tiden i samhället en viss procent som är stora risktagare och det är inte bara mc-åkare som tillhöra denna grupp som riskerar sin egen eller andras liv och hälsa.
PS. Klippet är ju ett extremfall men det finns ändå allför många mc-åkare som håller för hög hastighet på våra vägar. Det är ju bara att ställa sig vid vägen en fin sommareftermiddag så ser man. Detta gäller såväl vanliga mc-åkare som mc-instruktörer från SMC

Olle Å
2011-01-21, 09:07
Visst finns det en typ av människor som tillhör gruppen som tar extra risker. För att nämna några så är det väl typ crossförare, störtloppsåkare, fälttävlansryttare osv.
I detta fallet borde ju vederbörande kört med bättre omdöme.
Man kunde ju redan se i skolåldern vilka som skulle bli vettvillingsaspiranter
med sina framfarter på cyklar och trimmade mopeder.
Som jag skrivit förut så måste det in ett trafiktänkande redan ganska tidigt i skolan. Att få bort vettvillingsbeteendet går inte för det sitter nog i generna, så det man kan göra är väl att försöka få vederbörande att hålla igen lite.

Kanske vore något för SMC att propagera för att tidigt lära sig trafikmoral???