handdator

Visa fullständig version : SMC-Väst goes Gotland 2011!

Thundercat
2010-12-22, 19:17
För att göra sommaren 2011 komplett behöver varje man och kvinna som kör hoj en upplevelse på underbara Gotland Ring.

Den 7-10 juli är det dags att boka in sommarens varmaste och soligaste kurs.

I år har vi tillsammans med SMC Gotland och SMC Riks spänt bågen ännu lite hårdare och satsar på att kunna leverera en ännu bättre kurs.

I år är kursen 4 dagar och innehåller alla 4 steg.

Man kan välja att gå en enskild dag med valfritt steg (beroende på vad du gått innan naturligtvis).
Man kan välja att gå alla 4 steg under fyra dagar eller så kan man gå valfritt antal dagar med de steg man själv väljer (beroende på vilka steg man gått innan).

Vi kommer att återkomma med priser och förslag på boende/resa.
Precis som förra året kommer det finnas möjlighet till rabatt hos Destination Gotland och vi har även en del boenden som kommer presentera olika lösningar med rabatter eller motsvarande.

Anmälan öppnar den 15 januari 2011 på www.svmc.se.

God Jul och Gott Nytt År
önskar
SMC Väst/Riks/Gotland

För er som vill se och känna lite av banan och kursen 2010 är YouTube er vän. Här kommer några förslag:

http://www.youtube.com/watch?v=X6N_5_FXArw

Mer finns på: http://www.youtube.com/results?searc...+ring+smc&aq=f

janric
2010-12-30, 20:48
En upplevelse; 4 cl gin, 1 cl cointreau, 1 cl bananlikör, apelsinjuice, 1 cl grenadine. Skakas. Garnera med en apelsinskiva och ett rött cocktailbär.:rolleyes:

Verkar hemsk(t) vitaminrik men kan med fördel provas på Gotland i början av juli till sommarn.
Och samtidigt avlyssna "Låt oss vandra genom ängarna, när natten faller tyst, stiga lätt på alla blommor små, som dagen stilla kysst ...

Vadan detta nu då? Tyckte väl att tråden skulle lyftas fram lite om det nu behövs. Gotlandsäventyret kanske inte kräver mer förtydlgande? Och defintivt inte inblandning av dryckestips (avstå helst om du kan) eller gamla slitna visor.

Åker.

micke.r
2010-12-30, 22:43
Verkar hemsk(t) vitaminrik men kan med fördel provas på Gotland i början av juli till sommarn.

He, he..

..efter dryga 10 timmar i solen uppe vid banan (30-35 grader i skuggan, redan på morgonen - om det nu hade funnits någon :rolleyes:) så kan jag lova att jag var innerligt trötta på (kalk)vatten!

Det enda som jag klarade av på kvällarna var dock en eller ett par kalla folköl, inhandlade på närmsta Konsum, i skuggan av barracken :D

Jag kan lova att badet i Blå Lagunen, på bilden ovan, efter varje dag på banan var lika underbart, som nödvändigt för att överhuvudtaget överleva :)

Hoppas vi får lika varmt och skönt nästa år..

/ Micke

Jag ska ALDRIG mer klaga att det är kallt på kurserna i April !! :rolleyes:

heraGbg
2011-01-14, 16:41
Här kan du fr.o.m. 15 januari gå in och boka:
www.svmc.se/school

Mer info om SMC Väst på Gotland Ring kan du redan nu hitta här:
http://svmc.se/templates/Page.aspx?id=6949

Sen är det bara att ladda och räkna ner till dessa underbara dagar!! :cool:

MiZe
2011-01-20, 17:42
Är det någon som bokat båten ännu? vad har ni fått betala? jag fick betala 432:- för min biljett och 1080:- för bil+släp.(jag har bokat vilstol)
På infon här på smc om banan står det att det kostar 142-210:- för en personbiljett och 490-766:- för bil och släp.
Ringde då tillbaka och sa vad jag läst på smc men hon sa att det var förra årets priser och att mitt pris var helt som det ska. (När jag ringde och bokade biljett uppgav jag att jag var smc-medlem)

heraGbg
2011-01-20, 19:24
Är det någon som bokat båten ännu? vad har ni fått betala? jag fick betala 432:- för min biljett och 1080:- för bil+släp.(jag har bokat vilstol)
På infon här på smc om banan står det att det kostar 142-210:- för en personbiljett och 490-766:- för bil och släp.
Ringde då tillbaka och sa vad jag läst på smc men hon sa att det var förra årets priser och att mitt pris var helt som det ska. (När jag ringde och bokade biljett uppgav jag att jag var smc-medlem)

Tyvärr stämmer det att tryckfels-nisse varit i farten och prisuppgifterna från förra året letat sig in.

Vi har nu fått sidorna uppdaterade med korrekta priser och information om hur ni bokar för att få ta del av rabatterna.

Årets priser är:
Enkel resa:
Personbiljett vuxen: 165-432 kr
Personbiljett ungdom 19-25 år: 132-346 kr
Personbiljett ungdom 13-18 år: 50 - 86 kr
Motorcykel: 93-180 kr
Personbil/minibuss: 233-450 kr
Personbil/minibuss med släp: 558-1080 kr

Prisexempel: MC + Förare 258kr

/Helena

Cawwa
2011-01-20, 20:01
Priserna för Bunge Vandrarhem då? Är det också fjolårets?

Har ni andra också tänkt bo där? Det verkar som om jag kommer själv, frugan har annat för sig.

MiZe
2011-01-20, 20:58
Tack för svaret!

heraGbg
2011-01-20, 21:17
Priserna för Bunge Vandrarhem då? Är det också fjolårets?

Har ni andra också tänkt bo där? Det verkar som om jag kommer själv, frugan har annat för sig.

Dom är korrekta.
Vid bokning uppge: Gotland Ring

/Helena

micke.r
2011-01-20, 22:26
...När jag ringde och bokade biljett uppgav jag att jag var smc-medlem

Ett litet förtydligande avseende resorna..

Ni bör kontakta gruppresor på Destination Gotland, (och vid behov kontaktperson Inger Appelblom), även som enskild resenär.

Vid bokning så uppger ni sedan "SMC", dvs att ni ska gå kurs med SMC på Gotland Ring.

Då kommer ni att erhålla den grupprabatt som vi fått för just det här arrangemanget, och som Helena presenterar här ovan.

Prisspannet beror bland annat på vilka avgångar som ni reser med..

/Micke

heraGbg
2011-03-10, 08:59
Vi har valt att omfördela antalet platser mellan 1-dagars och 4-dagars.

Detta gör att de som stod på reservlistan på fredagen har fått plats, samt att det finns ytterligare några platser (c:a 5) kvar på torsdagen och fredagen som tidigare var fullbokade!!

Skynda att boka :banana

/Helena