handdator

Visa fullständig version : Bakkenkorteg 29/4

pellehbg
2007-03-14, 21:05
Hejsan det är en mckortege ifrån Norrebrogade i Köpenhamn ut till Bakken då de öppnar mera info finnes att få under http://www.bakken.dk/

Bakken åbner torsdag den 29. marts
Torsdag den 29. marts bliver det sjovt igen – for da åbner Bakken.

Dermed varsles også forårets komme, og udelivet kan for alvor begynde for alle vintertrætte danskere. Og findes der nogen bedre måde at starte foråret på end at tage en tur i Dyrehaven og ved samme lejlighed besøge Pjerrot & co. på Bakken.

Traditionen tro kan der ventes det sædvanlige opbud af tusindvis af motorcykler, som markerer åbningen af verdens ældste forlystelsespark ved at køre i konvoj fra Nørrebro til Bakkens parkeringsplads. Konvojen starter fra Nørrebrogade omkring kl. 19.00 – og de første motorcykler kan forventes til Bakkens parkeringsplads omkring 20-25 minutter senere.

mvh Pelle Randau
MCT Ansvarig SMC Skåne;)

Surkatt
2007-03-15, 11:46
Det är torsdagen den 29/3 som Bakken öppnar!!!
Så ni inte missar detta!! :rolleyes:

Pelle är en månad försenad!! :D *retas*

-ah
2007-03-15, 17:16
Konvojen starter fra Nørrebrogade omkring kl. 19.00 – og de første motorcykler kan forventes til Bakkens parkeringsplads omkring 20-25 minutter senere.

mvh Pelle Randau
MCT Ansvarig SMC Skåne;)

-och de sista en 3-4 timmar senare. kan va bra å veta......;)

pellehbg
2007-03-15, 20:43
Hej o tack för ni ser mina fel *L*:cool:
Jag vet ej vad som skedde där får skylla på internet det måste vara ngt fel där man kan skylla på!
Det är som sagt det skall vara den 29/3 o jag tackar för rättelsen det är tur det finnes vaket folk.

Ja det är en mycket trevlig tillställning som jag kan rekomendera det kan vara så att man står o tittar länge på de hojarna som kommer dit med!
Ja det kan ta upp emot 3 timmar med så mycket hojar var det då det stängde i fjol o efter det så går man inne på Bakken o tittar o åker karuseller de som vill!
Hoppas det är många som åker över där!!:rolleyes:

Ducatista
2007-03-17, 00:03
Titta är helt ok men köra...Nä tack. Inte en gång till.
Sist höll jag på att bli torpederad från sidan av en vettvilling som inte såg sig för när han skulle ansluta sig till kortegen, och samtidigt blir jag omkörd av några galningar på bakhjulet. All under tiden vi ligger 3-5 hojar i bredd på en vanlig väg. :eek:

Ska du köra kan du glömma allt om sicksack-formation och avstånd till framförvarande. Här gäller först fram och gärna samtidigt.

En upplevelse att se men en nära-döden-upplevelse att köra.

pellehbg
2007-03-17, 09:07
Sist höll jag på att bli torpederad från sidan av en vettvilling som inte såg sig för när han skulle ansluta sig till kortegen, och samtidigt blir jag omkörd av några galningar på bakhjulet. All under tiden vi ligger 3-5 hojar i bredd på en vanlig väg. :eek:

Ska du köra kan du glömma allt om sicksack-formation och avstånd till framförvarande. Här gäller först fram och gärna samtidigt.

Det är verkligen synd att du har fått den känslan kan jag säga som då under mina 5 år jag kört aldrig haft den känslan.
Det är som du skriver inget sick sack eller så utan man kör huller om buller dit ut o i starten är det verkligen kinkigt för då vill alla köra på samma stund o där är det verkligen trångt om platsen.
Men det har bara blivit bättre o bättre i kortegen med platser de tar mera hänsyn nu än för flera år sedan.
Hoppas du åker över o tittar på det ändå för det är en verkligen trevlig sak med många hojar o Polisen är o stoppar all annan trafik så det är bara hojar där.

-ah
2007-03-17, 09:28

Dito.

Fast min nära-döden-upplevelse hade jag på startplatsen när -hur många tusen motorcyklar?- startade samtidigt i den vindstilla grytan till gata som är utgångspunkt för kortegen. Visionen av död genom koloxidförgiftning låg VÄLDIGT nära.
Men gillar man att trilla iväg med hastigheter under 5 kmt och rikligt med stopp in emellan är det säkert en kul upplevelse.
Vill du köra sträckan är rekommendationen att vara på plats i mycket god tid. Dvs åtskilliga timmar före start så att du hamnar längst fram.

Kungen
2007-03-29, 23:43
bilder från kortegen finns på www.speedpix.se