handdator

Visa fullständig version : Samkörning från HBG till Lockarp KNIX 5/9

voody75
2010-08-19, 22:41
Ute i god tid... jag vet... :rolleyes:

Men jag tänkte att det kanske är någon mer från Helsingborg som tänkte KNIX:a på Lockarp 5:e september och skulle vilja göra sällskap på vägen ner i ett någorlunda lagligt och behagligt tempo...

Och för er som inte anmält er... SHIT jag hade sååååå kul på min första KNIX (detta blir min andra) och jag lärde mig massor... så... få tummen ur och anmäl er...

TKH
2010-08-20, 09:42
Blir för tätt på då jag var där den 7/8.
Jag funderar istället på den 2/10. Skall du dit då igen så....

Håller med att det är kul och man får bra kurvträning.

voody75
2010-08-20, 20:21
Blir för tätt på då jag var där den 7/8.
Jag funderar istället på den 2/10. Skall du dit då igen så....

Håller med att det är kul och man får bra kurvträning.

Om det inte börjat snöa är det stor sannolikhet att jag är där igen i oktober... nästa år får det bli BKK på Knutstorp med.

:-) Fast snö... i oktober... det är ju skåne trots allt... :-)

Lomma
2010-08-25, 08:38
Tjena Voody. Jag kommer (nog) på den Knixen och om ni svänger inom macken i Lomma så hakar jag gärna på sista biten. Mvh mannen på sport-TDM'en :D

Reservationen är om jag hunnit få min nya bakdämpare och skruvat på den samt db-killers till de öppna blåsen. Annars har väl Pelle och dem en svartflagg i beredskap åt mig = vill jag inte!

Det blir väl gul grupp denna gång?

voody75
2010-08-25, 21:00
Tjena Voody. Jag kommer (nog) på den Knixen och om ni svänger inom macken i Lomma så hakar jag gärna på sista biten. Mvh mannen på sport-TDM'en :D

Reservationen är om jag hunnit få min nya bakdämpare och skruvat på den samt db-killers till de öppna blåsen. Annars har väl Pelle och dem en svartflagg i beredskap åt mig = vill jag inte!

Det blir väl gul grupp denna gång?

Satt och funderade på om jag ville åka i blå grupp men jag tror jag har mer att lära innan jag ska köra där. Så jag anmälde till gul grupp.

Macken i Lomma borde absolut vara ett stopp som funkar.

Har kört 1000 mil nu på 3 månader... Livet på MC leker!!
Hoppas vi ses den 5:e.

Lomma
2010-08-26, 07:49
Anmälde mig nu. Får väl köra med mindre bra bakdämpare om jag har otur och i värsta fall byter jag till originalsystem också om det behövs.
I am on! Vilken tid avser du passera Statoilmacken i Lomma? I'll be there.

Jag resonerar som dig avseende gul grupp så då åker vi dessutom i samma grupp. 1000 mil på tre månader - holy cow! Bra jobbat. Själv har jag seglat och sedan har sambon sett till att jag har snickrat på radhuset så jag har åkt alldeles för lite - det blir mer nästa år (sa jag förra året också, men NU menar jag det =). Därför passar en KNIX perfekt så jag inte blir helrostig. Syns!

:cool:

voody75
2010-08-26, 12:14
Anmälde mig nu. Får väl köra med mindre bra bakdämpare om jag har otur och i värsta fall byter jag till originalsystem också om det behövs.
I am on! Vilken tid avser du passera Statoilmacken i Lomma? I'll be there.

Jag resonerar som dig avseende gul grupp så då åker vi dessutom i samma grupp. 1000 mil på tre månader - holy cow! Bra jobbat. Själv har jag seglat och sedan har sambon sett till att jag har snickrat på radhuset så jag har åkt alldeles för lite - det blir mer nästa år (sa jag förra året också, men NU menar jag det =). Därför passar en KNIX perfekt så jag inte blir helrostig. Syns!

:cool:

Gott! Tid? Tja. Jag ska se om jag får med mig några fler från HBG som påverkar avfärd, annars hade jag väl tänkt sikta på att vara vid lockarp ca 0745. Hur lång tid tar det från Lomma dit? 15 minuter? Jag borde väl kunna fylla tanken i Lomma istället för vid lockarp... tror nog soppan räcker i alla fall... var inga problem senast.

Lomma
2010-08-26, 13:04
En kvart räcker till Lockarp. 07.30 finns jag vid Statoil i Lomma så syns vi där och åker senast 07.45 :eek:

Håll tummarna för en torr och fin dag =)

voody75
2010-08-26, 17:44
En kvart räcker till Lockarp. 07.30 finns jag vid Statoil i Lomma så syns vi där och åker senast 07.45 :eek:

Håll tummarna för en torr och fin dag =)

Ses där och då! *håller tummarna*

Lomma
2010-09-03, 12:04
Prognos för söndag = 16 grader, sol, vindstilla och inte en regndroppe i närheten =)

Sååååå bra förhållanden för KNIX. Nya dämparen (R6 2007 dämpare) dessutom monterad och grovjusterad. Som en ny båge!

Breiz
2010-09-04, 21:07
Natti

Upp tidigt som f-n i morgon:eek:

men det är ju värt det:D

Jag är på plats tidigt!

ses i morgon
//Breiz